mies huolimaton lasten kanssa
Voi että suututtaa! Onko muiden miehet välinpitämättömiä lasten kanssa? Minä kun en ole paikalla sattuu kaikkea (onneksi toistaiseksi vain pieniä vahinkoja) tapaturmaa lapsille. Vauva putosi koliikkikiikusta kun mies ei laita vöitä kiinni, vaikka sanoin ettei saa laittaa keinumaan ilman vöitä. Vajaa 2 vuotias putoaa sohvan käsinojalta selälleen/niskoilleen kun itse räplää puhelinta vieressä. Vauvan turvakaukalo on autossa aina väärin asennettu ja esikon vyöt liian löysällä. Kaiken huippu oli kun mies meinasi antaa vauvalle tupla annoksen panadolia!! Onneksi olin paikalla ja ihmettelin miten pipetti oli ihan täynnä lääkettä. Läheltä piti tilanteita on yhtenään, kun jättää vauvan yksin sohvalle tai lapset kahdestaan vahtimatta(lapset 8kk ja 2v4kk). Kaiken tällaisen ohittaa olan kohautuksella tai suuttuu kun minun pitää kuulemma olla joka asiassa tunkemassa väliin. Onko muiden miehet yhtä välinpitämättömiä lasten turvallisuuden kanssa?
Kommentit (27)
No ei todellakaan ole, sun mies on kyllä täys idiootti. Palkkaa lasten vahti ja heitä mies pihalle, jos ei puhe mene perille.
Ja tämä huolimattomuus alkoi vasta kun saitte toisen lapsen?
Täältä sinun on vaikea saada tukea, sillä palstan konsensus on, että miesten pitää antaa hoitaa hommat omalla tavallaan, vaikka ne olisivat vahingollisia ja ihan vain typeriä. Miesten pitää antaa perseillä, ja naisten pitää olla hiljaa ja tyytyväisiä, että mies edes jollakin tavalla "osallistuu" kodin tai lasten hoitamiseen.
Niin, et sitten osaa antaa miehellesi rakentavasti ohjeita, tai edes tilaa olla isä?
Eroa ihmeessä ja hoida kakarasi täysin yksin jatkossa. Ja miehen haukkuminen palstalla on aina se oikea ratkaisu ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkoi koska minulla ei juurikaan ollut kodin ulkopuolista elämää tai harrastuksia ennen kuin pienempi täytti 6kk. Hoidin esikon lähes kokonaan itse. Enpä osannut arvata että mies on tollainen tumpelo lasten kanssa.
Oma mieheni on pikemminkin ylihuolehtivainen.
Vierailija kirjoitti:
Se on sen äidin syy!
Huono äiti!
Äidin pitää itse hoitaa omat lapsensa, eikä sysätä vastuuta paremmalleen, viattomalle isälle.
Isä ei voi tietää äidin turvakaukaloiden sun muiden tekniikkaa, koska ne ovat äiti-esineitä, eivätkä liity isään millään tavalla.
Lapset pois noin huonolta äidiltä, kyllä isä olisi parempi lasten huoltaja. Onhan niillä isän sukunimikin, eikä vähäpätöiaen äidin.
Onko miehellä jotain häikkää korvien välissä? Persoonallisuushäiriö? Aspergeri?
Kuka tuollaisen kanss vielä lisääntyy.
Mä sain eilen neuvolasta pienen vihkosen, jossa on ohjeita liikkumaan opettelevan vauvan perheelle. Eti sellanen netistä ja anna miehen luettavaksi.
Sano sitten, että lakkaat "tunkemasta väliin" heti, kun lasten turvallisuus on miehen prioriteetti.
Ei todellakaan tarvi taas tätä miesasiamussutusta "tilaa antaa olla omanlaisensa isä:)))" jos on tyyliin antamassa lääkkeitä väärin! Jestas sentään, mieshän kuulostaa täysin kykenemättömältä hoitamaan ketään pientä. Jopa teini osaisi katsoa lasten perään paremmin.
Lapsesihan on vaarassa puolisosi kanssa, joka ei huolehdi riittävästi autoilun turvalliauudesta tai mistään muustakaan!
Sanokaa ihan mitä sanotte" miesvihasta", lapsien turvallisuus tärkeintä,piste!
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Täyttä asiaa.
Äiti on itse valinnut huonon isän, eli lasten ahdinko on äidin syytä.
Lasua vaan niin oppii olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Täyttä asiaa.
Lasua vaan niin oppii olemaan.
Minä en tiedä millaisen isyyskokeen itse suoritat enne perheen perustamista, mutta on vähän vaikea arvata ihmisestä millainen vanhempi tulee olemaan ennenkuin niitä lapsia on.
