Meillä 1. päivä omia ruokia miehen kanssa ja jo ekana aamuna kähvelsi leipiäni!
PRKL! Täällä, kun aina suositellaan tätä ratkaisua syöppömiesten kanssa eläville naisille. No näin siinä kävi jo HETI ENSIMMÄISENÄ AAMUNA, että mies kähvelsi 4 leipäpalaani, kun "eihän tää nyt näin pienistä ole kiinni". Jos on sovittu, että on omat ruoat, niin sitten on.
Toimiiko tämä järjestely muka oikeasti jollakin?
Kommentit (30)
Pidä kirjaa hävinneistä ruuista ja kirjoita niistä miehelle lasku. Laita mukaan toimituskulut.
Jos mies on noin tyhmä niin teidän on varmaan pakko survoa tuo homma toimimaan. 4 leipäpalaa ei ole maailmanloppu tietenkään, mutta jos niitä ei ole kukaan kaupasta hakenut tai itse leiponut niin niitä on kyllä vaikea syödä. Tämä olisi miehenkin syytä ymmärtää. Sun hommas ei taida olla kovin helppo, mutta juuri siksi varmaan välttämätön.
Syö sinä puolestasi miehen ruokaa?
Uskomatonta käytöstä mieheltä. Toimisiko hän samalla tavoin tilanteessa, että "vieraissa ei käydä" - mutta kuitenkin mies on käynyt...
Vakavan keskustelun paikka. Kerro juurtajaksain miksi suursyöppöys sinua harmittaa. Se on kuitenkin käytännön ongelma, joka on ratkaistavissa. Molempien tulee sitoutua muuttamaan tapojaan! Sitä on se yhteinen elämä. Ei todellakaan aina voi tehdä sitä mita haluaa tai huvittaa! Asukoot ne tyypit yksin.
Hieno parisuhde, kun edes ruoan jakaminen ei onnistu. Mä en alkaisi parisuhteeseen, jossa olisi kokonaan erikseen omat ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä roskasakin settiä. Yök.
Kuunnelkaa kaikki kun Parempi Ihminen puhuu!
Syö sinäkin vuorostasi mieheltä 4 palaa leipää.. Jatkossa parhaiten taitais toimia, että mies käy kaupassa 2/3 ajasta ja hoitaa suurimmat ostokset, sä voit käydä tekee pienempiä ostoksia kaupassa kun jaksat. Mies kuitenkin syö suurimman osan ruuista? Kehu aina miestä että hän osas valikoida kaikki niin hyvin kaupassa, ja sano että hänen kannattais jatkossakin hoitaa suurin osa ostoksista :)
Varaudu siihen että juo sun kahvimaidot, vähän lainaa juustoa, ottaisin ketsuppia.. Jne. Kun eihän se nyt pienestä oo kii.
Ei toimi.. tykätään eri ruuista, ja aikataulutkin on semmoset että tehään eri ruuat. Mies ostelee itellensä kyllä leivät ja lihat, ja ihmettelee kuinka saan menemään ruokaan niin paljon rahaa. Yritän pitää kaapissa paljon kuiva-aineksia (pastoja/jauhoja yms), sekä säilykkeitä (papuja ja tomaattimurskaa, joitain säilykehedelmiä). Ongelma tulee siinä, että mies käyttää nämä mun "pitempään säilyvät" ruokatarvikkeet, mutta kokee silti ostavansa omat ruokansa, koska on ostanut "pääaineksen" ruokaansa. Sama leipävärkkien kanssa, kun ostan kaiken mitä mies laittaa sen leivän päälle. Eniten ärsyttää silloin, kun oon suunnitellut tekeväni jotain ruokaa raaka-aineista, joita on kaapissa, mutta kesken ruuanlaiton huomaan että puolet tarvittavista raaka-aineista kadonnut - miehen suihin. Ja kauppaan on yli 15km matka.
Selkein ratkaisu tuohon tietysti on, että on omat ruuat omissa kämpissä.
En minäkään enää keksi muuta toimivaa ratkaisua kuin omat kämpät. Kun ei pelisäännöt kerran edelleenkään mene jakeluun, niin mitä tuossa enää voi tehdä.
