Aina joutuu keliaakikkona tyytymään
Joko daim kakkuun, mutakakkuun ,juustokakkuun tai porkkanakakkuun. Mistään ei löydä gluteenittomana esim mansikkakakkua. Kun ei osaa itse leipoa niin tympii nuo gluteenittomat vaihtoehdot. Terveille oli taas kinuskikakkua, mansikkakakkua, suklaakakkua ja monenlaista muuta kakkua. Miksi näin?
Kommentit (5)
Ei se oli aina niin palkitsevaa väsäti niitä gluteenittomia, kun teille ei sitten kaikki kuitenkaan kelpaa. Just pidin juhlat ja kahvipöydässä oli neljää lajia gluteenittomana. Niin nirso gluteeniton veti sitten yhtä lajia ison kasan, toista ei maistanutkaan. Oli tympeää.
Olisikko tässä ratkaisu: https://www.vuohelanherkku.fi/tuotteet/kakkupohja
Täytät kakun sitten itse. Muista kostuttaa.
Meillä huomenna lapsen synttärit ja yhdellä kaverilla on keliakia. En ole ko. lasta tavannut mutta ajattelin tehdä gluteenittoman kakun ja unelmatorttua sekä kaupasta keksejä. Karkit ja sipsit on gluteenitonta. Enempää ei ehdi kun kuulin vasta tänään :) Ap luulen että kannattaa opetella leipomaan itse, Via olisiko isommissa kaupoissa valikoimaa? Ainakin Pirkalla oli sacher-kakkua yms.
Muut syö täytekakkua, keliaakikolle keksiä ja jotain kuivaa piirakkaa. Itse olen herkkusuu, ja tykkään nimenomaan kermakakusta. Ja suklaakakusta! Eli leipokaa meille täytekakkua gluteenittomana kaloreita laskematta. :)
Kaikki nuo valmiskakut on ihan hirveitä. Mikset opettele tekemään itse? Ei kukaan osaa ellei opettele.