Ketä me suomalaiset oikein olemme?
Tällainen erityisgeenistö-kansa ainakin joka on huolekas mitä meistä ajatellaan, mutta mitä muuta? Nyt kaikki ideat kehiin siitä mikä on vielä pimennossa meistä! Mitä uutta meihin on tullut viimeaikoina?
Kommentit (19)
Geenejään ei voi valita mutta identiteetin voi, paitsi suomalainen Suomessa, ei voi valita identiteettiään. Suomessa on ylhäältä pakotettu että olemme semiruotsalaisia ja siksi meidän on pakko opiskella pakkoruotsia.
Liian lyhyt historia yhtenäisenä valtiona. Vähän identiteetöntä porukkaa siksi.
Semiruotsalisia? Oma kielihän meillä ollut aina.
Keitä. Ja vähemmistö josta kukaan ei ole huolissaan. Ei ole muodikasta.
Taviksia ollaan, kuten veljemme Virossa.
No minä olen ainakin minä enkä mikään suomalainen.
Metsäläisiä, syrjään vetäytyviä ujoja juntteja, perunanenäisiä körttejä, vähän punkeroisia ja paksukalloisia eskimoita, vihamielisiä tosikoita, kyräileviä kaikkitietäviä neropatteja. Eli ihan hyvin tiedämme keitä olemme.
Kansa jota on satoja vuosia riistetty, tapettu ja raiskattu milloin idästä, milloin lännestä ja käytetty vielä tykinruokana kolmikymmenvuotisessa sodassa kaikkien muiden sotien lisäksi. Knsa jonka maa on ollut miehitettynä satoja vuosia mutta joka kansa ei ole lähtenyt siksi tai sitä syynä käyttäen muille maille sikailemaan. Mutta se nyt ei vain ole mediaseksikäs aihe.
Minulle nuo geenit ei paljoa merkkaa, mutta länsimaalaisia ollaan, kuten myös rakkaat läheiset Ruotsi ja Eesti.
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyt historia yhtenäisenä valtiona. Vähän identiteetöntä porukkaa siksi.
Ei todellakaan ole mikään lyhyt historia - Olimme täällä jo ennen tanskalaisia, norjalaisia, ruotsalaisia ja venäläisiä, näistä vanhoista kartoista se selviää Finnish Tribes!:
Vierailija kirjoitti:
Semiruotsalisia? Oma kielihän meillä ollut aina.
On ollut mutta sehän ei merkkaa mitään kun pakkoruotsia yritetään perustella meille.
Semiruotsalaisuudella velvoitetaan meidät opiskelemaan pakkoruotsia. Etkö ymmärtänyt ?
Vierailija kirjoitti:
Metsäläisiä, syrjään vetäytyviä ujoja juntteja, perunanenäisiä körttejä, vähän punkeroisia ja paksukalloisia eskimoita, vihamielisiä tosikoita, kyräileviä kaikkitietäviä neropatteja. Eli ihan hyvin tiedämme keitä olemme.
En minä ainakaan tunnista tuosta itseäni.
Sinä luettelet ominaisuuksia jonkalaisina ruotsalaiset ovat meitä muille kuvailleet. Miksi et ymmärrä olevasi aivopesty?
Vierailija kirjoitti:
Olemme aasialaisia, vaaleita mongolialaisia.
Esim:
Pätsen LK lla on vähän tuollaiset piirteet kuin joku Tyjuanin tytär
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme aasialaisia, vaaleita mongolialaisia.
Esim:
Pätsen LK lla on vähän tuollaiset piirteet kuin joku Tyjuanin tytär
Uusiksi toinen linkki:
Vierailija kirjoitti:
Ennen-aikaan saatoimme olla tuommoisia (jotkut edelleen on) mutta sanonpa mikä olisi sopiva 2020-luvulle: Munaton kansa, jossa ollaan epäisänmaallisia, ja kuvitellaan että Suomalaiset isänmaalliset laulut ovat ”rasistisia” sun muuta. Suomalainen on nykyään aika avuton joissain määrin. Ihailen venäläisiä siksi, koska he suojelevat perhettään ja muuten huolehtivat, että mitään epämääräistä ei tapahdu. Sen sijaan suomalainen tipahtaa ensimmäisen vastoinkäymisen takia ja on muutenkin semmonen raukka. Entiset metsäläiset olivat niitä kovia ukkoja ja naisia, nykypäivän Helsingissä elävä perspää suomalainen ei.
Keitä.