Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-luvun esikot: vko 13

27.03.2006 |

hyvää huomenta ja uutta viikkoa kaikille!

enpä ehtinyt testaamaan ennen kuin täti kurvasi paikalla, jo torstaina eli kp 22! olen luullut että tämä minilugeannostelukin pitäisi loitolla siihen asti että lopettaa, mutta saipahan tämäkin sääntö sitten poikkeuksen. ja harvinaisen runsaana tällä kertaa. nyt siis jo kp 4 (torstai lähinnä tuhruttelua joten en laske sitä nyt mukaan).

jostain luin että luget ennen plussaa voisi jopa haitata hedelmöitystä, mutta voiko tämä pitää paikkansa, eikös niitä hoidoissakin anneta?

joten taas ollaan alkupäivissä. no tulipahan raskaustestin kera tilattu ovistestejäkin eli loppuviikosta sitten niihin hommiin.

nyt luin pikaisesti edelliset, mutta tetillä siis loma alkamassa ja oikein romatillisesti ajoitettunakin, hienoa! ja paidelle tuli ainakin yksi kierto lisää, vai olisiko se täti ymmärtänyt pysyä poissa jo nyt, toivottavasti!

nyt täytyy mennä, työt kutsuu...

-trattis

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trattikselle pahoittelut, uusia testejä sitten vain peliin.

Mua itseä hämmentää... Nyt on menossa jo kp 23/25 eikä menkkoja ole kuulunut. En oikein kerennyt ajatella asiaan viikonloppuna, kun äiti oli kylässä, mutta tänä aamuna aloin jo ihmetellä.

Mulla ei ole koko tässä kierrossa ollut mitään oireita. Siis ensin ei ovisoireita ja nyt ei mitään raskausoireita. Vatsaa on tietysti välillä vähän nipistellyt, mutta mikä niistä tietää. Aamulämpökin on juuri sillä rajalla, ettei osaa sanoa, onko koholla vai ei. Ja ennenkaikkea MUSTA EI TUNNU YHTÄÄN MILTÄÄN, ei menkoilta eikä raskaudelta.

Joka tapauksessa, jos Japanin lippu ei tämän päivän aikana heilahda, ostan töistä mennessä apteekista testin ja teen sen illalla kotona.

Mut nyt töihin! -paide-

Vierailija
2/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs ovista ei ole ollut, voiko keirto ollas en takia pidempi? -paide-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi, trattikselle tuli sitten täti, pahoittelut. Ja oi, paidellahan on nyt tosi jännää! Kierron pituudesta. Mulla kyllä nuo kierrot on heitelleen ja en osaa kyllä sanoa, oviksesta. Toisethan on raskautuneet juuri lyhyestä kierrosta, itse taas epäilen että ei ole ollut kunnon ovista jos on ollut lyhyt kierto. Toisaalta taas jossain lyhyessä kierrossahan mulla ihan ultrassa todettiin rakkula joka oli sitten puhjennut. Sitten ei tietysti voi sanoa mitä siinä rakkulassa oli, jos oli mitään...

Täällä muuten on nyt sitten kp 12 ja potentiaalinen ovisaika käsillä. Ostin varsin apteekin testejä ja ne ei kyllä antaneet (aamun ensimmäisestä pissasta) vielä positiivista tulosta. Ja kun kaapissa oli vielä yksi acon niin testasin sitten tänään silläkin, toisesta pissasta ja se antoi jo melko vahvaa viivaa. En ole noita apteekin omia testejä ennen käyttänyt, joten en tiedä sitten mitä ne näyttää mulla. Mutta vanhoista merkeistä eli aconin viivan ja limojen lisääntymisen perusteella ennustan ovista tuonne parin päivän päähän...Vaikka en usko luomuraskauden mahdollisuuksiin omalla kohdalla niin voipihan sitä ainakin yrittää... Jostain syystä olen nyt tosi pessimistinen raskautumisen suhteen ylipäätään. Naikkarilla tulevat siirtämään kai vain yhden alkion joten en siihen seuraavaan hoitoonkaan hirveästi usko. Diacorissahan siirrettiin kaksi ja toinen ei edes yrittänyt kehittyä...

