Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustaako mies käsitöitänne?

Vierailija
13.05.2017 |

Mulla mies ei normisukkia yms. kommentoi, mutta just tuossa intouduin röyhelöhuiveistä ja neuloin 3kpl. Yhden myös hänen äidilleen. Kuulemma näyttävät huivit kuin olisi tehty "kukkien terälehdistä".^^ Voi että rakastan tuota miestä. Ikää sillä 29.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kehuu aina, oli kyseessä sitten lapaset tai paita. Juuri pari päivää sitten neuloin vauvansukat, mies katseli niitä hetken ja sanoi, että "oot sä kyllä sit taitava, kun tällasetkin osasit tehdä". Olen neulonut hänelle mm. pipon ja usein talvella kehui, kuinka hyvä se on kun on lämmin ja peittää korvatkin. Ja jos jalassa on mun neulomat sukat, niin aina muistaa kehua hyviksi sukiksi. Kuulostaa tosi oudolta ja siirappiselta näin kirjoitettuna, mutta totta on ja kehut lämmittää (no pun intended) aina tosi paljon. Ollaan molemmat 25-vuotiaita, eli arvostan sitä, että myös nuoret arvostavat käsitöitä näin paljon!

Vierailija
2/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. avasin tämän keskustelun alun perin, kun luulin, että kyse on handjobeista.

-1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihan kiva". Se ei oikein tajua mun kätten jälkeä tai sitten ne on ihan kamalia. Antaa akan harrastaa, kun sillä on hyvä mieli siitä. ;D

Vierailija
4/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakentanut alttarin, jossa on tyttöystäväni käsitöitä suitsukkeiden lomassa.

Joka arki-ilta klo 19 polvistun alttarille ja lausun sanat "Kiitos, Sari, käsitöistäsi. Olkoot kätesi armolliset. Armahda, Sari!" ja lyön nyrkillä itseäni rintaan kolmesti ja painun rukoukseen.

Tämän jälkeen tyttöystäväni taputtaa päähän ja päästää minut alttaritilasta pois keksille ja mehulle.

Vierailija
5/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kehuu aina, oli kyseessä sitten lapaset tai paita. Juuri pari päivää sitten neuloin vauvansukat, mies katseli niitä hetken ja sanoi, että "oot sä kyllä sit taitava, kun tällasetkin osasit tehdä". Olen neulonut hänelle mm. pipon ja usein talvella kehui, kuinka hyvä se on kun on lämmin ja peittää korvatkin. Ja jos jalassa on mun neulomat sukat, niin aina muistaa kehua hyviksi sukiksi. Kuulostaa tosi oudolta ja siirappiselta näin kirjoitettuna, mutta totta on ja kehut lämmittää (no pun intended) aina tosi paljon. Ollaan molemmat 25-vuotiaita, eli arvostan sitä, että myös nuoret arvostavat käsitöitä näin paljon!

Ihanaa että me "nuoret" tehdään, itte oon kans tosiaaan 26v.. Jatketaan neulomista.

Vierailija
6/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että me "nuoret" tehdään, itte oon kans tosiaaan 26v.. Jatketaan neulomista.

Neulominen on loistava harrastus! :)

-1

Vierailija
7/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa vielä. Tein miehelle kaulahuivin joululahjaksi, kun edellinen oli liian kapea hänen mielestään.

Ostin langat ja väänsin palmikoita aina kun hänellä silmä vältti. Joulu tuli ja lahjat aukaistiin. "Et olis tehnyt, eihän tätä voi käyttää, kun mä hävitän sen kuitenkin". Hän sanoi. On kyllä hurja hävittämään tavaroitaan, esim lapasia menee viikossa yhdet tai toinen.. Jotenkin tuo silti kalskahti mun korvaan, että onko se nyt niin ruma, ettei käytä. :D En mä vetänyt mitään nenääni, kunhan itseksi naiseilen.

Vierailija
8/8 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli tehtyä myös paljon käsitöitä ja leivoin kakkuja sun muuta. Oltiin molemmat työttömiä 90-luvun laman aikana, lapsikin siinä samassa kasvatettavana ja opintolainat maksettavana. Tein itse kaikki lahjat ja kävin myymässä käsitöitä joulumyyjäisissä. Siihen aikaan markkoina "saalis" oli 200mk. Ei häävi mutta tyhjää parempi ja saihan sillä kolmelle ruokaa jo pitkäksi aikaa. Mitä kommentoi mies? " Mitätön summa, ihan turhaa hommaa!" ja nauroi pilkallisesti päälle. Minä ainakin yritin jotain tehdä. Mitä hän itse sitten teki tuodakseen rahaa taloon? Ei yhtään mitään, ei edes kysellyt työtä. Sanomattakin selvää että entinen mies on hän ollut jo pitkään. Itse olen käsitöiden tekoa jatkanut vuosikymmeniä, myynytkin jotain joskus, mutta varsinkin lahjoiksi ovat päätyneet. Auttaa suruun ja murheeseen, tuo kavereita ja ystäviä tullessaan, saa käyttää luovuuttaan, oppii uutta, saa tehdä persoonallisia töitä. Antoisaa ja mielenkiintoista. Aion jatkaa niin kauan kuin silmät ja kädet toimii. Ihana lukea näistä kommenteista että nuoret (miehetkin) osaa nykyään arvostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi