Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lihominen ahdistaa ihan kamalasti, eikä laihdu millään

Vierailija
14.05.2017 |

Lihoin raskauden viimeisillä kahdella kuukaudella hieman alta 20kg, kun jouduin täyteen vuodelepoon. Tuota ennen lisäkiloja oli tullut ehkä huimat kaksi, urheilin edelleen aktiivisesti ja pystyin pitämään kunnostani huolta. Koko raskausajan söin monipuolisesti ja terveellisesti, toki pieniä herkuttelujakin välillä kohtuuden rajoissa. Levossa kuitenkin elimistö tuntui lakanneen toimimasta täydellisesti, ja tuntui että aivan kaikki mitä suuhun laittoi jäi samantien johonkinpäin kroppaa. Noh tässä nyt synnytyksestä 6kk ja paino vain nousee edelleen? Synnärille ei jäänyt kuin vauvan paino. Vauva on täysimetyksellä ollut alusta asti, nyt tosin hieman soseita, mutta eikös se imetys yleensä edes hiukan laihduta? Ruokavalioon en ole tehnyt muutoksia missään vaiheessa, kuituja lisäsin tosin raskausaikana tosi paljon ja olen niitä syönyt runsaasti edelleen, mutta tuntuu, ettei ruuansulatus vaan pelaa. Edelleen saattaa mennä useampi päivä, ennen kun tarvii mennä istunnolle. :D Liikutaan vauvan kanssa paljon ja melko raskaitakin lenkkejä vaihtelevasti rattaiden ja kantorepun kanssa, että kulutustakin kyllä on.. Itseasiassa liikutaan ihan kaikkialle ja päivittäin jaloin näin autottomana. Olen koko ikäni ollut liikunnallinen ja hoikka, ja ruuansulatus on ollut todella vilkasta, monia kertoja päivässä. Siinäkin mielessä ihmetyttää, kun muutos tuonkin suhteen niin iso. Eniten inhottaa se, että lihomisen myötä esimerkiksi polvia särkee niin paljon ettei meinaa päästä edes liikkeelle. Ihan kun olis joku vanhus. :( Neuvolassa oon valitellut asiaa, mutta siellä vaan mussutetaan, että hyvä kun et heti laihdu ihan imetyksenkin kannalta jne. En tunne ketään, joka lihois imetyksen takia? Olen toki lihonut, mutta mielestäni esimerkiksi kasvoistani näytän enemmän jotenkin inhottavan turvonneelta..

Mikä ihme mättää? Otin sairaalassa synnytyksen jälkeen ehkäisyimplantaatin, voiko se jotenkin vaikuttaa? Jokin sairaus?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki laihdu imettämällä, epäreilua, mutta totta. Itse olin imetysdieetillä vauvan koliikin takia ja sen seurauksena maito loppui lähes kokonaan, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Todella ärsyttävää. Veikkaan sen johtuvan kilpirauhasen hidastuneesta toiminnasta. Onnekkaita ovat ne, joilta tulee maitoa hyvin ja paino tippuu imettäessä.

Vierailija
2/6 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä syöt liikaa. Turha etsiä mitään sairauksia ennen kuin olet tutkinut kunnolla ruokavaliosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki laihdu imettämällä, epäreilua, mutta totta. Itse olin imetysdieetillä vauvan koliikin takia ja sen seurauksena maito loppui lähes kokonaan, mutta paino ei tippunut grammaakaan. Todella ärsyttävää. Veikkaan sen johtuvan kilpirauhasen hidastuneesta toiminnasta. Onnekkaita ovat ne, joilta tulee maitoa hyvin ja paino tippuu imettäessä.

Voih, tsemppiä sinne :) Mulla maitoa on tullut alusta asti ihan hirveät määrät, mutta eipä ole ollut painoon vaikutusta..

Ja seuraavalle, en todennäköisesti täällä kyselisi jos söisin vain liikaa. Itseasiassa mun ravitsemusterapeuttiystäväkin tuumasi, että kyllä tuollaisella ruokavaliolla pitäisi tippua. En siis todellakaan laihduta enkä ole missään vaiheessa yrittänyt laihduttaa, mutta olen kyllä tarkkaan katsonut mitä syön ja siihen nähden kulutusta.

ap

Vierailija
4/6 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mulla paino alkoi nousta 35-vuotiaana ja tunnelmat samat kuin sinullakin eli paino vain nousee vaikka tekis mitä. Tuntuu pahalta kun aiemmin olin hoikka ja nyt kaikkea muuta. Syksyllä sain 4 kg pois mutta se vaati etten syönyt juuri mitään ja nyt ne kilot on tullut melkein tuplana takaisin. Neuvoja ei ole antaa mutta kohtalotovereita ollaan :(

Vierailija
5/6 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Implantti voi lihottaa kuten e-pillerit. Joten jos kilot tiukassa syy voi hyvinkin olla siinä. Itse syönyt ja treenannut kovaa. E-pillerien lopetuksen jälkeen alkoi vasta näkymään painossa. Lihakset surkastuu ja rasva kertyy liiasta estrogeenistä!

Vierailija
6/6 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Mulla paino alkoi nousta 35-vuotiaana ja tunnelmat samat kuin sinullakin eli paino vain nousee vaikka tekis mitä. Tuntuu pahalta kun aiemmin olin hoikka ja nyt kaikkea muuta. Syksyllä sain 4 kg pois mutta se vaati etten syönyt juuri mitään ja nyt ne kilot on tullut melkein tuplana takaisin. Neuvoja ei ole antaa mutta kohtalotovereita ollaan :(

Olen 26-vuotias! Jeps, ei se syömättömyys laihduta kuin ehkä tilapäisesti, ja inhottavaa että vaikka että kuinka töitä tekis laihtuakseen, niin ei vaan näy tulosta. Ja kun on tosiaan tottunut siihen että on kunnossa ja kroppa toimii, ja yhtäkkiä olo tosiaan kun jollain vanhuksella. Lapsesta asti harrastanut urheilua eikä sekään tunnu auttavan ja tuo kaikenlisäks ettei oma vartalo tunnu kestävän lihomista.. 

Tsemppiä sinnekin :)

ap