Tietty mies voi hoitaa kaikki ruokaostokset, jolloin sulla on tietty lista tarvikkeita, jotka kaapista on aina löydyttävä, jotta sulla on itsellesi jotain syötävää. Ja sit sama tyyli kuin lasten kanssa, että rikkomuksista tulee rangaistus. Mutta tuo menee jo lapselliseksi. Aikuisten keino olisi selittää ja perustella, mutta kun ei mene perille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.. tykätään eri ruuista, ja aikataulutkin on semmoset että tehään eri ruuat. Mies ostelee itellensä kyllä leivät ja lihat, ja ihmettelee kuinka saan menemään ruokaan niin paljon rahaa. Yritän pitää kaapissa paljon kuiva-aineksia (pastoja/jauhoja yms), sekä säilykkeitä (papuja ja tomaattimurskaa, joitain säilykehedelmiä). Ongelma tulee siinä, että mies käyttää nämä mun "pitempään säilyvät" ruokatarvikkeet, mutta kokee silti ostavansa omat ruokansa, koska on ostanut "pääaineksen" ruokaansa. Sama leipävärkkien kanssa, kun ostan kaiken mitä mies laittaa sen leivän päälle. Eniten ärsyttää silloin, kun oon suunnitellut tekeväni jotain ruokaa raaka-aineista, joita on kaapissa, mutta kesken ruuanlaiton huomaan että puolet tarvittavista raaka-aineista kadonnut - miehen suihin. Ja kauppaan on yli 15km matka.
Olet kyllä ihme vinkuja.
Vastauksesi sai minut hymyilemään, kiitos! :D
Saisin kiksejä siitä, ettei minun aina tarvitsisi käydä kaupan kautta, jotta saan ruokaa itselleni ja yhteiselle lapsellemme. Joten kyllä, tämä omat ruoat-järjestely on minustakin naurettava, mutta tulipa nyt kokeiltua, kun sitä niin usein suositellaan vastauksesi syöppömiesten kanssa eläville. Tasaan tilit ottamalla mieheltä takaisin sen 4 palaa leipää, kunhan tämä ostaa leipää itselleen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hieno parisuhde, kun edes ruoan jakaminen ei onnistu. Mä en alkaisi parisuhteeseen, jossa olisi kokonaan erikseen omat ruoat.
Mä en alkais suhteeseen jossa toinen maksattais ruokansa mulla. Miehen käytös on oikeasti törkeää ja osoittaa sellaista piittaamattomuutta ap:ta kohtaan että suhde voi hyvinkin kaatua tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Saisin kiksejä siitä, ettei minun aina tarvitsisi käydä kaupan kautta, jotta saan ruokaa itselleni ja yhteiselle lapsellemme. Joten kyllä, tämä omat ruoat-järjestely on minustakin naurettava, mutta tulipa nyt kokeiltua, kun sitä niin usein suositellaan vastauksesi syöppömiesten kanssa eläville. Tasaan tilit ottamalla mieheltä takaisin sen 4 palaa leipää, kunhan tämä ostaa leipää itselleen.
ap
Arvaa mitä>? Ei se osta leipää koska sen mielestä sen ei tarvitse palauttaa niitä leipia sulle.
Tule kertomaan miten kävi. Teillä on tuossa kytemässä paljon pelkkää ruokaa suurempi ongelma.Mies viis veisaa sun mielipiteistä ja katsoo että sillä on oikeus kävellä sun yli. <-tuo on se oikea ongelma, kunnioituksen puute.
Vierailija kirjoitti:
Syö sinäkin vuorostasi mieheltä 4 palaa leipää.. Jatkossa parhaiten taitais toimia, että mies käy kaupassa 2/3 ajasta ja hoitaa suurimmat ostokset, sä voit käydä tekee pienempiä ostoksia kaupassa kun jaksat. Mies kuitenkin syö suurimman osan ruuista? Kehu aina miestä että hän osas valikoida kaikki niin hyvin kaupassa, ja sano että hänen kannattais jatkossakin hoitaa suurin osa ostoksista :)
"Kehu aina miestä, että hän osaa valikoida kaikki niin hyvin kaupasta..."
Siis onko tässä kyseessä mies vai lapsi? Kuulostaa ihan kuin olisi oheita lapsen kasvattamiseen eikä aikuiselle miehelle parisuhteeseen. Toki pitää osata sanoa kiitos ym, kun toinen on kaupassa käynyt ym.
Mistä näitä nykyajan parisuhteita tulee? Herra Jeesus! On pienet ihmisen murheet jos pitää perheen ruokajärjestelytkin olla niin että on sinun ja minun leivät ja muut kuiva-aineet! Erotkaa hyvinkin niin saat itse leipäsi syödä :). Meillä esim minä syön vain murto-osan siitä mitä mieheni, mutta elämme samaa taloutta, eikä mieleenikään ole ikinä tullut miettiä kuka maksaa ruoasta minkä verran, ja kuka minkä verran syö! Edelleen, pieniä on ihmisten murheet, oikeita ensimmäisen maailman ongelmia!
Syöppömiesten kanssa ei toimi mikään muu kuin oma lukittu jääkaappi. Tosin sittenkin sen uskaltaa avata syödäkseen vain miehen ollessa poissa, koska syöppömiehet sieppaavat leipäpalat olkasi yli suoraan kaapista ja pistävät lusikkansa vanukkaaseesi kun olet syömässä sitä.