Vierailija
4/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trattiselle pahoittelut. Ihana huomata että olet hyvällä taistelumielellä uutta yritystä kohti. Voi hitsi vie, täällä jännätään paidea ihan toden teolla. Älä ole huolissasi oireettomuudesta(kokemuksen rintaäänellä täällä paasataan). Ja tuosta kierronpituudesta- minulla ei ole vuosiin ollut näin lyhyttä kiertoa eli 28 päivää kuin tärppikierrossa. Molemmat aiemmat saivat alkunsa n. 40-55 päivän kierrossa. Jostakin syystä se kierto oli nyt vain minulle lyhyt samalla se on monelle normaali. Täällä peukutetaan sinulle kovasti ja toivotaan kovasti sitä plussaa.

Ihania lomasuunnitelmia tetillä. Toivotaan oikein lemmenrikasta aikaa teille. Ja toivotaan että sonjaemma löytää oikean kohdan. Eikös nuo aconit ole huomattavasti herkempiä kuin apteekin testit? En tiedä paljonko apteekin testeissä on " ennakkoaika" ennen ovista, aconeissa eikös se ole 24-36 tuntia? Ja eikös emmi mennyt sonjaemman kanssa melkein samoissa?

Oli muuten mukava lukea tuolta viesteistä että meitä 60-luvun kuumeilijoita on aika paljon. Taitavat vain hajautua eri kuukausipinoihin ettei edes kaikkia osaa meidän ikäluokkaan edes yhdistää.

Tänne ei edelleenkään mitään ihmeitä kuulu. Samoihin entisiin housuihin tungin itseni edelleen vaikka maha taitaa kohta tehdä tiukkaa. Ajattelin etten höyryä ostaa uusia housuja ennen kuin torstaina käyn lääkärillä kuuntelemassa sydänäänet. Ei edelleenkään osaa asennoitua että maha-asukas asustaa mahassa. Niin yksi oire minulle on tullut,olen nimittäin julmetun kiukkuinen ja tunteet ovat tosi pinnassa. Voi mies parkaa, saa kaiken niskaaansa. Onneksi ymmärtää olla hiljaa, muuten pahentaisi asiaa. Tunnustan etten ole koskaan näin kärttyinen ollut, ihan pahaa tekee tunnustaa. Toivottavasti jossakin vaiheessa hellittää. Nyt siis päiviä 10+3 ja onneksi niitä hirvittäviä syöntihimoja ei ole tullut vielä.

Nyt työn pariin mutta täytyy käydä aina välillä kurkkimassa paiden uutisia. Mukavaa alkanutta viikkoa.

-pietu-

Vierailija
5/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vaan uusi viikko lähti käyntiin,

kp 17/27-29 oletin että ovis olisi ollu viikonlopun aikana sillä perjantaina tekemäni testi näytti saman vahvuiset viivat.

nyt sitten taas odotellaan loppukiertoa, ei kylläkään mitenkään hirveetä piinailua kun ei nuo clomit ole auttaneet raskautumaan aikaisemminkaan mutta katotaan nyt mitä tulee.

toivotaan uusia plussia meille kaikille.

t. äippä

Vierailija
6/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tätiä näkynyt. Alan olla jo aika hermona! Töissä pitäisi vielä sinnitellä jokunen tunti, ennenkuin pääsen testin ostoon.

Muuttolaatikot olen jo purkanut. Hurraa!

-paide, kynsiä pureskellen...-

Vierailija
7/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paide, täällä istun peukut pystyssä. Toivon kovasti että täti pysyy pois kuvioista. db db tilanteessa mukana T:Teti

Vierailija
8/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvittävästi jännittää paiden puolesta. Uutisia odotellen....

Ja oli mukava kuulla äipästä pitkään aikaan.

