Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raskaana ollessa ei saa käydä suuhygienistillä?

Vierailija
11.05.2017 |

Voiko siitä oikeasti tulla keskenmeno vai mikä on syy? :o

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, tyhmäkö olet? Suuhygienistillä voi käydä raskaana, itsekin kävin kaksi kertaa. Röntgenkuvia ei voi ottaa, mutta ei suuhygienistillä muutenkaan niitä oteta.

Suuhygienistit ottavat kyllä röntgenkuvia.

Vierailija
22/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" http://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suunterveys-eri-ikakau… "

"Akuutit vaivat hoidetaan koko raskauden ajan".

Itselle on tehty hammaskiven puhdistus sekä ekalla että viimeisellä kolmanneksella, koska oli ientulehdusta (2 eri raskautta). Ei ollut mitään estettä, kysyttiin vain että eihän tee pahaa se tökkiminen (raskauspahoinvointi) tai ettei asento saa minua voimaan pahoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, mutta tuo on ainakin fiksu käytäntö meillä ja tiedän että on laajemmiltikin. En itsekään ottaisi riskiä noin kiireettömän toimenpiteen vuoksi, tai kuten sanottu, niin kannattaa hoitaa ennen raskautta, jos suunniteltu. :)

Vierailija
24/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi siitä, kun istuin suuhygienistin hoidettavana.

Vierailija
25/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti paikkakuntakohtaista. Meilläpäin kannustetaan hammasremonttiin ja sen saa ilmaiseksi.

Vierailija
26/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava. Nimittäin Oulussa saa ekaa lastaan odottavat ilmaisen suuhygienistin visiitin. Haluaako ne siis että täällä syntyy vähemmän lapsia? :D

Vierailija
27/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vängätä tästä sen enempää, tällaiset ohjeet itse olen saanut ja täytyy noudattaa.

Vierailija
28/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava. Nimittäin Oulussa saa ekaa lastaan odottavat ilmaisen suuhygienistin visiitin. Haluaako ne siis että täällä syntyy vähemmän lapsia? :D

Ai, en mä vaan saanu ilmaista käyntiä, enkä meinannut saada aikaa ollenkaan. Menin "ohi jonon" raskauden perusteella ja kylläpä sinne viimeiselle komannekselle venyi ensimmäinen mahdollinen aika ja lasku siitäkin perään...

Vierailija
29/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hammashoitaja ja ainakaan meidän hoitolassa ei saa antaa aikoja hammaskivenpoistoon kuin juurikin toisella kolmanneksella oleville. Totta tuo infektioriski ja pahimmillaan voi tulla keskenmeno.

Minulta ei kyllä koskaan ole suuhygienistilla/suuhygienistille aikaa varatessani kysytty, olenko raskaana ja hammaslääkärikin on kysynyt sitä ainoastaan silloin, kun on ollut aikeissa ottaa röntgenkuvat.

Vierailija
30/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska raskaana olevalle on terveellistä olla mätähampainen idiootti.

Haloo!! Kaikki infektiot, myös reikä hampaassa tai ientulehdus voi hoitamattomana aiheuttaa keskenmenon.

Shg

Vierailija
31/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulta ei kyllä koskaan ole suuhygienistilla/suuhygienistille aikaa varatessani kysytty, olenko raskaana ja hammaslääkärikin on kysynyt sitä ainoastaan silloin, kun on ollut aikeissa ottaa röntgenkuvat."

Yleensä sen näkee päällekin päin ja nykyään voi ottaa röntgenit myös, vaikka olisi raskaana, ei ole niin suuri säteilymäärä.

"Koska raskaana olevalle on terveellistä olla mätähampainen idiootti.

Haloo!! Kaikki infektiot, myös reikä hampaassa tai ientulehdus voi hoitamattomana aiheuttaa keskenmenon.

Shg"

Kommentistasi tai pikemminkin kärkkäästä kirjoitustyylistäsi huomaa, ettet ole alalla.  Edelleenkin sillä toisella kolmanneksella voi hoitaa.

Vierailija
32/41 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululainen yhden lapsen äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, en mä vaan saanu ilmaista käyntiä, enkä meinannut saada aikaa ollenkaan. Menin "ohi jonon" raskauden perusteella ja kylläpä sinne viimeiselle komannekselle venyi ensimmäinen mahdollinen aika ja lasku siitäkin perään...

