Koivisto saattohoitoon
Kommentit (87)
Tuli mieleen Narvan marssi, siis se musiikki, jota soitettiin kun Kekkosen arkkua vietiin hautaan:
"Hetken haave haipuos haivu,
mielen myrsky tyyneksi taivu".
Onnellista loppuelämää Manulle.
Hyvä ettei joudu laitoshoidossa pitkään kituuttamaan vaan pärjäsi kotona pitkään. Omia vanhempia seuranneena...laitosvanhuksen elämä ei ole enää elämää.
Muistan virkaanastujaiset, katsottiin ne koulussa tv:stä livenä. Hämmästelin miten joku muu kuin kekkonen voi olla presidentti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muistatte Koivistosta pressana?
Suomen tappaja. Jos 90-luvun lamalle pitää antaa kasvot, niin ne ovat Manun kasvot.
Mä muistelisin ennemmin Esko Ahon ja Iiro Viinasen naamoja tän asian yhteydessä.
Muistat väärin. Jos ei Koivistoa halua syyttää huonosta rahapolitiikastaan huolimatta, syytä edes Holkerin hallitusta äläkä sitä, jonka käteen virhepäätökset räjähtivät...
Tellervo Koivisto sanoi, että "Linna kyllä ilmoittaa, kun on sen aika". Sitä sitten odotellessa.
Koivisto vaati 1986 Kekkosen hautajaiset kiireellä viikon kuluttua kuolemasta, ei nähnyt tarpeelliseksi kutsua ykkösketjun vieraita eli valtionpäämiehiä. Toivottavasti Niinistöllä on paremmat tavat ja vähemmän kaunoja, kun Koiviston aika koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tellervo Koivisto sanoi, että "Linna kyllä ilmoittaa, kun on sen aika". Sitä sitten odotellessa.
Siis pieni vinkki toimittajille, että ei tarvitse joka päivä soitella
Vain positiivisia muistoja hänestä. Edesmennyt isäni oli hänelle ja Tellervolle oppaana aikoinaan pikkupaikkakunnan luonnossa ja itsekin lapsena olin kuikkimassa paikalla, ei ollut mikään mediatapahtuma vaan muutaman ihmisen luontoreissu. Voimia läheisille kun aika koittaa, rakkaan poismeno on lohduttoman surullista, oli ikä mikä tahansa.
Harmittaa Manun puolesta, kun ei koskaan saanut lapsenlapsia. :'( Hän olisi ehtinyt olla isoisoisäkin.
Näin kerran Manun sattumalta Tampereen rautatieasemalla 90-luvulla.
Luuletteko, että hautaustoimisto ja kukkakaupat ovat nyt valmiudessa koko ajan?
Mediatalossa on koottu jo ajat sitten valmiiksi valtavia juttukokonaisuuksia, se viimeinen päivämäärä vain puuttuu. Pian on tarvetta sinivalkeille kukkakimpuille kautta Suomen. Arkkipiispan kesäloma ei voi olla ainakaan muutaman viikon sisään. Hevosia suitaan jo valmiiksi ja linnassa on aloitettu pikkuleipien teko.
Mullekin Koivisto oli se number 1 presidentti. Hänestä huokui jotain sellaista, jota seuraajissa ei ole ollut. Mieleen jäi myös hyvät välit vanhempaan Bushiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu kun presidentti kuolee? Siis tuleeks suruliputus tai jotain? Ensimmäinen elinaikanani kuollut presidentti tulossa...
No varmaan.
Kaikissa hautajaisissa on suruliputus.
Saa varmaan valtiolliset hautajaiset.
Miten se noin äkkiä voi kuolla alzheimerin tautiin, kun vielä vuosi sitten kulki ihmisten ilmoilla? Eikö tosiaan mitään ole tehtävissä? Kauhea tilanne Tellervolle ja Assille, voimia teille ja jaksamista!
Rauhallista lähtöä, herra presidentti.
Toivon myös, et media kunnioittaisi läheisten surua eikä soittelisi kommenttien toivossa. Ällötti lukea Ilta-Sanomista, kuinka "is tavoitti Tellervo Koiviston". Ei oo Rita Tainolan arvostus ollut koskaan suurta, mut nyt meni loputkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten se noin äkkiä voi kuolla alzheimerin tautiin, kun vielä vuosi sitten kulki ihmisten ilmoilla? Eikö tosiaan mitään ole tehtävissä? Kauhea tilanne Tellervolle ja Assille, voimia teille ja jaksamista!
Varmaan luki nettilehdistä nykyhallituksen toilailuista ja päätti, että nyt on hänen aikansa lähteä.
Surullista :(. Vesi tuli silmiin, kun otsikon näin. Ylen puoli ysin uutiset ei sanallakaan maininnut asiasta, perin yllättävää! No maikkarilla äsken lyhykäisesti sentään uutisoi!! Jotain kunnioitusta!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun isoisä kuoli Alzheimerin tautiin niin että oli viimeiset pari kolme viikkoa tosi väsynyt, jaksoi juuri ja juuri kävellä pari metriä pöydän ääreen syömään. Viimeisellä viikolla ei osannut enää syödä itse eikä puhunut enää montaa sanaa. Silloin jo tiedettiin että loppu alkaa olla lähellä. Laitettiin nukkumaan ja seuraavana aamuna ei enää herännyt. Hengitti kyllä mutta oli tajuton. Liekö tullut aivoverenvuoto nukkuessa (tosi tyypillinen Alzheimerin taudissa) vai mikä, nukkui sitten pois saman päivän iltana.
Mielestäni yli 90-vuotiaan vanhuksen kuolema on luonnollinen tapahtuma jolle ei pidäkään olla "mitään tehtävissä".
Vierailija kirjoitti:
Alzheimer vie toiset nopeasti, toiset sinnittelevät toistakymmentä vuotta. Valitettavaa, toivon myös voimia omaisille vaikka luulen ja toivon etteivät he tätä palstaa lue.
En muista Koivistosta mitään. Eka presidentteihin liittyvä muistoni on kun Ahtisaari valittiin ollessani 4. Surullista joka tapauksessa.
Koiviston konklaavi. Päättivät liittää Suomen Euroopan liittoon ja euroon. Ajoivat tahallisesti Suomen lamaan ja turmioon.
Näin olen ymmärtänyt viisaampien puheista, kun olin 80-luvulla pieni poika. Että sellainen presidentti!