Palaillaan....

-pietu-

Vierailija
9/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin noita aamun viestejä vielä ja huomasin, että oli mulla menneet kiertopäivät väärään järjestykseen. Eli mulla on siis kp 25/23 eikä toisin päin. Tuo ehkä hiukan lisävaloa hermostumiseeni...

Joskus viime kesänä mulla on kyllä ollut viimeksi pari näinkin pitkää kiertoa, mutta viime aikoina on vakiintunut pituudeksi tuo 23. Mikä on arvattavasti liian vähän raskautumiseen ylipäänsä...

Trattis: mitä olen tuota lapsettomien palstaa lueskellut, hoidoissa tuntuu aina olevan luget mukana. Eivät ne kai nyt raskautta voi estää!?

Terolutista olen kylläkin kuullut semmoista, mutta siihenkin joku lääkäri on jollain palstalla sanonut, että eivät vaikuta mitään.

-paide-

Vierailija
10/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei kait ne luget ennen plussaa pitäisi estää vaan nimenomaan tukea jo mahdollisesti alkanutta raskautta (keltarauhasen toiminta).

En tiedä sitten onko haittaa jos aloittaa luget jo ennen ovista?

Mutta hoidoissahan ne aloitetaan ainakin ivfssä muistaakseni punktion jälkeen välipäivänä tai siirtopäivänä. Inssissä aloitin ne aina muistaakseni inssistä seuraavan päivän iltana tai jotain. Hoidoissahan riippuen sitten tietysti henkilöstä ja lääkäristä ne luget joko lopetetaan melkein heti plussaan, vähitellen tai sitten vasta joskus viikoilla 9-12.

Eli tiedä sitten onko vaikutusta jos luget aloittaa siis ennen ovista (ja mahdollista hedelmöittymistä), ennen plussaa siis ne aloitetaan aina.

Ihan oikeasti jännittää nyt paiden puolesta!

Vierailija
11/32 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein apteekin oman raskaustestin ja negaahan se näytti. Eli odottelen siis menkkoja alkavaksi. Onkohan mulle iskenyt tässä joku alitajuinen loppusuoran paniikki ja ne on sen takia myöhässä? Nyt on kyllä alamaha sen verran arka, että ehkä sieltä jotain ilmenee.

Tietty jos ei menkkoja kuulu, testaan parin päivän päästä uudelleen.

-paide-

Vierailija
12/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin kauan kun tätiä ei tule niin toivoa on, paide. Eikös sinulla ole aika lyhyt luteaali joten jos oviskin on ollut myöhemmin niin ehkä se plussakin on sieltä tulossa myöhemmin? Minäkin silloin raskautuneessa kierrossa testasin mielestäni negaksi tulkittavan clearbluella vaikka olin jo saanut verikokeesta vahvan plussan, kaksi viikkoa siirron jälkeen.

Mulla taas apteekin oma ovistesti pläjäytti aamulla positiivisen tuloksen ruutuun joten miehen korvaan vaan sitten kuiskailemaan illalla hempeitä sanoja ;).

Onko Emmillä taas kova työrupeama kun ei ole kuulunut mitään? Meillähän oli kierto samoissa.

Pietullahan oli tällä viikolla se ultra mikäli oikein muistan?

Vierailija
13/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin noita eilisiä vielä eli paitulle vielä se että mullakin oli silloin raskausaikana tunteet pinnassa ja räjähdin pari kertaa ihan pienestä. Ja mies oli ihmeissään...

Tuntuu tosiaan olevan näitä " kypsempiä" kuumeilijoita, mutta ehkä he tosiaan ovat sitten hajaantuneet eri pinoihin. Mehän yriteltiin elvytellä sitä kultainen 60-luku pinoa mutta sitten on tainnut olla taas tuo esikot sana otsikossa hämäämässä, vaikka ollaan ihan sekalaista joukkoa...

