Töölön sairaala: valokuvaus (rintojen pienennysleikkaus)
Olen menossa rintojen pienennysleikkaukseen, ja saamassani kirjeessä minua käskettiin menemään Töölön sairaalaan Topeliuksenkadulle valokuvattavaksi ennen kirurgin tapaamista. Tietääkö kukaan, voiko sinne vain ilmaantua? Kirje tai google eivät tarjonneet lisäapua. Voin toki soittaa, mutta inhoan puhelimessa puhumista ja täällä saattaisi saada muutenkin hyvää keskustelua aikaiseksi rintojen pienennysleikkauksista :)
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä :)
Kiitos! Alkaa kyllä toden teolla jännittää leikkauksen lähestyessä, vaikka ehdinkin asiaa pohtia 7+ vuotta ennen lääkärille hakeutumista :D
laita kuva niistä rinnoista,minua kiinnostaisi nähdä ja kuulla miksi ne pitää leikellä.
M kirjoitti:
laita kuva niistä rinnoista,minua kiinnostaisi nähdä ja kuulla miksi ne pitää leikellä.
Löydät kuule aika monta kuvaa kun googletat breast reduction :D Ne nähtyäsi ymmärrät enemmän kuin hyvin miksi leikkaukseen hakeudutaan.
Ja ei, en ole ylipainoinen (enkä ole ikinä ollutkaan), jos joku ajatteli tulla ehdottamaan laihduttamista.
En osaa tuohon kyssäriin vastata, mutta soita vaan sinne. Mun mielestä ne hoitajat on yleensä tosi kivoja siellä puhelimessa ja paikan päälläkin ja neuvoo tosi hyvin ja ymmärtää, jos sua hermostuttaa.
Mulle on tuo leikkaus tehty muutama vuosi sitten ja olen tosi tyytyväinen elämänlaadun parantumiseen. Hartia- ja yläselkäkivut ja lapavälin pysyvä jumi ovat lauenneet! Ihana fiilis, kun ei tarvityse ekaksi illalla kotiin tullessaan käydä maate tai nojat rinnoilla pöytään tms saadakseen paineen pois selältä. Ja mikä ihmeellisintä: Kukaan ei enää huutele tissikommnetteja! Hallelujaa, musta on tullut ihminen leikkauksen myötä muidensilmissä ; D 8
Arvet ovat siistit ja suurimmalta osin vaalentuneet, jos esteettinen puoli arveluttaa tai jänskättää.
M kirjoitti:
Oletko idiootti vai tekeydytkö vaan sellaiseksi?
t. nro 5
Vierailija kirjoitti:
En osaa tuohon kyssäriin vastata, mutta soita vaan sinne. Mun mielestä ne hoitajat on yleensä tosi kivoja siellä puhelimessa ja paikan päälläkin ja neuvoo tosi hyvin ja ymmärtää, jos sua hermostuttaa.
Mulle on tuo leikkaus tehty muutama vuosi sitten ja olen tosi tyytyväinen elämänlaadun parantumiseen. Hartia- ja yläselkäkivut ja lapavälin pysyvä jumi ovat lauenneet! Ihana fiilis, kun ei tarvityse ekaksi illalla kotiin tullessaan käydä maate tai nojat rinnoilla pöytään tms saadakseen paineen pois selältä. Ja mikä ihmeellisintä: Kukaan ei enää huutele tissikommnetteja! Hallelujaa, musta on tullut ihminen leikkauksen myötä muidensilmissä ; D 8
Arvet ovat siistit ja suurimmalta osin vaalentuneet, jos esteettinen puoli arveluttaa tai jänskättää.
Tehtiinkö sulle ankkurimallilla? Aikaisemmassa konsultaatiossa (kyseessä ei siis ollut leikkaava kirurgi) mulle sanottiin, että tikkarimalli saattais toimia, koska pienennettävää ei oo mahdottoman paljon. Sillo varmaan toipuminenkin olis nopeempaa? Tai niin maalaisjärkeni sanoo :D Mutta ei mua muuten ne arvet niin paljon pelota. Teen parhaani hoidossa ja sit tulee mitkä tulee.
M kirjoitti:
https://healthyfuturesva.com/wp-content/uploads/2016/05/breast-reductio…
Kaikkien Suomen miesten puolesta: älä pilaa mahtavia rintoja hoikassa varressasi. :'(
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien Suomen miesten puolesta: älä pilaa mahtavia rintoja hoikassa varressasi. :'(
Mene muualle, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Joo mitäs näistä kivuista kunhan on miehillä jotain katseltavaa.
Onneksi oma poikaystäväni ei ole ääliö.
Luuletteko saa* tanan m* lkut, että kaikki naiset käy niissä pienennysleikkauksissa ulkonäön vuoksi ? EI KÄYDÄ, vaan siksi että niskassa on kulumat!
