Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hormonikierukka ja raskaana

Vierailija
17.05.2017 |

Mulla on ollut kierukka 3 kk. Kuukautiset on tulleet, vähän niukempana ja miten sattuu. Sitten alkoi tulla turvotusta, rinnat tuntui oudolta, alkoi itketyttää, mielialat vaihteli. Tein paniikissa raskaustestin ja on hailakka plussa. Ei mitään tietoa kierron vaiheesta kun en aina tiiä mitkä on kuukautiset, mitkä muuta tiputtelua. Voi p*rs*suti, tää ei todellakaan ollut suunnitelmissa. Ikääkin on jo kohta 45.

Haluttiin lasta 10 vuotta eikä saatu. Mulla on 1 lapsi edellisestä liitosta, mies on lapseton. Enää ei haluta, kun tuo ainokainenkin lähtee kohta armeijaan ja opiskelemaan toiseen kaupunkiin. On kiva kun alkaa "lapsivapaa" aika kun saa kokonaan mennä ja tulla niinkuin haluaa, matkustella ja olla kahdestaan.

Toisaalta abortin tekokin hirvittää. Oon niin herkkä mieleltäni että varmaan jättäisi traumoja.

Toisaalta taas todennäköisesti tulee keskenmeno, koska niin on käynyt aina ennenkin.

Mitä ihmettä teen ja mitä te tekisitte? Miehelle en oo viitsinyt vielä edes kertoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ekana gynellle tarkistuttamaan ettei oo kohdunulkoinen, siitä sitten pikkuhiljaa miettimään mitä tahtoo.

Vierailija
2/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormonikierukkaraskaus oli kohdunulkoinen.

Oli hyvin hailee plussa, silti kaikki raskauden merkit, jopa kohdun kivut. Ja keskenmenon vaara on 30% kun kierukka poistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tekisit abortin jos lasta on ennen toivottu ja nyt yht äkkiä se onkin ongelma. JOS ei ole valmis lapsiin, niin järeämmät ehkäisykeinot! 

Vierailija
4/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tekisit abortin jos lasta on ennen toivottu ja nyt yht äkkiä se onkin ongelma. JOS ei ole valmis lapsiin, niin järeämmät ehkäisykeinot! 

Samaa mietin, varsinkin kun yhden lapsen kanssa reissaakin helposti.

Vierailija
5/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kierukka on järeä ehkäisykeino. Seuraava olis sterilisaatio, mitä oon myös harkinnut. Tai selibaatti. Kohtua ei poisteta terveeltä naiselta.

Ei haluta lasta enää, koska sen aika on ohi. Ikää tosiaan kohta 45, suuri mahdollisuus vammaiseen tai sairaaseen lapseen, oma jaksaminen jne..

Hyvä tietää tuo kohdunulkoinen! Ei tullut mieleenkään sen vaara. Kiitos vinkistä!

ap

Vierailija
6/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa heti aika lääkärille ultraan. Näet missä mennään niin on helpompaa tehdä päätöksiä. Esim jos raskaus on hyvin hyvin alussa, on abortti henkisesti monelle helpompi juttu. Ja suljetaan pois myös se kohdunulkoinen.

Miehelle kertoisin heti. Mitä enemmän pitkität, sen vaikeempi voi olla kertoa. Ja mies loukkaantua.

Vierailija
7/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ehkäisy ei ole sata prosenttinen joten jos EI missään nimessä saa tulla raskaaksi, selibaatti tai sterilisointi. 

Vierailija
8/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän on ne järeämmät ehkäisykeinot? Hormonikierukka on kuitenkin yksi tehokkaimmista ehkäisyistä.

Vierailija
9/9 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ehkäisy ei ole sata prosenttinen joten jos EI missään nimessä saa tulla raskaaksi, selibaatti tai sterilisointi. 

Sterilisointikaan ei ole 100% varma. Parisuhteessa taas selibaatti ei oikein ole vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme