Miten tulla toimeen tällaisen työkaverin kanssa?
Aloitin uudessa työpaikassa 3 vkoa sitten. Edeltäjäni siirtyi tekemään muita tehtäviä samassa tiimissä, koska ei tykännyt näistä töistä mitä minä tulin tekemään sitten hänen tilalleen.
Olen järkyttynyt millainen ammattitaidoton lusmu tuo edeltäjäni on. Työt on tehty hämmästyttävän huonosti, hutiloiden ja piittaamatta esim. lainsäädännöstä joka alallani on melkoisen tiukka. Työ vaatii ennenkaikkea tarkkuutta ja järjestelmällisyyttä, ja edeltäjältäni puuttuu nämä täysin. En ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän työtään yhtä surkeasti kuten tämä homma on hoidettu, kun se on ollut hänen työnään. Hänellä oli kymmeniä selvittämättömiä ja keskeneräisiä caseja, jotka hän koitti aivan pokkana tyrkätä minulle kun tulin taloon, mutta sanoin että saa hoitaa ne itse (kyseessä hänen mielestään epämukavat hommat, joista koitti sluibata tyrkkäämällä ne minulle). Kolmessa viikossa ei nuo työt ole edenneet minnekään, ja esimiehemme kuumottaa asiasta. Sanoin itse viime viikon alussa esimiehelle että nuo työt ovat edelleen tuon lusmukollegan pöydällä ja esimieheni oli melko turhautuneen kiukkuinen. Sen jälkeen tämä kollega on tehnyt etäpäivää loppuviikon.
Kollega koittaa vedota kiireeseen, että on niin järjettömän ylityöllistetty. Tämä ei pidä paikkaansa. Hän tulee töihin päivittäin 9-10 pintaan ja lähtee viimeistään klo 15. aamupäivän ennen lounasta hän käyttää lounaspaikan valintaan ja kiertelee juttelemassa eri ihmisten työpisteillä.
Olen itse äärettömän vastuuntuntoinen työntekijä. (jollekin joka kuittaa mitä teen kesken työpäivän av:lla, niin tiedoksi, olen tauolla). En tiedä miten voisin työskennellä tuollaisen ihmisen kanssa, ja moinen vastuuttomuus ärsyttää aivan sikana.
Ei, en ole kyylä tai työpaikkakiusaaja, en vaan kestä kiireestään hössöttäviä ihmisiä jotka eivät oikeasti tee yhtään mitään.