Biseksuaalit naiset
Voiko miehen kanssa saavuttaa koskaan sellaista samanlaista henkistä yhteyttä kuin naisen kanssa? Ovatko miehet ikinä yhtä tunteellisia? Kokemuksia?
Kommentit (11)
Biseksuaaliset naiset kokevat eniten parisuhdeväkivaltaa, lesbot toiseksi eniten, heterot vähiten. Siinä sulle henkistä yhteyttä.
"The CDC’s 2010 National Intimate Partner and Sexual Violence Survey, released again in 2013 with new analysis, reports in its first-ever study focusing on victimization by sexual orientation that the lifetime prevalence of rape, physical violence, or stalking by an intimate partner was 43.8 percent for lesbians, 61.1 percent for bisexual women, and 35 percent for heterosexual women"
http://www.advocate.com/crime/2014/09/04/2-studies-prove-domestic-viole…
Mä en koe olevani millään tavalla erilainen kuin mieheni, ollaan mies ja nainen. Tunnen hänen kanssaan sielunkumppanuutta, jollaista en ole tuntenut kenenkään kanssa. Minulla ei ole ollut koskaan niin hyvää ystävää kuin mitä mieheni on minulle.
En ymmärrä ihmisten erottelua sukupuolen mukaan, sillä kokemukseni on että sukupuolesta huolimatta kaikki ovat erilaisia. On naisia joita en voi sietää ja on miehiä joita en voi sietää. On naisia joiden kanssa tykkään viettää aikaa ja on miehiä joiden kanssa on hauskaa. Muunsukupuolisten kanssa en ole (tietääkseni) ollut tekemisissä mutta kuten jo sanoin, ei sen väliä.
Olen aina ihmetellyt, millaiset ihmiset näkevät selviä eroja sen mukaan, millaiset elimet pöksyissä on. Minä kun en näe sitä yrittämälläkään. Muuta kuin kurkkaamalla pöksyihin ;)
Vierailija kirjoitti:
Voisitko jankkaaja lopettaa? Naiselle koti on vaarallisin ja suurin osa kodeista on heteroseksuaalisia. Naisia on saanut raiskata avioliitossa laillisesti vuoteen 1994. Kiva propagandayritys verrata jotain nippaisuja miesten toimittamiim raiskauksiin ja tappoihin.
Ja lapselle kaikkein vaarallisin ihminen on oma äiti, jos tuolla tavalla tilastoja tulkitaan. Naisten väliset suhteet ovat tutkitusti väkivaltaisempia, ja juuri tuollainen asian aggressiivinen kieltäminen lisää sitä, että lesbokommuunissa ei ongelmasta uskalleta puhua. Jos ei ongelmaa myönnetä, sitä ei voida korjata.
Miksi ei ole uutisia naisten.välisistä tapoista, joukkoraiskauksista, happoiskuista? Onko turvakodin asiakkaat enimmäkseen lesboja? Jos tilastosi ja arkitieto eivät kohtaa, tilastosi ei ole vakavasti otettava. Miehet hakkaavat naisia. Siksi koti on naiselle vaarallisin paikka.
Kyllä mä olen ainakin saavuttanut miehenkin kanssa, enemmän se on ihmisestä kiinni, kuin sukupuolesta.
Itse sinä tässä suhtaudut tunteellisesti. Pysy ketjun asiassa äläkä puhu väkivallasta joka ei ole yhteiskunnallinen ongelma. Miesten väkivalta naisia kohtaan on maailmanlaajuista ja systemaattista. Keskity siihen äläkä marginaali-ilmiöihin. Miehet ovat väkivaltaisempia jo ihan testosteronin takia.
Naiset hakkaavat naisia vielä enemmän. Joo ei. Ja miehethän tappavat toisiaan. Keskity aiheeseen äläkä väännä aiheen ohittavaa informaatiota typerillä "tutkimuksilla".
Vierailija kirjoitti:
Naiset hakkaavat naisia vielä enemmän. Joo ei. Ja miehethän tappavat toisiaan. Keskity aiheeseen äläkä väännä aiheen ohittavaa informaatiota typerillä "tutkimuksilla".
Joo kyllä hakkaavat. Ja sinä olet osa ongelmaa tuon asenteesi kanssa. Ja ne ovat tutkimuksia, eivät "tutkimuksia", vaikka tutkimustulokset ovatkin kannaltasi epämiellyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sinä tässä suhtaudut tunteellisesti. Pysy ketjun asiassa äläkä puhu väkivallasta joka ei ole yhteiskunnallinen ongelma. Miesten väkivalta naisia kohtaan on maailmanlaajuista ja systemaattista. Keskity siihen äläkä marginaali-ilmiöihin. Miehet ovat väkivaltaisempia jo ihan testosteronin takia.
Testosteroni ei tee miehistä väkivaltaisia, vaan rauhallisia ja itsevarmoja.
https://www.scientificamerican.com/article/strange-but-true-testosteron…
Miesten väkivalta naista kohtaan on yleisesti tunnustettua ja siitä on helppo puhua. Naisten toisiin naisiin kohdistama väkivalta on tabu - kuten tämä ketju osoittaa - ja siksi ikävämpi asia uhrin kannalta. Hän ei voi puhua kokemastaan väkivallasta yhtä vapaasti, sillä sosiaalinen paine lesboyhteisön hyvän maineen yllapitämiseksi on niin kova. Kyse ei todellakaan ole mistään marginaali-ilmiöstä.
Riippuu varmaan aika paljon yksilöstä. En näe
mitään suurta syytä miksei joku mieskin voisi olla
yhtä tunteellinen kuin nainen henkisellä tasolla mutta...
No, sanotaan kuitenkin näin että joskus on tullut vastaan jokunen tyyppi jotka ovat vastanneet
aika lähellä omaa henkistä yhteyttäni. Uskaltaisin silti kuitenkin väittää että enemmistö on kyllä ollut juurikin naisia. Liekö sitten sosiaalisella identiteetillä sekä kulttuuri-identiteetillä jotain tekemistä tämän asian kanssa.
Jos asuisin esm. jossain muussa massa jossa miehille ei ole asetettu niin
tiukkaa määritelmää mitä olla mies. Niin varmasti "sielunkumppaneita olisi enemmän"
Tuntuu että suomessa miehille on asetettu tietty odotus olla jotain tyylin - Sinä et ole mies
lainkaan jos olet tunteellinen. Mies ei saa olla tunteellinen vaan miehen pitää olla raavas työn
ahertaja joka toimii kuin kone joka ei paljoja ajattele.
Tuosta ei saa poiketa. Muuten olet petturi jos et toimi "suuren ja mahtavan suomalaisen yhteiskunnan eteen. Moinen aiheuttaa sitten monelle sen, että kieltävät itseltään sen tunteellisuuden.
Tämän kyllä huomaa aika helposti ja mielestäni se on valitettavaa. Ihmisten ei anneta kasvaa ja olla sellaisia kuin he ovat.
Olen miettinyt samaa. Jo Antiikin aikoina on samansukupuolinen rakkaus ollut rakkauden ylevin muoto. Mielestäni jo parisuhdeartikkeleista ja yleistiedosta voi päätellä että miehen ja naisen välillä on ikävä jännite ja perustavanlaatuinen epäymmärrys. En usko että miehen ja naisen välillä on useinkaan aitoa ja harmonista rakkautta. Heteroseksuaalisuus on niin lisääntymiseen tähtäävää ja mekaanista. Miehille naiset ovat visuaalisia objekteja. Ja suurin osa maailman miehistähän vihaa naisia.