Pelottaa, ettei lääkäri usko miten lapsi satutti itsensä. En meinaa itsekään uskoa!
Eli 3v oli herännyt jossain vaiheessa ja hiipinyt viereen, kun heräsin kierähdin suoraan tytön jalan päälle ! Lapsi huuhahdi aiiii ja minä siinä könysin anteeksi pyytäen ylös sängystä, en osannut edes ajatella että tyttöön olisi muka voinut sattua...Enhän minä mikään jokinorsu nyt ole!
Aamiaisella oli kuitenkin itkuinen ja liikkui nilkuttaen, kun koetin auttaa yöhaalaria pois parkaisi kivusta. Mitään jalassa ei näy sen verran mitä ehdin vilkaista, kipu tuntuu keskittyvän lonkan alueelle. Pitää jalkaa suorana, eikä anna koskea siihen :( Legginsit saatiin jalkaan itkun kanssa.
Jätin sitten menemättä töihin ja tytön viemättä tarhaan , istumme nyt sairaalan päivystyksessä ! Haluan todella nähdä lääkärin ilmeen kun kerron mitä kävi...
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, onko meidät nyt unohdettu? Vai odottaako se lääkäri poliisia? lapsi onneksi nukkuu...
En muista miten päin tyttö oli siinä sängyssä, jalka oli kuitenkin jotenkin koukussa kun rysähdin sen päälle! Olen kuullut että perhepeti olisi vaarallinen, mutta tälläisestä kukaan ei kyllä ole maininnut.
Ap
Kyllä sulla täytyy olla reilu ylipaino. Olen istunut lapsen päälle minäkin monta kertaa ja mitään ei ole sattunut.
Ja joka perheessä näin joskus tapahtuu, kun lapset pyörivät ja hyörivät jaloissa. Lapsen nivelet ja luut ovat joustavat, joten kyllä tarvitaan kunnon läski, että lastaan voi noin vahingoittaa.
Saat ainakin lääkäriltä laihdutusohjeet ja noudata niitä jo lapsen turvallisuuden takia.
No ei näitä todellakaan satu joka perheessä, ihan oman laisiaan ovat vanhemmat jotka istuvat lapsen päälle monta kertaa kuten sanot tehneesi, jessus sentään.
Briteissä ei kukaan uskaltaisi viedä lasta lääkärille tuollaisen jälkeen.
Lääkärien vaitiolovelvollisuus on helkkarin tärkeä juttu, joka on valitettavasti melko vesitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, onko meidät nyt unohdettu? Vai odottaako se lääkäri poliisia? lapsi onneksi nukkuu...
En muista miten päin tyttö oli siinä sängyssä, jalka oli kuitenkin jotenkin koukussa kun rysähdin sen päälle! Olen kuullut että perhepeti olisi vaarallinen, mutta tälläisestä kukaan ei kyllä ole maininnut.
Ap
Kyllä sulla täytyy olla reilu ylipaino. Olen istunut lapsen päälle minäkin monta kertaa ja mitään ei ole sattunut.
Ja joka perheessä näin joskus tapahtuu, kun lapset pyörivät ja hyörivät jaloissa. Lapsen nivelet ja luut ovat joustavat, joten kyllä tarvitaan kunnon läski, että lastaan voi noin vahingoittaa.
Saat ainakin lääkäriltä laihdutusohjeet ja noudata niitä jo lapsen turvallisuuden takia.
No ei näitä todellakaan satu joka perheessä, ihan oman laisiaan ovat vanhemmat jotka istuvat lapsen päälle monta kertaa kuten sanot tehneesi, jessus sentään.
No päälle ja päälle... tämän voi käsittää monella tavalla. Vilkkaat lapset ehtivät ja joskus joku jalka on vähän alle jäänyt. Minusta täysin normaalia ja koskaan en lastani ole vahingoittanut.
Jotta tällaisessa tilanteessa kolmivuotiasta voi vahingoittaa, tarkoittaa se merkittävää ylipainoa. Läskit siellä toisiaan puolustelevat.
Aloittajan lapsi on vahingoittunut ja minä saan syyt niskoilleni jostain huonosta vanhemmuudesta. Jep!
Vierailija kirjoitti:
Täh? Eihän tuo ollut edes paha? Noita kyllä sattuu ja paljon pahempiakin juttuja voi tulla vastaan. Aika yleistä on esim. että kädestä pidettävä lapsi heittäytyy koko painollaan spagetiksi ja olkavarsi lähtee paikoiltaan.
Joko ap ylireagoi tai sitten satutti lasta oikeasti ja etsii uskottavaa tarinaa vahingolle...
