Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan vain vanhuutta

Vierailija
11.05.2017 |

Haluaisin olla jo 80v. Voisin vihdoin llla rauhassa kaikilta yhteiskunnan ja lähipiirin odotuksilta. Kukaan ei enää vaatisi mitään. Saisi vain olla ja odottaa. Elämä olisi jo suoritettu.

Aika kuluu liian hitaasti. Olen vasta 27 v. Miten ihmeessä saan 53 vuotta vielä kulumaan maan päällä?
Minulla ei ole mitään harrastuksia, eikä töitä eikä perhettä. Tämä on yksi iso mätä huijaus koko elämä.

En ole koskaan tuntenut kuuluvani tänne. En lapsenakaan. Silloinkin ajattelin että tässä on käynyt kyllä jokin virhe. En vain tajua mitä kivaa elämisessä on. Jokainen päivä on hirveä (ei sitä eläintä).

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuim yrittää saada itsellesi ammatti jossa saat olla rauhassa. Siis voit tehdä töitä ilman muita.

Ja 80- vuotiaanakin joku sadisti hoitsu kiusaa.

Eli ei mihinkään laitokseen sitten.

Vierailija
2/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori mut +80 et välttis todellakaan saa olla rauhassa tai oma itsesi. jos kunto heikkenee ja joudut johonkin kotiapuun/ vanhustentaloon, niin ne järjestää sulle bingoa ja puuhajumppaa. Syöt mauttomia terveysruokia ja ne vahtii sun suklaan ja jäätelön syöntiä, alkoholin määriä, yrittää pistää viimeistään ysiltä sänkyyn ja sitä rataa... että sit se vast vi****** muuttuu. koita nyt vähän nauttia, kun voit vielä itse päättää melko paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätänen tänne

Vierailija
4/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-kymppisenä ei sentään kukaan enää kysele että mitäs aiot tulevaisuudessa tehdä

Vierailija
5/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8- kymppisenä jos on hyvässä kunnossa niin tosiaan kukaan ei tule turhia kyselemään. Aina kun joku yrittää jotain vaatia voi esittää sairaampaa kuin on.

Tai ehkä maailma muuttu ja vanhuksillekkin järjestetään pakollisia virkistäytymis hetkiä. Vanhuksen siis pakko käydä niissä...hrrrr.

Vierailija
6/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sori mut +80 et välttis todellakaan saa olla rauhassa tai oma itsesi. jos kunto heikkenee ja joudut johonkin kotiapuun/ vanhustentaloon, niin ne järjestää sulle bingoa ja puuhajumppaa. Syöt mauttomia terveysruokia ja ne vahtii sun suklaan ja jäätelön syöntiä, alkoholin määriä, yrittää pistää viimeistään ysiltä sänkyyn ja sitä rataa... että sit se vast vi****** muuttuu. koita nyt vähän nauttia, kun voit vielä itse päättää melko paljon.

Parhaimmillaan tuota, mitä yllä kuvasit. Palvelutalot ovat varsinaisia ihmissäilöjä. Joka päivä aamulla ja illalla eri tyyppi kiskoo vaatteet pois ja päälle, pesee takapuolen. Ei ole enää mitään yksityisyyttä. Sinua tahkotaan erilaisilla nostureilla ilmaan ja alas, sänkyyn ja vessanpytylle. Kanssa-asujat ovat dingdong yhtä sekaisin kuin sinäkin. Siellä sitten pidetään ikävää ja mietitään kuka olen, missä olen ja miksi olen päivästä toiseen.

Vierailija
7/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8- kymppisenä jos on hyvässä kunnossa niin tosiaan kukaan ei tule turhia kyselemään. Aina kun joku yrittää jotain vaatia voi esittää sairaampaa kuin on.

Tai ehkä maailma muuttu ja vanhuksillekkin järjestetään pakollisia virkistäytymis hetkiä. Vanhuksen siis pakko käydä niissä...hrrrr.

Voi voi. Sitähän se on jo nyt. jokainen on velvoitettu "aktivoivaan arkeen". Moni haluaisi vain nukkua ja päästä pois vanhustenhoidon "virikehelveteistä"... Mutta kun joku neropatti sosionomi on saanut päähänsä, että saattohoidossakin kuuluu kuntouttaa ja polkea motomediä aktiivisesti joka viikko. Tiedoksi nyt vaan kaikille niille, jotka ovat pihalla vanhustenhoidon nykytodellisuuden ihmeellisyyksistä. Siellä se odottaa teitä kaikkia - maanpäällinen  helvetti.

Vierailija
8/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän samanlaisia ajatuksia kuin ap:llä paitsi en ole koskaan halunnut elää edes kovin vanhaksi, nyt olen 25v. työtön enkä todellakaan tiedä mitä elämässäni tekisin, ajelehdin vain virran mukana jonnekkin.

Vierailija
9/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin olla jo 80v. Voisin vihdoin llla rauhassa kaikilta yhteiskunnan ja lähipiirin odotuksilta. Kukaan ei enää vaatisi mitään. Saisi vain olla ja odottaa. Elämä olisi jo suoritettu.

Aika kuluu liian hitaasti. Olen vasta 27 v. Miten ihmeessä saan 53 vuotta vielä kulumaan maan päällä?

Minulla ei ole mitään harrastuksia, eikä töitä eikä perhettä. Tämä on yksi iso mätä huijaus koko elämä.

En ole koskaan tuntenut kuuluvani tänne. En lapsenakaan. Silloinkin ajattelin että tässä on käynyt kyllä jokin virhe. En vain tajua mitä kivaa elämisessä on. Jokainen päivä on hirveä (ei sitä eläintä).

Olet uuno.Unohda ne muiden odotukset ja ala elää itsellesi. Hommaa harrastus, hommaa koulutus, tee jotain mikä hyödyttää sinua ja lakkaa vänisemästä. Elämä on just sellainen miksi sä sen itelles teet ja näyttää siltä että sulta on menny jo  juttuja ohi tuon negatiivisen asenteen takia.

Maailma on sulle avoin. Lakkaa märehtimästä ja ala etsiä tilaisuuksia.

N46

Vierailija
10/10 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselämä nyt vain on tälläista vähän tylsää ja arkista olemista ja työntekoa. Olemme ajallisia, rajallisia kehollisia olentoja. Itse saan kuitenkin paljon iloa luonnosta ja eläinten seurasta sekä hyvästä musiikista.

Ei tämä kuitenkaan ikuisesti kestä sillä kaikki on alati muutoksessa.