Vierailija
14/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis kp 26/23 - eikä tätiä näy. Mutta yksi OIREon ilmestynyt: tissejä juilii. Ne eivät siis ole turvoksissa tai kosketusarat - eivät ole olleet koko kierron aikana muuten- vaan niitä nimenomaan juilii. Tiedä sitten MISTÄ se kertoo, menkkojen tulosta vai jostain muusta. Alavatsa tuntuu myös välillä pingottuneeltä, mutta ehkä minä kiristelen sitä itse jännityksissäni...

Hupaisaa, mulla ei ole koko tämän 2 1/2 vuoden vauvanyritysjakson aikana ollut näin pitkää kiertoa. Onko mulle iskenyt salamannopeat vaihdevuodet, jos en kerran raskaana ole?

Totta kyllä, mulla on luteaaliaika vain 11 vrk. Jos ovis olisi ollut jotenkin tavattoman myöhään, menkatkin tulisivat myöhemmin tai sitten plussakin voisi näkyä myöhemmin.

Ei auta kuin odottaa! -paide-

Vierailija
15/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paide mikä tilanne sinulla. Varmasti on piinaavaa odottaa mutta jospa sinulla se ovis olikin tosiaan pari päivää myöhemmin ja siksi sitä plussaa ei tullut. Hitsi vie kun osaisi neuvoa, odotus on pitkää jos joudut pari päivää odottelemaan. Apteekin oma ei nimittäin kaikkein herkin ole joten jos on päivänkin liian aikaisin testannut voi olla ettei vielä näy(ei ollut aivan suoranainen neuvo hakea vaikka aconin testi apteekista jos siellä apteekit niitä myy). Mutta nuo tissi kivut kuulostaa hyvältä. Niiden pakotus kuuluu vahvana oireena raskauteen eikä minulla ainakaan koskaan kuukautisten alussa niitä pakota, varsinkaan jos ei niitä kosketa. Niin malttamattona täälläkin toivotaan sinulle plussaa.

Sonjaemmalla on mukavaa puuhaa illaksi, ihanaa ja sitten päästään jännäämään parin viikon päästä.... Kuinkas emmalla, samoissahan te suurinpiirtein sonjaemman kanssa olitte, vai muistaako minun lahopää väärin???

Tässä on ajatukset niin paidessa että muu meinaa olla toisarvoista. Minä taistelen täällä puhelimen kanssa soittaako äitipolille ja pyytää neuvoa mitä tehdä sen istukkakokeen kanssa. Hirvittää tai alkoi pikku hiljaa hirvittämään se keskenmeno riskin vaara sen kokeen jälkeen. Mietin vain voiko niihin niskapussi kokeisiin luottaa niin varmasti että se sulkisi pois kromosomi virheen. Ei kai se auta muu kuin rohkaista mieli ja soittaa. Toivottavasti ne ei ihan vanhana kahjona pidä siellä kun tällaisia asioita puntaroi. Minullahan on neuvolalääkäri tortaina jossa ei vielä ultrata vaan se koe olisi tarkoitus tehdä vasta 11.4. Siellä neuvolassa on tosi vanha se doplerikin, saas nähdä kuuluuko sillä mitään. Tytöillä äänet kyllä kuului viikolla 10 joten toiveet ovat korkealla.

Nyt on lähdettävä käymään murkinalla jotta jaksaa loppupäivän. Uutisia odotellen,

-pietu-

ps. Anteeksi tyhmä kysymys mutta jossakin yhteydessä vilahti jonkin tekstissä että joillakin teillä muillakin saattaisi olla alkanut raskaus kun sonjaemmalla ja emmillä. Ei tarvitse vastailla jos meni liian henkilökohtaisuuksiin,ymmärrän että asia on arka.....

Vierailija
16/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tarttenkin nyt kaiken rohkaisun, mitä suinkin voin saada!