Meillä kävi juuri noin. Meidän keskimmäisellä oli aikoinaan sellainen kausi, jolloin hän saattoi täysin yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta, vetää pultit jostakin ja heittäytyä täysin veteläksi. Oltiin menossa kauppaan koko perheen voimin, ja kaupan (iso automarketin) parkkipaikalla mieheni piti keskimmäistä kädestä kiinni kävellessämme. Yhtäkkiä lapsi huusi itku kurkussa, että hän olisi tahtonut jäädä naapurin poikien kanssa kotiin, ja heittäytyi maahan voimalla. Karmea huuto ja olkavarsi sijoiltaan, kun eihän lapsi tietenkään päästänyt isänsä kädestä irti. Poika vielä heittäytyi suorilta jaloilta mahalleen, jolloin käsi vääntyi.
Vahinkoja sattuu. Itse mursin käteni samanikäisenä kun putosin sohvalta.
Mitä lääkärissä selvisi?
Meillä vanhin tyttö nyrjäytti nilkkansa, kun juoksi ja loikkasi sohvalle pikkusiskonsa päälle. Jäi jalka huonosti alle laskeutuessa. Tuommoiset jutut voi sattua ihan sekunnin murto-osissa ja pienikin kompastuminen voi johtaa murtumiin, mutta se on elämää.
Oma 3-vuotias yritti auttaa pienempää sisarusta sohvalle kädestä vetämällä. En ehtinyt väliin, kun nykäisi lujaa ja olkapää meni jotenki sijoiltaan. Käytin lapsen lääkärissä ja käsi saatiin kuntoon. Lääkäri vaan kommentoi sinne mennessämme, että joskus vanhemmille sattuu vahinkoja ja tulee oltua kovakourainen, kun on väsynyt. Suututti syytös, koska vahinko ei tullut vanhemmalla vaan lapsella. Lääkäri ei uskonut..
Lihas on jotenkin venähtänyt, eivät kuvanneet kun pääsi kuitenkin kyykkyyn ym. Tänään oli jo normaalisti hoidossa ja liikkuu ilman ongelmia .) Itse kyllä nukuin viime yön todella huonosti, tyttö tuli klo 23.00 viereen ja säpsähtelin koko ajan tarkistamaan, ettei jalka tai käsi ole alla!
Ap
Oma 6v hyppäsi lelulaatikon päältä ja olkavarren luu meni poikki kokonaan. Laatikko oli ollut oikeinpäin lattialla ja oli mennyt reunalle seisomaan, hypännyt/kaatunut ja käsi jäänyt huonosti väliin. Lelulaatikon korkeus 40cm
Jaa jaa. Meillä on nukkuneet syntymästä asti samassa sängyssä kaikki, eikä ketään ole vielä sattunut. Ei uskottavaa, sori.
Tässä muisto menneeltä talvelta :D
Olin eräs perjantai-iltapäivä käynyt hakemassa lapsen päiväkodista ja käytiin kotimatkalla kaupassa. Kun päästiin kodin pihaan, niin lähdettiin kävelemään parkkipaikan yli kotia päin (rivitalon yhteinen parkkis). Edelliset päivät oli vuoroin ollut lämmintä ja vuoroin kylmää, niin piha oli aivan sellaista muhkuraista jääkenttää. Oli hirvittävän liukasta ja epätasaista. Siinä kun käveltiin, niin yhtäkkiä lapsi liukastuu ja kaatuu, ja ottaa vaistomaisesti kiinni takkini liepeestä. Olin jo muutenkin saanut tasapainoilla kauppakassien kanssa, niin äkillinen veto takista sai minutkin kaatumaan selälleen. Ai jumaliste, että sattui, kun ne jäiset muhkurat maassa osuivat suoraan selkärankaan, lapaluihin ja vähän päähänkin.
Saatiin kinkattua lapsen kanssa kotiin, jossa sitten kartoitettiin vammoja iltapäivän mittaan. Selkäni oli aivan mustana, lapsen myös. Lapsella oli myös verinaarmu ranteessa ja minua huimasi, kun olin saanut haavat takaraivoon. Todettiin, että hurjan näköisiä ollaan, mutta mitään vakavampaa ei sattunut.
Kuitenkin seuraavana aamuna minua oksetti ja pyörrytti, joten ystäväni (mieheni oli työmatkalla) lähti kuskaamaan minua päivystykseen ja lapsi otettiin mukaan. Kun olin lääkärissä, lääkäri kiinnitti huomiota mustelmiin, jotka olivat ihanan violetin ja vihreän kukertavia. Lääkäri pyysi minua riisumaan sekä omani että lapsen paidan, että hän näki selkämme. Minulla todettiin aivotärähdys. Sitten lääkäri alkoi kysellä toistamiseen, että mitä on oikein sattunut, milloin ja ketä oli paikalla. Kun selitin, niin sitten lääkäri kysyi samaa lapselta. Kirkkaalla äänellä lapsi kertoi samat kuin minä.
Jälkikäteen mieleen tuli, että epäiliköhän lääkäri, että voiko sellaiset jäljet tulla kaatumisesta :D ja kun oltiin paikalla vielä lauantaiaamuna
Ap oli puoli-unessa eikä tajunnut lapsen jalan olevan tulilinjalla, ei tuossa tilassa tarvita ylipainoa vaan helvetin huono tuuri riittää