Mulle annettiin ihan lappu neuvolasta kaksi viikkoa sitten tästä asiasta ja myös edellisessä raskaudessa. Tosin jos sulla on aikaisempia lapsia niin sillon et pääse. Tämä ilmainen visiitti myös koskee lapsen isää.

Vierailija
33/41 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi vängätä tästä sen enempää, tällaiset ohjeet itse olen saanut ja täytyy noudattaa.

Mutta ymmärrä nyt herranjumala ettei tuo ole mikään ultimaattinen totuus!

Meilläkin saa raskaana olevat ilmaisen hammashoidon, koko raskauden ajan.

Vierailija
34/41 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon mieluummin ammattilaisia eli esimerkiksi työkaverihammaslääkäreitäni kuin mammapalstalaisia. Ja totuus on se, että VOI TULLA ennenaikainen synnytys sen vuoksi, ei välttämättä tule.

Vierailija
35/41 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon mieluummin ammattilaisia eli esimerkiksi työkaverihammaslääkäreitäni kuin mammapalstalaisia. Ja totuus on se, että VOI TULLA ennenaikainen synnytys sen vuoksi, ei välttämättä tule.

Niin minäkin uskon mieluummin ammattilaisia kuin sinua eli hammaslääkäriin vaan kun ilmaiseksi pääsee!

Totuus on että ennenaikainen synnytys voi tulla jos tiputat tavaran ja kyykkäät nostaaksesi sen, ei se silti tarkoita ettetkö saisi kyykätä.

Vierailija
36/41 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi mutta mulle on ainakin mun neljässä raskaudessa nimenomaan kehoitettu käymään hammashoitajalla/lääkärillä raskaudenaikana koska Ilmeisesti silloin tulee helpommin reikiä tai jotain. Näin ainakin sanottu ja oon siis joka raskaudessa käynyt nimenomaan silloin. Neuvolatädin pyynnöstä. Kaksi raskautta eri paikkakunnalla kuin nyt ja siellä raskaana sai yhen täysin ilmaisen tarkastuskäynnin. Lisäks yhden raskauden aikana oikeen reikäkin paikattu. Olin viimeisellä kolmanneksella. Sanoi vaan että jos pyörryttää niin sano niin keskeytetään ja ootetaan hetki. Ja viimeisin raskaus mulla loppu tossa neljä kk sitten et ei ees kovin vanhentunutta tietoo oo mulla.

Vierailija
37/41 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulta ei kyllä koskaan ole suuhygienistilla/suuhygienistille aikaa varatessani kysytty, olenko raskaana ja hammaslääkärikin on kysynyt sitä ainoastaan silloin, kun on ollut aikeissa ottaa röntgenkuvat."

Yleensä sen näkee päällekin päin ja nykyään voi ottaa röntgenit myös, vaikka olisi raskaana, ei ole niin suuri säteilymäärä.

"Koska raskaana olevalle on terveellistä olla mätähampainen idiootti.

Shg"

Kommentistasi tai pikemminkin kärkkäästä kirjoitustyylistäsi huomaa, ettet ole alalla.  Edelleenkin sillä toisella kolmanneksella voi hoitaa.

Kuten voi missä vaiheessa raskautta hyvänsä. Ja tiedoksesi, että olen sekä shg että äitiysneuvolan th. Omista jutuistasi huomaa, ettet tiedä raskauksista tuon taivaallista!!!

Shg&th

Vierailija
38/41 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, meidän kunnassa ensimmäistään odottaville vanhemmille on molemmille suuhygienistillä yksi ilmainen käynti, juurikin jotta vanhemmat hoitaisi hampaansa kuntoon (jos niissä jotain vikaa on), jotta parhaiten vältettäisiin esim. Kariestartunnan siirtyminen tulevalle lapselle. Odottavalla äidillä voi hormonaalisiata syistäkin olla hampaat ja ikenet suuremman rasituksen alla, joten suuhygieniaan on hyvä kiinnittää huomiota. Saisi kyllä olla tuo hygienistilläkäynti ilmainen joka raskaudessa, edullista ennaltaehkäisevää työtä olisi. :)

Vierailija
39/41 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas kysyin tutulta, kuulemma voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen?! :o

Näistä asioista kannattaakin kysyä joltain tutulta eikä esim. neuvolasta. 

Vierailija
40/41 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, tyhmäkö olet? Suuhygienistillä voi käydä raskaana, itsekin kävin kaksi kertaa. Röntgenkuvia ei voi ottaa, mutta ei suuhygienistillä muutenkaan niitä oteta.

Röntgenkuvia voi ottaa, jos on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi