Ostetaanko astiasto itseä vai vieraita varten?
On tullut tunne, että vieraat välittää siitä, minkä merkkisiä laseja,lautasia,ruokailuvälineitä minulla on, enemmän kun minä itse.
Kommentit (14)
No itse olen hommanut omaa silmää miellyttävät astiat. Muiden puolesta en voi sanoa mitään. Klassista sarjaa, jota voi täydentää vielä vuosienkin päästä, jos osa vaikka menee rikki.
Hyvä kysymys. Itse olen sen verran ulkokultainen, että näen sieluni silmin sen vieraassa itävän kateuden siemenen, jos hän ylipäätään tajuaa, että se Design-haarukka, jolla hän luonani syö jo itsessään maksaa enemmän kuin hänen käyttämänsä Teema-Kartio-Savonia-kattaus konsanaan...
Kuinka usein ap ruokkii vieraita? Meillä on tapana hankkia jostain vuokra-astiat silloin, kun on kovin paljon ruokittavia.
Ei meillä tavallisesti syö kuin kotiväki ja ehkä sukulaisia ja lasten kavereita silloin tällöin. Ei ole käynyt koskaan mielessäkään hankkia astioita vieraita varten.
3: turhaa hössäystä. Minun omat savonia-teema-karto-kattaukseni on jo arvokkaampi kuin jonkun lapsiperheen halpisastiasto, josta särkyy astioita yhtenään. Valitettavasti en tiedä, kumpaa laatua sinulla on, halpahallikamaa vai designia.
Jos vieraallesi ei kelpaa niin tuokoon omat astiat :D
Itselle tietysti. Minähän niitä eniten käytän.
Kunhan ne on jotensakin yhteneväiset. Joillain haarukoilla brassailua en ymmärrä. Meidän aterimet on Ikeasta ja hyvät aterimet onkin.
Osa hankkii itseään varten ja osa vieraita varten, osa sekä että ja osa ei kumpaakaan varten. Vähän sama kuin pukeudutko nätisti tai meikkaatko itseäsi vai muita varten
Olen kyllä ostanut asiaston ihan vaan itseäni varten. Käytän niitä astioita 365 päivää vuodessa joten sillä on enemmän merkitystä kuin sillä mitä kerran vuodessa vieraileva tuttu on niistä mielipuolta.
Nyt kun on joutunut pitämään rippijuhlia ja yo-juhlia niin kyllä myös vieraita varten pitää olla astioita.
Meillä on tosin niin päin, että vieraiden astiat (silloin kun niitä tarvitaan paljon) on halvempia simppeleitä valkoisia.
Sitten on meille itsellemme arkikäytössä koko ajan käytettävät astiat, jotka ovat sellaisia keskiarvokkaita. Ja on myös itsellemme juhla-astioita, joita käytetään mm. jouluna, pääsiäisenä ja silloin kun syödään vähän paremmin. Nämä samat sitten jos tulee tuttavaperhe syömään tai kahville.
Ostan nuo itseäni varten. Tykkään kauniista astioista.
Me pidämme Teema-Iittala-Fiskars-muotoilusta, joten meillä on sellaiset astiat. Ja samoista syötetään vieraillekin. Olen aina luullut, että vieraille eniten merkitsee seura, sitten ruoka ja juoma, eikä aterimet.
Itse niitä enemmän tulee käytettyä. Jos joka päivä joudun niitä tuijottamaan niin paras olla sellaista joka kestää ja joka on kivannäköistä. Pääasiassa Arabian Kokoa.
Nonni. Nyt meillä on sitte uusi hullu jankkaaja täällä.
On äitihullu, ikäerohullu Ikis, se anaalihamsteri (vaimikäsenytoli) ja nyt astiahullu.
Sekä että.
Jos ei kukaan ikinä kävisi kylässä, niin tuskinpa sitä sitten tulisi pidettyä niin väliä edes sillä,minkä väristä mukia itse käyttää ja mitä yleensä millään astia(-stoilla) edes tekisi,ellei kukaan niitä koskaan näkisi kuitenkaan.
Omaan käyttöön välttäisi silloin kai suurinpiirtein mikä tahansa muki,kunhan nyt vain olisi suht'koht ehjä ja puhdas.
Vaikea tosin (näin tässä heti) olisi kuvitellakaan sitä mikä olisi se tragedia,häpeä, tai syyllisyyden taakka, mikä ihmisen tuollaiseen noin äärimmäiseen sosiaalisten suhteiden puutteeseen tai niiden kaikkien karttamiseen ja siis erityneisyyden tilaan ajaisi, vai olisiko kyseessä joku sisäsyntyinen, eli itsestä ja omista aivoista ja niiden toimintakyvystä (tai sen niiden toimintakyvyn puuttesta) peräisin oleva masentuminen,ihmispelko vai mikä nyt hyvänsä....
.....niin aika varmaa on kuitenkin se, että tuskinpa ihminen siinä tilanteessaan silloin mitään astiastoja jaksaisi tai viitsisi miettiäkään, tai ehkä ei edes pystyisi .
Edes sellaisten asioiden ajattelemiseen siinä sellaisessa elämässään .
Eli loppujen lopuksi elämässä kaikessa on aina kysymys siitä,että siinä kaikki riippuu aina kaikesta.
Eli ei siis välttämättä ole tarpeellista kysyä,kumpi kirveessä on tärkeämpi,terä vaiko varsi tai jousessa kaari,vaiko jänne.
Omaa perhettä varten tietenkin.