Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin Uimastadion olettaa, että kaikki naiset ovat äitejä tai isoäitejä. Entäs lapsettomat naiset, mitä he ovat?

Vierailija
14.05.2017 |

"Huomenta ja oikein hyvää äitienpäivää! Tämän juhlapäivän kunniaksi kaikki äidit, isoäidit, mammat ja mummot, eli toisin sanoen kaikki naiset, pääsevät polskimaan, kuntoilemaan ja saunomaan Uimastadionille maksutta tänään sunnuntaina 14.5.2017."

Miten niin "eli toisin sanoen kaikki naiset". Onko 40-vuotias lapseton siis jotain muuta kuin nainen, jos ei ole äiti, isoäiti, mamma tai mummo?

https://www.hel.fi/uutiset/fi/liikuntavirasto/uimastadikalla-aitienpaiv…

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tökerö ilmoitus.

:(

Eilen oli muuten lapsettomien päivä.

Vierailija
2/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneitä voi vetää otsaonteloonsa ihan mistä vain. Oletko menossa uimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas erikoinen ilmoitus :D! En ole sitten nainen kai

Vierailija
4/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuossa haettu sitä, että kaikki naiset pääsevät ilmaiseksi vaikkei olisikaan äiti? Todella tökerösti kyllä ilmaistu.

Vierailija
5/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ei ne voi kaikilta lasten kelakortteja kattoa.

Vierailija
6/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että tuollaisestakin joku voi pahoittaa mielensä? Jos siinä olisi ollut että "kaikki äidit ilmaiseksi" olisit tullut vinkumaan siitäkin. Ratkaisu: kukaan ei pääse ilmaiseksi minnekään. Kielletään kaikki kiva, jottei kukaan tulkitse, että lapseton 40-vuotias nainen olisi jotain muuta luin nainen. Paitsi että pitää sanoa "naisoletettu". Ja äiti tai mummo voivat olla miehiäkin tai kolmatta sukupuolta. Ja eivät voi käydä stadikalla, koska uskonto kieltää näyttäytymästä uima-asussa. Ja syrjiihän tämä ei-stadilaisiakin, kun eivät pääse valittamaan ilmaisesta uintivuorosta.

Vierailija
7/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat tarkoittaa loppuja naisia, kyllä on ap idiootti!!!!

Mamma voi olla vaikka koiralle/kissalle/miehelle....

Jää kotiin ja väännä tosta itkua loppupäivä.

Keski-ikäiset lapsettomat naiset ovat pahimpia omaan napaan tuijottajia sanon minä!!!!

Mä olen vasenkätinen, mutta pystyn kuule elämään sen kanssa :) :) :)

Vierailija
8/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset lapsettomat naiset ovat pahimpia omaan napaan tuijottajia sanon minä!!!!

"Mä olen vasenkätinen, mutta pystyn kuule elämään sen kanssa :)"

No good for you, mitalinko haluat? :DD

T. Toinen vasenkätinen

Vierailija
9/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli vitsi, mut mä unohdin, ettei täällä kukaan muu osaa nauraa itselleen :)

Vierailija
10/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut paljon parempaa viestintää myös, jos olisi vain todettu, että tervetuloa kaikki naiset 14.5 kuntoilemaan ilmaiseksi äitienpäivän kunniaksi. Miksi helvetissä pitää listata ketkä kaikki on äitejä, eiköhän se tiedetä. No, kaikki ei ole luotuja kynän varteen, tarkoitus kumminkin hyvä. Lapsettomat kuten minä eivät varmaan ihan heti sinne tungokseen lähde silti.

Vierailija
11/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki naiset pääsevät ilmaiseksi tänään uimaan, mutta ilmoituksessa tuo "..eli toisin sanoen kaikki naiset" oli huono ilmaisu. Silloin se sisältää sen ajatuksen, että kaikki naiset ovat äitejä. 

Ei sekään olisi oikein, että äitienpäivänä kaikki naiset pääsevät ilmaiseksi, koska silloin naiseuteen liitetään se äitiys tosi vahvasti. Yhtä paljon vapaaehtoisesti lapsettoman naisen tai miehen pitäisi päästä ilmaiseksi, jos äitiys jätettäisiin pois.

Paras olisi ollut se, että äidin kanssa pääsee ilmaiseksi - eli poika (oli ikää 1 tai 60) tuo äitinsä uimaan.

Vierailija
12/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se oli vitsi, mut mä unohdin, ettei täällä kukaan muu osaa nauraa itselleen :)

No aika paska vitsi oli, kun piti selittää, että se oli vitsi :DDD

Vierailija
13/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät ja lapsettomat tämänkin maksavat veroina.

Vierailija
14/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut hyvin elää sen kanssa, että ilmaisuus koskee äitejä, mutta nyt tuosta ei oikein tiedä, miksi se onkin suunnattu kaikille naisille. Lapseton nainen olisi voinut ihan hhvkn mennä samaan ryhmään miesten ja lasten kanssa, no problem.

-lapseton nainen, joka ei tajua, miksi häntä hemmoteltaisiin äitienpäivänä

Vierailija
15/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta aloittaja, pääset ilmaiseksi Stadikalle polskimaan kun sanot tiskillä tomerasti olevasi av-mamma tai ÄiTyLi.

Vierailija
16/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs valitat? Lähde uimaan kun ilmaiseksi pääset. Kaikki naiset pääsevät, sinäkin. Kyllä sitä saa mielensä pahoittaa aika usein jos oikein etsii tällaisia mahdollisuuksia.

Vierailija
17/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään kaikkien naisten pitäisi päästä äitienpäivänä uimaan? Eihän kaikista naisista tule ikinä (vapaaehtoisesti tai tahattomasti) äitejä!? 

Entäs perheet, joissa äitiä ei ole, kuten yksinhuoltajaisät tai homopariskunta? Enemmän heidän pitäisi päästä ilmaiseksi uimaan kuin vapaaehtoisesti lapsettoman nelikymppisen kurpan!

Vierailija
18/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Stadissa puhuta böndeä, kuten "mamma".  Se on niin landeilmaisu kuin vaan voi olla. Täällä puhutaan paikallista kielimuotoa.

Vierailija
19/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen, että sinäkin pääset ilmaiseksi uimaan, vaikka et äiti olekaan!

Vierailija
20/56 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vaan kertoo siitä miten tyhmää porukkaa täällä on, kun kolme hymiötä ei yhtään vihjaa, että kyseessä on vitsi.