Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakannasta kysymys:

Vierailija
10.05.2017 |

Käynnit ja hoitojaksot -osion mukaan olen viime syksynä käynyt ihan toisella puolella kaupunkia ja muutama kuukausi myöhemmin aivan toisessa kaupungissa. En siis ole käynyt. Mitään lisätietoa näistä "käynneistä" ei ole. Onkohan joku lukenut tietojani, ja jos on, mistä saan tietää kuka ja miksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojen katselusta ei synny Omakantaan käyntitietoja. Ota yhteys noihin kahteen tahoon ja kysy, mitä nämä ovat. Kyse voi olla virhekirjauksesta tai sitten kirjaukseen on syy. Mulla on myös "käynti" terveyskeskuksessa, jossa en ole asioinut kymmeneen vuoteen. Kun selvitin asiaa, kyse oli riskitietojen (mulla on penisilliiniallergia) saamisesta KanTaan ja se ei onnistunut ilman, että terveyskeskuksen tietojärjestelmään tehtiin minulle käynti. Ja sitten sieltä tietojärjestelmästä ko käynti riskitietoineen siirtyi KanTaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa näitä käyntejä mitä ei ole ikinä ollut. Kai sentään samasta kaupungista. Olisin kanssa kiinnostunut tietämään mitä ihmettä nämä ovat.

Vierailija
4/7 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla myös tietojesi tallentaja eli ns. tekstintallentaja. Mäkin ihmettelin tiedoissani ihan vierasta nimeä ja paikkaa, mut sit ilmeni, että tämä oli joku tietojen siirtäjä Kantaan.

Vierailija
5/7 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin taitaa näkyä käyntinä, jos on soittanut terveyskeskukseen kysyäkseen jotain asiaa. Ainakin jos keskustelu on edennyt niin pitkälle että hetu on kysytty.

Vierailija
6/7 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa ok, näinhän se voi olla, kiitos vastauksista :) ap

Vierailija
7/7 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietojen katselusta ei synny Omakantaan käyntitietoja. Ota yhteys noihin kahteen tahoon ja kysy, mitä nämä ovat. Kyse voi olla virhekirjauksesta tai sitten kirjaukseen on syy. Mulla on myös "käynti" terveyskeskuksessa, jossa en ole asioinut kymmeneen vuoteen. Kun selvitin asiaa, kyse oli riskitietojen (mulla on penisilliiniallergia) saamisesta KanTaan ja se ei onnistunut ilman, että terveyskeskuksen tietojärjestelmään tehtiin minulle käynti. Ja sitten sieltä tietojärjestelmästä ko käynti riskitietoineen siirtyi KanTaan. 

Mikä vitun KanTa?

KanTa = Kansallinen Terveysarkisto. Se paikka, josta sinä kansalisena  Omakannan kautta voit katsoa omia tietojasi. Terveydenhuollon ammattilaisilla on KanTaan toisenlainen näkymä, he eivät käytä Omakantaa muuhun kuin omien tietojensa katseluun.