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko saa* tanan m* lkut, että kaikki naiset käy niissä pienennysleikkauksissa ulkonäön vuoksi ? EI KÄYDÄ, vaan siksi että niskassa on kulumat!
Ja eihän julkiselle puolelle edes pääse ellei täytä tarkkoja kriteerejä. Ei sinne mennä "en oikeen tykkää näistä kun nää vähän roikkuu" -asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiinkö sulle ankkurimallilla? Aikaisemmassa konsultaatiossa (kyseessä ei siis ollut leikkaava kirurgi) mulle sanottiin, että tikkarimalli saattais toimia, koska pienennettävää ei oo mahdottoman paljon. Sillo varmaan toipuminenkin olis nopeempaa? Tai niin maalaisjärkeni sanoo :D Mutta ei mua muuten ne arvet niin paljon pelota. Teen parhaani hoidossa ja sit tulee mitkä tulee.
Ankkurilla tehtiin ja kivut oli ekan viikon melko kovat varsinkin asentoa vaihtaessa tai äkillisissä liikkeissä kuten aivastuksessa, mutta yllättävän nopeasti alkoi sitten helpottaa. Tokalla toipilasviikolla olin jo kävelyretkellä metsässä, rauhallisella, mutta kuitenkin.
Tunto säilyi nännipihoilla osittain, rinnoissa on molemmissa sivuilla pienet pinnasta tunnottomat kohdat, samoin dreenien aukkojen kohdalla tuolla kyljissä ( siis ne kohdat missä putket on leikkauksen aikana ja hetken jälkeenkin) on tunnottomat kohdat. Alkuun rinnat on muuten sitten turvonneet, josta voi tulla vähän hönö silarifiilis, mutta ne laskeutuu turvotuksen myötä tavanomaisemman näköisiksi. pelkäsin oikeesti et joku luulee että olen juuri hankkinut muovipallot tisseihini ;D
Jos sillä on väliä, ainakin ankkurista tuli mulle todella kauniin ja luonnollisen muotoiset rinnat. Vaikken hirveästi välitä siitä miltä ne näyttää, pakko myöntää että kirurgi oli todella osaava siltäkin kantilta, vaikkei olisi tarvinnut olla. Esteettisyyttähän ei kunnallisessa varsinaisesti huomoida, joten yllätyin asiasta, kun rinnat alkoivat todella parantua.
Minä mitein leikkausta lähes 20 vuotta, joten hienoa että olet "jo" menossa!
Mulle on tehty sillä tikkarimallilla pienennys, ja toipuminen oli täysin 100% kivutonta, en sitten tiedä johtuiko se leikkausmallista, vai hyvistä lääkkeistä, mutta en tuntenut missään vaiheessa mitään kipuja.
Eikä mulle tullut mustelmiakaan yms.
Kiva kuulla positiivisia kokemuksia :) Oma kirurginikin vaikuttaa googletuksen perusteella kokeneelta, joten olen siltä osin luottavaisin mielin. Konsultaatiosta jäi myös hyvä kuva, kun lääkäri erikseen sanoi, että totta kai myös ulkonäkö otetaan huomioon, vaikka pääsyy leikkaukseen onkin terveydellinen. Ei kukaan nyt tahallaan rumia rintoja tee, kun pienennyksen voi hoitaa nätistikin samalla vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla positiivisia kokemuksia :) Oma kirurginikin vaikuttaa googletuksen perusteella kokeneelta, joten olen siltä osin luottavaisin mielin. Konsultaatiosta jäi myös hyvä kuva, kun lääkäri erikseen sanoi, että totta kai myös ulkonäkö otetaan huomioon, vaikka pääsyy leikkaukseen onkin terveydellinen. Ei kukaan nyt tahallaan rumia rintoja tee, kun pienennyksen voi hoitaa nätistikin samalla vaivalla.
Minkä niminen kirurgi?
Mulla on leikattu julkisella helsingissä myös, ja kirurgini leikkaa myös yksityisellä puolella ja jälki oli tosiaan priimaa.
Varmaan trolleja nämä jotka huutelevat ettei pidä pienennyttää "kun isoja rintoja on kivempi katsella" :D Olen mies mutta minulla ei ole mitään vaikeuksia ymmärtää että terveyteen liittyvät syyt menevät tietysti tuon asian edelle. Sama kuin jos miehellä on niin suuri penis, että se aiheuttaa terveysriskin ja joku neuvoisi olla pienentämättä kun suuret penikset on vaan paremman näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä niminen kirurgi?
Mulla on leikattu julkisella helsingissä myös, ja kirurgini leikkaa myös yksityisellä puolella ja jälki oli tosiaan priimaa.
Tämä kirurgi toimii ymmärtääkseni myös sekä yksityisellä että julkisella puolella. Nainen, S. I. nimikirjaimet (voisin kuvitella että koko nimen sisältäviä viestejä poistellaan jonkin verran?).
Tsemppiä :)