Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A Talk Työttömyyden rangaistuskeinot

Vierailija
11.05.2017 |

Siellä istuu nyt pitkäaikaistyötön ministeri Lindströmin pihvi, 9egen aktivointityöllistämisidean kekannut entinen työministeri Filatov ja muita nou kasvoja.

Keskustelua!!!

Lindström näyttää kyllä aika huonokuntoiselta. Pitäisköhän sen hakea kuntoutukseen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat lässynlässyn jengi koolla.

Vierailija
2/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä työn vuoksi vaikka duuneja ei ole kuin murto-osalle. yhdeksällä eurolla leikkimään töitä huvikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää kalju kaveri on? Sehän puhuu ihan päinvastaista mitä todellisuus on...

Vierailija
4/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työtä työn vuoksi vaikka duuneja ei ole kuin murto-osalle. yhdeksällä eurolla leikkimään töitä huvikseen.

Mikä  vähentää palkallista työtä entisestään. Työkkärin orjat ja oppilaitosten ilmaisharjoittelijat vievät valtavasti työpaikkoja.

Vierailija
5/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on tää super TYÖMINISTERI - ideanikkari siinä, miten työtä vailla olevia voitaisiin rangaista ja  lisätä karensseja!! Anttila on hyvä haastattelija!!! Paperimieshän tuo on, joten ei ole järjellä pilattu. Kaikkia sitä ministerien rooleihin päästetään. HULLU MIES!!!

Vierailija
6/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä mies tuo lindström 

oikea vanhanaikainen rikos ja rangaistus ideologi

Vierailija
7/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä  vähentää palkallista työtä entisestään. Työkkärin orjat ja oppilaitosten ilmaisharjoittelijat vievät valtavasti työpaikkoja.

Kuka maksaa, jos joku tekee ilmaiseksikin?

Vierailija
8/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jollain tavalla työllistävät jutut on tän hallituksen aikana lakkautettu. Vuorotteluvapaisiin tehtiin niin tiukat ehdot, ettei niitä enää ole tarjolla, työttömyystuella opiskeluun tehtiin samoin niin tiukat ehdot, että edes työvoimapula-ammatteihin ei välttämättä saa opiskella, palkkatuetut työt (joita siis tehtiin normaaleilla työehdoilla) lakkautettiin ja niiden tilalle on tarjolla vain yhdeksää euroa päivässä...

Vierailija
9/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

veri paennut lindströmin päästä - ihan kalpea - ja ideat sen mukaisia!! tyyppi ollut itse pitkäaikaistyötön ja yrittää kostaa nyt muille omat MOKANSA!

Vierailija
10/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa, jos joku tekee ilmaiseksikin?

Sepä se!!! Firmat käyttää hyväkseen järjetöntä järjestelmää ilmaisista työntekijöistä!!! Orjuutta!!

Vierailija
11/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miksi työttömät valittavat noista työnhakemuksien tekemisestä noin 1 per viikko, työhakemuksiahan työttömien juuri pitäis tehdä!

Vierailija
12/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua miksi työttömät valittavat noista työnhakemuksien tekemisestä noin 1 per viikko, työhakemuksiahan työttömien juuri pitäis tehdä!

Suuri osa työttömistä tekee jo muutenkin hakemuksia. Mutta tässä luodaan järjestelmä, jossa esim. yhden viikon aikana tehdyt kymmenen hakemusta eivät merkitse mitään, jos seuraavalla viikolla ei olekaan yhtään järkevää ilmoitusta, mihin hakea. Ja sanotaan epämääräisesti, että työkkäri tarkastaa, että ovatko hakukohteet olleet hakijan kannalta asiallisia - eli jos työkkäri ja hakija ovat asiallisuudesta eri mieltä, niin karenssia tulee.

Hienosti julkisessa keskustelussa on syöty tämän suunnitelman taustalle piilotettu oletus, että työttömät eivät hae töitä. Työttömän työnhakuvelvoitetta (joka on jo nyt voimassa), ei edes Vasemmistoliitto vastusta! Sen sijaan vastustetaan kasvotonta, automaattista järjestelmää, josta työnhakijalle tulee kerran viikossa mahdollisuus saada pitkä karenssi, ja joka ei tuota mitään lisäarvoa verrattuna siihen, että työnhakija suorittaisi normaalin työnhakunsa ilman järjestelmää. Lisäarvon sijaan tarvitaan yhteiskunnan varoja näiden raporttien tarkastamiseen (vaikka se tehtäisiin esim. satunnaisotantana), ja työnantajien varoja lisääntyneiden hakemusmäärien läpikäymiseen. Eihän kukaan ei ilmoittaa aidosti haluamaansa työpaikkaa tähän järjestelmään, jos on vaarana, että työkkäristä soitetaan työnantajalle.

Vierailija
13/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo varsinaisesti haittakaan, koska joka tapauksessa teen hakemuksia, mutta minua ärsyttää tuollainen idiotismi. Sen sijaan, että yrittäisivät oikeasti keksiä keinoja työttömyysongelmaan, tehdään tuollaisia älyttömiä suunnitelmia, jotka eivät auta yhtään mitään. Se minua ärsyttää. 

