Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille käynyt koskaan niin että koko ulkomaan matkan ajan sataa?

Vierailija
11.05.2017 |

Oon odottanut aurinkolomaa ja nyt näyttää vaan sadekuuroja joka päivälle. Tekis mieli perua koko matka!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapahtunut. Aurinkoa jos olen halunnut, olen valinnut kohteen sen mukaan.

Mihin olet menossa?

Vierailija
2/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa alanyaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta olen ollut tuolloin sadekausi-aikaan liikenteessä. Työmatkat eivät vuodenaikoja kysele.

Lomamatkoilla taas ei ole kertaakaan satanut joka päivä mutta joskus on ollut tosi kylmä tuuli koko loman ajan, joka pakottaa pukeutumaan kuin Suomen koleassa syksyssä. Nämä kohteet ns. "aurinkovarmoja" kohteita.

Vierailija
4/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle parikymmentä vuotta sitten. Ennen kuin oltiin hotellissa, kevyttoppatakki oli niin märkä, että se ei kuivunut koko viikolla, kun joka päivä satoi. Ilma siis oli niin kostea, ettei mikään kuivunut. Oli jossain Kanarialla.

Vierailija
5/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin Barcelonassa maaliskuussa, jolloin siellä on yleensä ihan vähintään +10, enemmänkin yleensä. No sillon sit sato lunta 😁. Ei koko viikkoa onneks kuitenkaan. Mutta kyllä loskakin tuntuu erilaiselta Espanjassa, loma on aina loma.

Vierailija
6/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta edes Välimeren alue ei ole aurinkovarma. Täytyy mennä kauemmas jos satavarmasti haluaa aurinkoa. Huonoa tuuriahan tuo on. Muistan kun olin itse siellä keran lokakuussa ja oli +34 koko ajan. Kaveri tuli seuraavalla viikolla ja koko ajan satoi ja oli kylmä.

Vierailija
7/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä Sveitsissä satoi kaikkina neljänä päivänä rankasti. Meillä oli sateenvarjot,  ja niitä sai hotellistakin lainaksi, mutta kengät kastuivat. Olimme matkan jälkeen kaikki vilustuneita, vaikka harvoin muuten vilustun.

Kerran Lanzarotella maaliskuussa viikon lomalla satoi neljänä päivänä. (Ja hotellin kivilattiat olivat hyytävän kylmät.) Pahin oli Teneriffalla Puerto de la Cruzissa vuosia sitten, sillä koko ensimmäisen viikon tuuli ja satoi päivittäin. En ikinä elämässäni ole ollut niin vilustunut! Ja hotellin patja oli huono. Selkäni kipeytyi, kun makasin monta päivää kuumeisena sängyssä. Matkasta jäi kuitenkin hyvä muisto, sillä hotellissa oli kivaa porukkaa, jonka kanssa mieheni vietti aikaa mm. bilistä pelaten. Ja toinen lomaviikkomme oli helteisen aurinkoinen.

Myös ensimmäisellä interrailmatkallamme satoi aluksi joka kaupungissa mihin matkustimme: Tukholmassa, Köpiksessä,  Amsterdamissa, Den Haagissa, Luxembourg Cityssä... Sitten päätimme muuttaa matkasuunnitelmaa, ja lähdimme Brysselin sijasta yöjunalla Roomaan, jossa aurinko tervehti meitä.  Sateista huolimatta en harmittele yhtään noista matkoista. Ja loma on aina loma!

Vierailija
8/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan matkusta säiden perusteella, joten en myöskään ole pettynyt.

Vierailija
9/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kohdetta

Vierailija
10/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä.

Vierailija
11/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole satanut koko loman ajan, mutta jos matkustaa sadekaudella tropiikkiin niin sataa suunnilleen kerran päivässä puolen päivän aikoihin.

Vierailija
12/13 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos vaan lisää näitä. Jonain kesänä balkanilla satoi niin että tulva vei ihmisiä. Viime tammikuussa espanjassa oli lämpimämpi kun suomes silloin.

Hanki hyvät varusteet, niin ei haittaa.

Vierailija
13/13 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan