En ymmärrä keppariharrastusta!
Tai siis ehkä itsekin olisi tykännyt siitä 1-5luokalla. Mutta ilmeisesti osa harrastajista vanhempiakin. Millainen nuori lähtee mukaan tähän? Tai aikuinen, onko heitäkin joukossa? Ymmärrän että tosi hyvää liikuntaa mutta miksi se hepo pitää olla siinä mukana?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ole ketään jonka lapsi harrastaa tätä?
Ei.
On sitä maailmassa paljon hölmömpiäkin harrastuksia olemassa.
Ei sun tartte kaikkea ymmärtää. Hyväksy asia ja move on
Mielestäni mukavan individualistista ja viatonta kaiken tämän hedonistisen seksikeskeisen hapatuksen keskellä.
En minäkään, mutta tartteeko sitä kaikkea ymmärtääkään :) Varsinkin jos on kyse jostain harmittomasta. Ehkä keppihevostelu on vain kivaa?
Varmaan on kivaa. Ja parempi harrastus tosiaan kuin moni muu. Esim kaupungilla notkuminen.Mutta en kyllä tajua tätä ollenkaan, onko leikkivaihe jäänyt päälle jotenkin?
Ymmärrän ikäluokassa 4-8v. En muuten.
Ehkä sitä ajattelee outona vanhemmilla lapsilla koska ei oo yleistä että 15-vuotias elää samassa mielikuvitusmaassa 7-vuotiaan kanssa.
Toisaalta oon itse joskus harrastanu cosplayta ja siitä saanu kuulla ihan tarpeeks paskaa vierailta ihmisiltä ja kuinka nolo harrastus. Kasvoin lopulta yli koko hommasta + mun visiot alko käymään liian kalliiksi. (Yhden asun tekoon uppos helposti yli 100 euroa) Se oli hauska harrastus, mut moni pitää outojen hommana, tyyliin kaikki vaan kattoo animea ja lukee mangaa. 😂 itsehän en kumpaakaan ollut tehny viimeks kun 16-vuotiaana.. cosplayn lopetin 24-vuotiaana, eikä siviilissä ois kukaan arvannut mun moista harrastavan.
Hesarista luin teineistä, jotka oli menossa keppihevoskisoihin ja tulin jotenkin onnelliseksi, just tällaista tarvitaan maailmaan! Olisin itse ehkä teininä tykännyt keppihevosista, inhosin sitä kun lapsuus loppui liian aikaisin ja piti näytellä jotenkin coolia.
No minä leikin vielä yläasteellakin itse piirtämilläni paperinukeilla, salaa tietysti. Oli vaan kivaa keksiä mielikuvitusmaailmoja ja tarinoita, ja paperinukeilla oli helppoa kun ei vienyt paljon tilaa. Sääli kun paineet isona olemiseen on niin kovat että monet lopettavat leikkimisen "nolona" vaikka oikeasti vielä tykkäisivät siitä. Itse olen muuten ihan intona Legoista, ikää kohta 40 :)
Eihän siinä varsinaisesti mielikuvitusmaailmasta ole kyse. Tuskin kukaan, ainakaan teini tai aikuinen, kuvittelee keppihevosensa olevan oikea hevonen. Itse ihailen keppihevosharrastuksessa sitä, että harrastajat itse organisoivat kisat, tekevät itse välineet hevosista esteisiin jne. He todella näkevät vaivaa harrastuksensa eteen.
Miksi se keppari pitää raahata mukana? Pakkohan siinä on olla mielikuvitus mukana.
Kepparit ovat vähän niin kuin oikean hevosharrastuksen korvike. Keppareiden kanssa voi kehitellä kaikenlaista samantapaista toimintaa, kuin oikeudenkin hevosten. Musta on ihanaa, että nuoriso pystyy heittäytyä välittämästä muiden mielipiteitä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi se keppari pitää raahata mukana? Pakkohan siinä on olla mielikuvitus mukana.
Keppihevostelun idea on se, että siinä on mukana keppihevonen. Jos ei olisi, niin eihän se silloin olisi keppihevostelua.
En minäkään ymmärrä mutta jos joku tykkää loikkia harjanvarsi koipien välissä ympäri pusikoita niin sama se kai minulle on. Loikkikoot sydämensä kyllyydestä.
Eiköhän kyse ole samanlaisesti kollektiivisesta lapsetuksesta kuin vaikka My Little Pony -harrastuksessa. Enää nuorilta ei odoteta aikuistumista eikä se kyllä välttämättä ole mahdollistakaan, kun ei ole ura- tai perhemahdollisuuksia.
Kohta av-mammat ulkoiluttavat kepparinsa samalla kun vievät lapsensa päikkäriin. Ihanaa heittäytymistä.
Eikö täällä ole ketään jonka lapsi harrastaa tätä?