Te, jotka rakastatte työtänne! Mikä on ammattinne?
Mikä on työssä parasta, miten päädyit tähän ammattiin ja mikä on koulutuksesi?
Kommentit (11)
Ensihoitaja, ammattikoulu ja amk.
Työ on raskasta sekä henkisesti että fyysisesti mutta antaa enemmän kuin ottaa.
Luontaishoitaja. Koulutus: koulutettu hieroja, vyöhyketerapeutti, jäsenkorjaaja. Lisäksi lyhyitä kursseja, kuten intialainen päänhieronta, rentoutushieronta, kuumakivihieronta. Itsekseen mukaan on tullut myös energiahoito ja sitä tykkään tehdä kaikkein eniten.
Jokaisena päivänä on kiva mennä töihin, mun työympäristökin on niin ihana. Tykkään olla tekemisissä ihmisten kanssa ja olla yrittäjänä, voin säädellä työaikojani ja pitää vapaapäiviä ja toisaalta tehdä töitä vaikka viikonloppunakin, jos huvittaa. Olen tutustunut myös aivan huippuihin ihmisiin ja saanut samanhenkisiä ystäviä.
Parasta on kuitenkin asiakkailta saamani palaute; jatkuvaa kiitosta, mikäs sen mukavampaa. Tuntee tekevänsä tärkeää työtä ja auttavansa ihmisiä. Asiakkaat tuovat kiitokseksi mitä erilaisempia lahjoja: olen saanut mm. ikivanhan hapanleivän juuren, upeita käsinneulottuja sukkia ja lapasia, oman kanalan munia, käsinvärjättyjä lampaanvilloja, ternimaitoa, itsemaalattuja tauluja.
Kirjastonhoitaja erikoiskirjastossa. Rakastan tietoa ja tiedonhakua, ja kirjasto työympäristönä on täydellinen. Asiakkaat on fiksuja ja tiedonhaluisia ja kiinnostuneita.
Koneinsinööri, suunnitelutehtäviä tuotekehityksessä.
AMK jäänyt kesken, vauhtia uraan kävin hakemassa maakunnasta ja sitten opiskelukaverin vinkistä työpaikan vaihto.
Alunperin päädyin inssiopintoihin lueskelemalla yhteisvalintaopasta ja palkkataulukoita.
Jokunen kännykkäkin tullut Noksun hyvinä vuosiana tehtyä, mutta nykyisin enempi b2b tuotteita eikä kuluttjatavaraa.
Uraputken läpikäynyt viisikymppinen kasvatustieteen maisteri olen (yleinen kasvatustiede, opiskeluaikoina oli kyllä eri nimellä).
Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja sain paikan lastenohjaajana iltapäiväkerhossa. Aivan älyttömän hauskaa ja ihania lapsia:)
Huono puoli on tietysti kehno palkka, mutta joka hetkestä nautin lasten kanssa. Vanhemmat eivät aina ole niin ihania, mutta taka-alalla kuitenkin tässä työssä.
Erityisopettaja. Lukio, ylioopisto. Kadsvatustieteiden maisteri, erityispedagogiikka pääaineena.
Haastavaa, mutta palkitsevaa. Ihania oppilaita ja usein vanhemmatkin ok. Yhteistyö muiden opettajien ja asiantuntijoiden kanssa on antoisaa.
Sosiaalityöntekijä terveydenhuollossa. Koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri.
Työ on nopeatempoista ja sopivan haastavaa, vaatii hyviä vuorovaikutustaitoja ja tiedonhakutaitoja, reagoimista nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Henkinen kuormitus on mielestäni vähäisempää kuin monilla muilla sosiaalityön aloilla, potilaat vaihtuvat nopeasti eikä tarvitse tehdä pakolla mitään päätöksiä.
Arkkitehti. Lukio ja teknillinen yliopisto.