Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Hyppiikö"kenenkään terveen psyyken omaavan mieliala laidasta toiseen?

Vierailija
13.05.2017 |

Välillä olen euforisen onnellinen,välillä rasittaa kaikki lähes.Toimiiko terve psyyke noin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve psyyke voi vaihdella, mutta terve psyyke ymmärtää vaihtelut eikä vältämättä näytä niitä ulospäin. Jos vaihtelut ovat niin voimakkaita että sen huomaa käytöksessäsi kannattaa varmaan varata lääkärinaika ja jos näin tapahtuu usein miettiä mielialalääkitystä

Vierailija
2/5 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olrn kaksisuuntainen, mutta muut ei näe pääni sisälle, joten muut eivät näe kuin sen, että välillä vakavoidun ja olen hiljaisempi tai sitten puheliaampi ja ulospäin suuntautuneempi. Tarvitsen omaa aikaa paljon. Ja riittävästi unta.

Euforia on hypomanian oire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa

Normaali tunne asteikko on Antonio Damasin mukaan kivun ja mielihyvän asteikko. Se että kokee voimakasta tuskaa kivun sijaan tai mielihyvän tilalla on tunne, että asiat rasittaa ei ole normaalia. Joskus tietenkin näin, mutta laajemmin ja pitkittyneenä epäterve tilanne.

Vierailija
4/5 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olrn kaksisuuntainen, mutta muut ei näe pääni sisälle, joten muut eivät näe kuin sen, että välillä vakavoidun ja olen hiljaisempi tai sitten puheliaampi ja ulospäin suuntautuneempi. Tarvitsen omaa aikaa paljon. Ja riittävästi unta.

Olet vähän kuin minä. En ole mielestäni yhtään mt-ongelmainen, koska "ongelma" on hallinnassa ja koen sen olevan osa persoonallisuuttani.

Tässä on se hyvä puoli että pienet lyhyet euforiset hetket erilaisista kokemuksista ovat aivan valtavia ja tuottavat suurta mielihyvää. Otetaan esimerkiksi vaikka jokin taidekokemus tai fyysinen kokemus.

Vierailija
5/5 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vähän kuin minä. En ole mielestäni yhtään mt-ongelmainen, koska "ongelma" on hallinnassa ja koen sen olevan osa persoonallisuuttani.

Tässä on se hyvä puoli että pienet lyhyet euforiset hetket erilaisista kokemuksista ovat aivan valtavia ja tuottavat suurta mielihyvää. Otetaan esimerkiksi vaikka jokin taidekokemus tai fyysinen kokemus.

Mulla on myös vahva kyky eläytyä mm. taiteeseen. Itselläni tämä nykyään pysyy kunnossa vaan lääkityksellä, dg. on F31.7 eli remissio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä