Luulin 11-vuotiaana, että on täysin laillista, jos mies vetää toista miestä turpaan
Ajattelin esim. Salattujen elämien antaman esimerkin perusteella, että tuollainen toiminta on niin arkipäiväistä, että sen on pakko olla laillista.
Kommentit (3)
Minä luulin lähes aikuiseksi asti, että kaikissa perheissä lapsia lyödään ja tukistetaan. Ihmettelin lapsena sitä, kun kaverit ihmettelivät sitä, että minua löydään. (Hieno virke, eikö!) Olen myös tavannut kirkon nuoriso-ohjaajaksi opiskelevan nuorukaisen, joka hieman inhorealistisesti totesi, että se saa olla oikeassa, joka pystyy vetämään turpaan. Näinhän asia joskus on, vaikka niin sen ei pitäisi olla. Väkivalta on niin tiukasti osa kulttuuriamme, että kaikki kukkahattumaiset väkivallan tuomitsemiset ovat lähinnä silmien sulkemista realismilta. Väkivallan todellinen vähentäminen ei ole pelkkää moraalista oikeassaoloa vaan pitkäjänteistä työtä, jossa avainasemassa ovat väkivaltaa käyttävät ihmiset ja heitä kenties hoitavat ja ohjaavat tahot.
Niin? Eihän se laillista ole mutta ei siitä mitään myöskään koidukkaan jos kukaan ei kerro asiasta poliiseille eli tämmöistä periaatteessa voi halutessaan tehdä.
kyllähän se on vai miten selität perheväkivallan suuren määrän?