Miten voisin olla ärsyyntymättä siitä, että mies ei oivalla mitään itse, vaan kaikki pitää sanoa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet pariutunut moisen tolvanan kanssa?
Siinäpä se, kun aluksi se hitaus ja kantaaottamattomuus naamioituu ujoudeksi, huomaavaisuudeksi ja kohteliaisuudeksi. Jos mies ei saa suutaan auki tai sanoo "päätä sinä", niin teen sen virheen, että luulen sitä arvostukseksi minun mielipiteitäni kohtaan. Menee aikaa ennen kuin tajuaa, että mies on tyhmä kuin saapas ja ei tee oma-aloitteisesti mitään "ettei tekisi mitään virhettä", ei siksi, että haluaisi tehdä asioita yhdessä yhteistä tulevaisuutta varten. Sitten kun huomaan, että jokaista pikkuasiaa pitää pyytää, eikä sittenkään tapahdu mitään, tajuankin, että kyse on miehen laiskuudesta ja itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet pariutunut moisen tolvanan kanssa?
Siinäpä se, kun aluksi se hitaus ja kantaaottamattomuus naamioituu ujoudeksi, huomaavaisuudeksi ja kohteliaisuudeksi. Jos mies ei saa suutaan auki tai sanoo "päätä sinä", niin teen sen virheen, että luulen sitä arvostukseksi minun mielipiteitäni kohtaan. Menee aikaa ennen kuin tajuaa, että mies on tyhmä kuin saapas ja ei tee oma-aloitteisesti mitään "ettei tekisi mitään virhettä", ei siksi, että haluaisi tehdä asioita yhdessä yhteistä tulevaisuutta varten. Sitten kun huomaan, että jokaista pikkuasiaa pitää pyytää, eikä sittenkään tapahdu mitään, tajuankin, että kyse on miehen laiskuudesta ja itsekkyydestä.
Ollanko me naimisissa saman miehen kanssa? Tuo väärin tekemisen pelko (ei voi matkustaa bussilla, kun voi vahingossa käyttää matkakortinlukijaa väärin 🙄) Eilen ei voinut mennä pihatalkoisiin ennen minua, koska ei tiennyt missä haravat on eikä "voinut" kysyä apua talkoovastaavalta. Ei kuitenkaan suostunut pukemaan vauvaa sen 15min kun seisoi eteisessä ulkovaatteet päällä ja odotti muuta perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä?
Katsos, kun eivät sille mitään mahda. Monet miehet ihan oikeesti haluavat olla hyviä isejä, mutku...
Meillä mies on ollut aina seremoniamestari eli opettanut ajamaan pyörällä, vienyt aikoinaan hiihtolomalla Lappiin ja ihmeellistä kyllä, tulivat hengissä kaikki kotiin. Hän myös opetti kaksi lasta uimaan. Se olikin viimeinen vastuullinen reissu, johon hänet valtuutin, ei siitä sen enempää.
Kaksi vaippaikäistä tuli meille kahden vuoden sisällä. Mies osallistui tietysti kaikkeen vaipanvaihdoista lähtien. Jos vaipat olivat lopussa, hän ihmetteli suureen ääneen: MISSÄ VAIPAT? Ai niin, joku kotikeiju oli unohtanut. Kolmen vuoden sisällä hän kuitenkin lopulta oppi, missä lokerossa ne vaipat on. Kiitos hänelle siitä.
Lapset rakastavat tätä isäänsä yli kaiken. Organisointikyky on kouluarvosana-asteikolla 5-. Hauskanpito 10+
Vierailija kirjoitti:
Sano mitä haluat äläkä arvuuttele, saatana
Ongelma oli että pitää sanoa, saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä edes aloittaisi suhdetta tuollaisen kanssa. Älykkyys on tärkeä osa kemiaa.
Joo. V#ttu laita ydinfyysikko tiskaamaan astioita. Aikamoinen sekasotku varmastikin.
Ydinfysiikan oivaltaminen ei tee mahdottomaksi älytä miten tiskiharja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä edes aloittaisi suhdetta tuollaisen kanssa. Älykkyys on tärkeä osa kemiaa.
Joo. V#ttu laita ydinfyysikko tiskaamaan astioita. Aikamoinen sekasotku varmastikin.
Ydinfysiikan oivaltaminen ei tee mahdottomaksi älytä miten tiskiharja toimii.
Eikä myöskään milloin sitä pitää käyttää.
Olipa tyhjentävästi selitetty,kerrassaan mitään ei jäänyt epäselväksi.
Miehelläsi voi olla asperger tms. Ihanan ylimielistä suhtautua toiseen niin, ettei se ymmärrä tai hoksaa mitään, vaikka itse et tajua, että toisen aivot ehkä vain toimivat eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minun mies on kai sitä mieltä, että en oivalla mitään. Se nimittäin ärsyyntyy koko ajan siitä, että en kuulemma tajua mitään. Hoidan kyllä "oman tonttini" eli suurimman osan kotitöistä, laskujen hoitamisista, vakuutuksista jne. Mutta en oivalla enkä tajua jotain sen asioita. Kun se ei sano niitä ääneen, enkä voi tietää mitä se ajattelee jostain omasta harrastuksestaan vaikka. Siis harrastuksesta, jota itse en tunne mitenkään enkä ole itse harrastanut.
Voitko kertoa jonkun esimerkin, mitä sun olis miehen mielestä pitänyt oivaltaa?
No olis se nyt saatana pitänyt automaattisesti jo oivaltaa! Senkin mies!
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi voi olla asperger tms. Ihanan ylimielistä suhtautua toiseen niin, ettei se ymmärrä tai hoksaa mitään, vaikka itse et tajua, että toisen aivot ehkä vain toimivat eri tavalla.
No siinä tapauksessa jokainen mies on asperger tms. Tämä on ihan liian yleistä nimittäin.
Mies harrastaa motocrossia. Ja autan sitä niissä jutuissa ihan ilahduttaakseni häntä vain, vaikka en itse omista edes ajokorttia. Hän siis ottaa mielellään kyllä apua vastaan, koska hyötyy siitä. Mutta en osaa auttaa kovin hyvin, kun en tiedä niistä jutuista mitään, siksi kaikki pitäisi sanoa minulle ääneen, eikä olettaa, että oivallan ja tajuan itse. Olisi pitänyt kuulemma oivaltaa, että jotain pyörän osaa ei saisi laittaa tietyllä tavalla, tai jotain ajovarustetta ei saisi puhdistaa tietyllä tavalla tms. Yritän tehdä maalaisjärjellä, mutta en tiedä noita asiaan vihkiytyneiden käytäntöjä. Ja silloin saan kuulla ärähtelyä siitä, että en tajua mitään. Ja siis, olen monta kertaa ehdottanut, että en auta sitten, mutta siitä se harmistuu vielä enemmän.