Vierailija
14/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindström puhuu loukkaavasti pitkäaikaistyöttömistä, näyttää olevan mielilauseensa se, että pitkäaikaistyöttömillä on paljon muitakin ongelmia kuin työttömyys. Olen itse ollut puolitoista vuotta työtön, sitä ennen ehjä cv ja loistavat työtodistukset jokaisesta työpaikasta. Mutta edes tuohon haastatteluun en ole päässyt, kun ilmoituksesta huolimatta mitään yhteydenottoa työkkäristä ei kuulunut olin itse yhteydessä sinne ja kysyin miksei ile soitettu. Vastaus oli : Ei sun tartte niistä ilmoitetuista päivistä välittää, jokaisella virkailijalla on tuhat asiakasta, ei ne ehdi kaikille soittaa.

Ihan oikeasti Jari Lindström, häpeä!

Vierailija
15/21 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindström puhuu loukkaavasti pitkäaikaistyöttömistä, näyttää olevan mielilauseensa se, että pitkäaikaistyöttömillä on paljon muitakin ongelmia kuin työttömyys. Olen itse ollut puolitoista vuotta työtön, sitä ennen ehjä cv ja loistavat työtodistukset jokaisesta työpaikasta. Mutta edes tuohon haastatteluun en ole päässyt, kun ilmoituksesta huolimatta mitään yhteydenottoa työkkäristä ei kuulunut olin itse yhteydessä sinne ja kysyin miksei ile soitettu. Vastaus oli : Ei sun tartte niistä ilmoitetuista päivistä välittää, jokaisella virkailijalla on tuhat asiakasta, ei ne ehdi kaikille soittaa.

Ihan oikeasti Jari Lindström, häpeä!

Ärsyttää tuo Lindström, sanoi jossain haastattelussa, että tällä uudella suunnitelmalla halutaan kannustaa työttömät hakemaan muutakin työtä kuin oman alansa. Minä olen pe#kele hakenut siivoojaksi ja tiskariksikin hain. En päässyt haastatteluun. Katsoin myös varastohommia, mutta niissä pitäisi osata ajaa trukkia. Ottaa päähän. 

Vierailija
16/21 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto on ihan vitsi. Nimilyhenne on oikeasti Työlle Ei-toimisto! 

Ei taida olla oikein mitään tekemistä ihmisten  työllistymisen kanssa.  Rangaistusten jako on tärkeintä!!

Nyt käsittelyssä ruuhkiakin....mikään ei etene!!!

Suomessa muutenkin huono työttömyysturvan taso!

http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005206653.html

Vierailija
17/21 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömyydestä pitää rangaista? Työtön on useimmiten tilanteeseensa syytön ja työttömyydessä itsessään on rangaistusta ihan tarpeeksi. Työttömyys kun tuhoaa sekä tämän päivän että huomisen ja useimmiten myös eilisen.

Vierailija
18/21 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa työttömistä tekee jo muutenkin hakemuksia. Mutta tässä luodaan järjestelmä, jossa esim. yhden viikon aikana tehdyt kymmenen hakemusta eivät merkitse mitään, jos seuraavalla viikolla ei olekaan yhtään järkevää ilmoitusta, mihin hakea. Ja sanotaan epämääräisesti, että työkkäri tarkastaa, että ovatko hakukohteet olleet hakijan kannalta asiallisia - eli jos työkkäri ja hakija ovat asiallisuudesta eri mieltä, niin karenssia tulee.

Hienosti julkisessa keskustelussa on syöty tämän suunnitelman taustalle piilotettu oletus, että työttömät eivät hae töitä. Työttömän työnhakuvelvoitetta (joka on jo nyt voimassa), ei edes Vasemmistoliitto vastusta! Sen sijaan vastustetaan kasvotonta, automaattista järjestelmää, josta työnhakijalle tulee kerran viikossa mahdollisuus saada pitkä karenssi, ja joka ei tuota mitään lisäarvoa verrattuna siihen, että työnhakija suorittaisi normaalin työnhakunsa ilman järjestelmää. Lisäarvon sijaan tarvitaan yhteiskunnan varoja näiden raporttien tarkastamiseen (vaikka se tehtäisiin esim. satunnaisotantana), ja työnantajien varoja lisääntyneiden hakemusmäärien läpikäymiseen. Eihän kukaan ei ilmoittaa aidosti haluamaansa työpaikkaa tähän järjestelmään, jos on vaarana, että työkkäristä soitetaan työnantajalle.

Mielivalta ja numeroilla pelaaminen. Olen esim. nyt pistänyt 6-10 hakemusta parina viikkona: esim. kaikki opettajie työt on auki nyt. Mutta joskus marras- joulukuulla ei sitten ole, eli pitäisi hakea aika lailla sivusta - ja sitten TE-täti päättä, että ollut relevantti paikka?

Täysin määrällinen maailma, pienet tik-merkit (rasti ruutuun) merkitsevät vailla järkeä.  Kunhan hakee kuin TE-palvelut käskee; kunhan väsää hakemuksen. (Työt ei näin lisäänny.)

Työnteon kannattavuutta tulisi sen sijaan parantaa ja työn vastaanottamista helpottaa. Työstä tulee maksaa sellaista palkkaa, että sen kanssa ei tarvitse jatkaa loiselämää.

Vierailija
19/21 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Lindström näyttää ihan sialta, liekkö sian aivotkin.

Vierailija
20/21 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on tää super TYÖMINISTERI - ideanikkari siinä, miten työtä vailla olevia voitaisiin rangaista ja  lisätä karensseja!! Anttila on hyvä haastattelija!!! Paperimieshän tuo on, joten ei ole järjellä pilattu. Kaikkia sitä ministerien rooleihin päästetään. HULLU MIES!!!

Ensin valitetaan että eihän ne polliitikot ole oekeeta tyätä tehneetkään ja sitten kun paperimies pääsee ministeriksi niin haukutaan koska paperimies.