Lihavat maksaakin enemmän lentolipustaan!
Miksi minun (hoikan 50-kiloisen ja itsestään huolta pitävän ihmisen) tulee maksaa monilla lennoilla 20 kiloa painavasta laukustani lisämaksuja, mutta vieressäni 150 kilon elopainolla varustettu kaijukainen ei maksa mitään lisää? Koska ihmisten tunteet? Huoh.
Kommentit (6)
Mitähän tämäkin otsikko mahtaa tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Netistä löysin nopsaan jonkun katsauksen aiheeseen, jonka perusteella 44 kg matkustaja vaatii 65 USD edestä polttoainetta, siinä missä 117 kg matkustaja kustantaa jo 165 USD. Kyseinen A340-300 lentokone vakioasetuksilla lennättää 295 matkustajaa.
Toki hintaero on suuri kevyen ja painavan matkustajan välillä, mutta toisaalta noin suurella matkustajamäärällä ei ole todennäköistä, että lentojen välillä olisi kovin kummoisia eroja. Keskimääräinen paino on 73 kg tietämillä.
Jos alat veloittamaan extraa siitä, että painaa enemmän kuin 73 kiloa, niin asiakkaita katoaa ja kustannukset tosiasiallisesti saattavat nousta. Jos alat antamaan bonusta kevyille asiakkaille, niin että 44 kg saisi vaikkapa 38 dollarin alennuksen ja 58 kg 20 dollarin alennuksen, niin polttoaineessa säästetyt rahat menisivät alennuksiin. Jos taas pistät alennuksen puoliksi, eli vajaa 20 dollaria 44 kg matkustajalle ja 10 dollaria 58 kg matkustajalle, niin ei kukaan valinne lentoa noin pienen säästön perusteella, jolloinka joudut kuitenkin jotakuinkin yhtä painavan lentokoneen lennättämään ja käteen jää vähemmän rahaa kuin ilman alennusta.
Samalla logiikalla ei laukuistakaan tulisi veloittaa. Sulta meni AP:n pointti kokonaan ohi.
Toden totta, siitä pitäisi alkaa palkitsemaan, että jotkut jaksaa pitää huolta terveydestään.
LIhavan ihmsen hintalappu yhteiskunnalle on kova!
Valtava sairastavuus, vaikea työllistyä, ruokaan menee paljon rahaa.
Hoikille ja hyväkuntoisille pitäisi antaa verohelpotuksia, lahjakortteja urheilukauppaan ja uimahalliin.
Terveyskeskuksen pitäisi oikeesti olla terveydenhoitoon keskittyvä- nyt siellä keskitytään sairaiden hoitoon.
Entä kun on itsestään huolta pitävä, 196cm, 114kg, tiukkaa lihasta oleva Jucci-tyyppinen mies. Tuplahinta hänestäkin? Vai miten tämä "itsestään huolta pitävä" asiaan liittyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä löysin nopsaan jonkun katsauksen aiheeseen, jonka perusteella 44 kg matkustaja vaatii 65 USD edestä polttoainetta, siinä missä 117 kg matkustaja kustantaa jo 165 USD. Kyseinen A340-300 lentokone vakioasetuksilla lennättää 295 matkustajaa.
Toki hintaero on suuri kevyen ja painavan matkustajan välillä, mutta toisaalta noin suurella matkustajamäärällä ei ole todennäköistä, että lentojen välillä olisi kovin kummoisia eroja. Keskimääräinen paino on 73 kg tietämillä.
Jos alat veloittamaan extraa siitä, että painaa enemmän kuin 73 kiloa, niin asiakkaita katoaa ja kustannukset tosiasiallisesti saattavat nousta. Jos alat antamaan bonusta kevyille asiakkaille, niin että 44 kg saisi vaikkapa 38 dollarin alennuksen ja 58 kg 20 dollarin alennuksen, niin polttoaineessa säästetyt rahat menisivät alennuksiin. Jos taas pistät alennuksen puoliksi, eli vajaa 20 dollaria 44 kg matkustajalle ja 10 dollaria 58 kg matkustajalle, niin ei kukaan valinne lentoa noin pienen säästön perusteella, jolloinka joudut kuitenkin jotakuinkin yhtä painavan lentokoneen lennättämään ja käteen jää vähemmän rahaa kuin ilman alennusta.
Samalla logiikalla ei laukuistakaan tulisi veloittaa. Sulta meni AP:n pointti kokonaan ohi.
Miten niin samalla logiikalla ei laukuistakaan tulisi veloittaa? Enhän mä edes missään sanonut, etteikö ihmisten painosta tulisi veloittaa.
Netistä löysin nopsaan jonkun katsauksen aiheeseen, jonka perusteella 44 kg matkustaja vaatii 65 USD edestä polttoainetta, siinä missä 117 kg matkustaja kustantaa jo 165 USD. Kyseinen A340-300 lentokone vakioasetuksilla lennättää 295 matkustajaa.
Toki hintaero on suuri kevyen ja painavan matkustajan välillä, mutta toisaalta noin suurella matkustajamäärällä ei ole todennäköistä, että lentojen välillä olisi kovin kummoisia eroja. Keskimääräinen paino on 73 kg tietämillä.
Jos alat veloittamaan extraa siitä, että painaa enemmän kuin 73 kiloa, niin asiakkaita katoaa ja kustannukset tosiasiallisesti saattavat nousta. Jos alat antamaan bonusta kevyille asiakkaille, niin että 44 kg saisi vaikkapa 38 dollarin alennuksen ja 58 kg 20 dollarin alennuksen, niin polttoaineessa säästetyt rahat menisivät alennuksiin. Jos taas pistät alennuksen puoliksi, eli vajaa 20 dollaria 44 kg matkustajalle ja 10 dollaria 58 kg matkustajalle, niin ei kukaan valinne lentoa noin pienen säästön perusteella, jolloinka joudut kuitenkin jotakuinkin yhtä painavan lentokoneen lennättämään ja käteen jää vähemmän rahaa kuin ilman alennusta.