Peitu, mullahan ei ole siis yhtään raskautta takana, mutta tiedän kumminkin, että niskapoimun mittaus tuottaa vain todennäköisyyksiä. Siellä on joku raja-arvo, jonka ylittyminen tietyllä todennäköisuudellä ennustaa, että lapsella on jotain häikkää. Mutta vaikka raja-arvo ei ylittyisikään, lapsella voi olla esim. down ja toisaalta raja-arvo voi ylittyä ja lapsi olla silti ihan terve.

Lisäksi niskapoimun paksuuden luotettava mittaaminen vaatii kokeneen ja taitavan mittaajan.

Eli jos varma haluat olla, istukkabiopsia/lapsivesitutkimus ovat ainoat mahdollisuudet. -paide-

Vierailija
17/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei menkkoja vieläkään. Ja sorry Pietu, kun kirjoitin nikkisi väärin. Voiko jonkinasteinen lukihäiriö olla raskausoire? -paide-

Vierailija
18/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olen töitä tehnyt niskalimassa ja en ole ' jaksanut' enään illalla kirjoittaa palstalle, mutta OLEN lukennut jännittävät uutiset, eli Paiden piinasta :-D Paide täällä toivotaan kybällä, että saisit sen plussan, kyllä minä sen teille soisin koko sydämestäni, ja täytyy sanoa, että se olisi itsellekin eräänlainen mielialan kohoke.

Paide testaile uudestaan ja osta jokin herkkä testi kuten acon10-olikohan oikein ?

Itse menen kp11(kait)/25-31 ja enhän toki ole osannut olla tikuttamatta, vaikka näin miehen kanssa sovittiin. Haamun sain eilen tikkuun ja tänään en ole sitten lainkaan seurannut tilannetta. Ja aconeilla tikutan. Nyt oli tänään oikein kunnon ovisoireet, eli rinnat pinkeät, alavatsaa juilii ja nippaa jne .. Jos vaikka täälläkin tärppäis !

Jouduttiin siirtämään Srilankan reissua kuukaudella ' aivan' koska miehellä tärkeä kielikoe toukokuun lopussa, ja opettaja ei tykännyt hyvää, jos joutuisi olemaan poissa, se mm. keskeyttäisi jo meneillään olevat kieliopinnot. Joten valitsimme tärkeämmän vaihtoehdon ja vaihdoimme matkan parempaan ajankohtaan.

Tässähän tätä ja nyt katselemaan tv:tä !

Hyvää keskiviikkoa kaikille ja erityisesti Paidelle bdbdbd !!!! t. emmi

Vierailija
19/32 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tulla tänne vielä peukuttamaan Paidelle bd bd bd.

Itsellä taitaa olla ovis oireita, nyt jo. Täytyy tikuttaa huomen aamulla ja varmistua asiasta.

Paidelle vielä tahan loppuunkin peukutuksia bd bd bd

Vierailija
20/32 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna sitten menkat alkoivat. Kirkasta punaista vuotoa. Tein vielä toista testausta varten ostamani testinkin ja negaa näytti sekin. Selvä peli siis.

Hah! Luulin tosiaan, että olisin jo tässä matkan varrella käynyt läpi kaikki luulotellut raskausoireet. Vähän joka kierrossa ilmestyi aina joku uusi tuntemus, jota ei ollut ennen tuntunut ja joka siis saattoi merkitä raskautta. Mutta tätäpä en tosiaan ollutkaan vielä kokenut! Menkat neljä päivää myöhässä ja pisin kierto sitten teinivuosien!

Mieli on aika musta, itkeä tirautinkin tuossa aamulla pitkästä aikaa. Kuka tätä enää tarvitsi? Jos emme saa lasta, niin OK, mutta miksi tällainen pieni erikoiskiusa?

Jalat maassa-tyyppinen miehenikin oli jo vähän alkanut toivoa. Surku häntäkin. Aamulla hän halasi ja sanoi, että rakastaa. Ja niinhän minäkin. Yhdessä tästäkin tönkyrästä mennään yli ja jatketaan elämää niinkuin ennenkin.

Huomenna on jo ihan varmasti parempi päivä! -paide-