Miten saada halut takaisin?
Aluksi pidin mahdottomana, että voisi joskus koittaa päivä, etten enää haluaisi miestäni. Hän tavoitteli minua aktiivisesti ja tunsin itseni kauniiksi ja seksikkääksi ja halutuksi. Meillä oli seksiä joka päivä vähintään kerran ja se oli ihanaa.
Sitten menimme naimisiin ja mies alkoi arvostella ulkonäköäni. Aloin tuntea itseni rumaksi ja lihavaksi. Seksiä oli kuitenkin joka päivä yhä, mutta en enää oikein saanut siitä mitään itse.
Nyt tuntuu, etten enää halua miestäni. Hän on todella komea ja hyvä sängyssä, mutta olen alkanut vältellä seksiä. Sitä on kyllä monta kertaa viikossa, eli ryhdyn siihen haluttomana, mutta parin päivän tauon jälkeen tai jos kieltäydyn miehen tekemästä aloitteesta, mies suuttuu. Hän on silloin vihainen, valittaa, etten enää halua ja kyseenalaistaa, rakastanko häntä enää. Hän ehkä menee nukkumaan toiseen huoneeseen ja pitää ehkä mykkäkoulua seuraavanakin päivänä. Vähintään on ilmassa kiristynyt tunnelma ja koen itseni syylliseksi.
Haluaisin aidosti haluta miestäni. En vain onnistu siinä nykyään. En tunne itseäni enää halutuksi ollenkaan, mitä mielestäni vaatisi, että voisin itsekin alkaa haluta.
Olen miettinyt, että halutuksi itsensä kokeminen syntyy kai yleensä niin, että seksi on täysin vapasehtoista ja mies haluaa sitä naiselta ja yrittää siksi hurmata naisen antamaan sitä. Sen seurauksena nainen kokee olevansa haluttu miehen taholta.
Mutta kun seksistä tulee tuollainen mörkö ja koen, että se on pakko ja velvollisuus, jonka väistämisestä käytännössä saa jonkinmuotoisen henkisen rangaistuksen, niin en ehkä siksi enää tunne itseäni halutuksi ja siten halua itsekin miestä? Eli haluttavaksi itsensä tunteminen vaatisi, että seksi on 100% vapaaehtoista ja painostus poistaa vapaaehtoisuuden.
Miten ihmeessä näin kieroutunut tilanne muutetaan taas normaaliksi? Tämä tunne, että minun Pitää aidosti itse tass alkaa haluta, on ilmassa koko ajan painostavana.
Jos joku tietää keinon, miten sen onnistuu toteuttamaan, kuulisin mielelläni. Mitä seksuaaliterapeutit neuvovat sellaiseen, onko joku käynyt vastaanotolla tms? Olen lukenut niistä kielloista, että määrätään, että seksiä Ei Saa harrastaa x viikkoon, ja sitten halukkuus palas. Mutta en usko sen toimivan meillä, mies vaan ajautuisi etäämmälle ja välit kylmenisivät entisestään. Ja ei se tilanne sen kiellon päättymisen jälkeenkään olisi yhtään toisenlainen.
Saa neuvoa!...
Kommentit (4)
Kuulostaa kyllä siltä että tuossa suhteessa on perustavanlaatuisia ongelmia ja oikea muutoksen vaativa ongelma ei ole sinun halusi puute, vaan nuo kaikki muut asiat. Olisiko parisuhdeneuvonta mitään? Jos pääpointin tulisi olla seksuaalisissa asioissa (ts. jos haluat käsitellä suhdettasi seksuaalisten ongelmien kautta jotta mieskin tajuaisi että asiassa on jokin väärin) niin miten olisi seksuaaliterapeutti?
En haluaisi alkaa puhella seksiasioistani minkään vieraan kanssa, oli se terapeutti tai ei, joku ajatuksessa tökkii.
Uskoisin suhteen paranevan paljon, jos vain voisin taas tuntea itseni haluttavaksi ja alkaa haluta.
Luuisin tämän olevan hyvin yleinen ongelma monessa suhteessa. Jos joku on saanut sellaisen kierteen ratkaistua, niin haluaisin tietää keinoja siihen?
Ap
Onko kenelläkään kokemusta, miten saada ratkaistua vastaava ongelma?