Uskallanko syötää koirilleni herkkuja, joiden raaka-aineet tulevat Kiinasta?
Tilasin sellasia herkkutikkuja ja kyselin vasta tilauksen jälkeen näiltä firmoilta, että mistä ne tikkujen liha tulee, niin vastaus on että Kiina.
Kyllä v*tuttaa, mutta oma moka kun en aikaisemmin kysynyt. Paketti on tullut, mutta ajattelin palauttaa sen. Uskaltaako ottaa riskiä syöttää moisia tikkuja, joiden alkuperämää Kiina?
Mistä voin olla varma, ettei niissä ole jotain myrkkyjä, kun on ollut näitä episodeja, kuten se Bento Kronen ruoka, jonka raaka-aineena olevaa riisiä oli jotenkin sabotoitu ja aiheuttanut ainakin yhden koiran kuoleman ja monia muitakin sairastunut.
Lisäksi Yhdysvalloissa muutama vuosi sitten oliko ihan tuhansia vai kymmeniätuhansia eläimiä sairastunut jostain helkutin makupaloista, jotka oli Kiinasta.
Vihaan Kiinaa.
Kommentit (10)
Ihan hyvää kiinalaista lihaa niissä on. Mietipä jos kaikki kiinalaiset joita on n.1500000000 haudattaisiin maahan omaan hautaan. Maahan loppuisi pian kesken.
Mä en välttämättä syöttäisi. Olen aina kyllä ollut tarkka siitä, mitä koiralleni annan, mutta kun katsoin kuukausi takaperin Netflixistä Pet fooled -dokkarin niin tulin entistä tarkemmaksi. Siinä oli mm. ihmisiä, joiden koirat oli kuolleet nimenomaan Kiinassa valmistettuihin koirien kuivaherkkuihin, joissa oli jotakin koirille myrkyllistä ainetta.
En syöttäis koiralle mitään kiinalaista.
Meidän koiranruoka on 100% kotimaista herkkuja ja treeninameja myöten just sen takia, kun noita väärennöksiä aika ajoin tulee ilmi. En syö itsekään mitään kiinalaista alkuperää olevaa.
En kyllä uskalla antaa koiralle mitään kiinalaisia herkkuja. Syötän ne miehelle.
No niin itekin oon tarkka näissä, ollut aina, mutta noiden tapahtumien myötä entistä tarkempi. Paska, täytyy palauttaa ne tikut. Ei uskalla varmaan ottaa riskiä. Joskus ovat niitä samoja tikkuja syöneet, ei mitään ongelmia, mutta eihän sen tarvi olla ku se yks kerta niin....
AP
Mä syötän Platinum merkkisiä herkkuja. Ei tule lihat Kiinasta. Toki koskaan mistään ei voi 100% varma olla.
Toinen hyvä tuote on Natures Menu. Pikku pussukat on aika kalliita, melkein 4€/pussi mutta ennemmin näitä kuin mitään kiina paskaa.
Pahimmillaan syötät kiinatuotteen muodossa myrkkyä, parhaimmillaan toista koiraa.
Mistä se ruoka tulee, jota syötät koirallesi?