Muuten hän on hyvin rakastava ja huomaavainen. Tunnollinen työntekijä ja hyvä puoliso. Olemme kovin nuoria vielä, johtuisikohan osittain hänen nuoresta iästäänkin.
AP
Joidenkin mielestä nyt lapsen vaan kasvattavat itse itsensä ilman aikuisen ohjailua tai edes hoivaa ja huolenpitoa. Kaikki muu on ylisuojelevaa hulluutta. Vaikea uskoa, että noin käyttäytyvä ihminen on "tunnollinen" muillakaan elämän osa-alueilla.
Ottaako tuo edes opikseen jo käydyistä vahingoista ja läheltä-piti-tilanteista? Jos oppii virheistään, hänestä saattaa kuoriutua ihan mallikelpoinen isä, mutta jos moinen leväperäisyys jatkuu mokailusta huolimatta... noh, päättele itse.
Mä sanoisin miehelle, että "Olet välinpitämätön ääliö ja vaarannat omien lastesi turvallisuuden. Olet sikahuono isä ja vaaraksi lapsille. Et rakasta noita lapsia yhtään. Jos rakastaisit, heidän turvassa olonsakin kiinnostaisi eikä oma napasi. Jos lasten turvallisuudesta välittäminen on tätä luokkaa, teen susta lasun ja otan avioeron ja vaadin jatkossa valvotut tapaamiset, sinulle ei voi lapsia jättää. Ryhdistäydy jätkä tai lähdet täältä nopeammin kuin keppi lentää helvettiin." Puhu myös muille miehen käytöksestä. Olisi hyvä jos saisit myös todistajia. Tarvitset sananvahvistajia, jos tulee ero ja alatte riidellä tapaamisoikeuksista. En usko että mies siitä muuttuu, joten ala hommata jotain tukevaa aineistoa lastenvalvojan ja käräjäoikeuden tiskiin riitelyn varalta.
Liian löysät vyöt, liikaa lääkettä, vöiden kiinnittämättä jättäminen, väärin kiinnittäminen vaikka varmasti tietää. Tuo niin sanottu isä ei välitä aidosti lapsistaan!... Tuo on jo heitteillejättöön verrattavaa turvallisuuden vaarantamista ja heitteillejättöä, lapsia pitää vahtia. Älä jätä lapsia miehen haltuun. Jonkun pitää suojella lapsia. Se olet sinä ja sinun pitää tehdä nyt kaikkesi, että he ovat turvassa.
Mun ei ole ikinä tarvinnut pelätä mun mieheni kanssa, että lapsemme olisivat vaarassa. Isäni kanssa ei tarvinnut miettiä, olinko vaarassa. Ukkini kanssa ei tarvinnut miettiä, olinko vaarassa. (Ukki hoiti minua, kun olin lapsi ja lensi aikuisiälläkin aina kuin haukka apuun, jos olin jossain pulassa.)
Lasten isää ei taida kiinnostaa kuin oma napa vastauksistaan päätellen ja sellaiselle vastuuttomalle ihmiselle ei voi lastenhoitoa ja lapsista huolehtimista uskoa. Kyse ei ole siitä, ovatko miehet ylipäänsä tällaisia, vaan siitä, että sinun yksilösi on vastuuton ja isän rooliin sopimaton itsekäs kakara.
Vertaa: jos vieras lastenvahti tekisi noin, palkkaisitko häntä uudelleen? Mietippä oikein tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Täyttä asiaa.
Lasua vaan niin oppii olemaan.Minä en tiedä millaisen isyyskokeen itse suoritat enne perheen perustamista, mutta on vähän vaikea arvata ihmisestä millainen vanhempi tulee olemaan ennenkuin niitä lapsia on.
Muuten hän on hyvin rakastava ja huomaavainen. Tunnollinen työntekijä ja hyvä puoliso. Olemme kovin nuoria vielä, johtuisikohan osittain hänen nuoresta iästäänkin.
AP
Tulihan se sieltä: olemme vielä hyvin nuoria... Teinit tekee lapsia, ja sitten itketään, kun ei niitä voikaan työntää välistä komeroon, kun kyllästyttää leikkiä niiden kanssa.
Minä en usko, että tuo kakara oppii olemaan. Vanhempi lapsenne on jo kuivaksiopettelu iässä, siinä on ollut riittävästi aikaa harjoitella isyyttä ja vastuuta, eipä vaan tunnu kiinnostavan.
Minun mieheni oli tuon ikäisen kanssa hoitovapaalla ja jäi jo esikoisesta vanhempainvapaalle, kun vauva oli 7 kk vanha. (määräaikainen pestini loppui äitiyslomaan, tuli unelmatyö vastaan ja sain paikan). En olisi mitenkään lähtenyt siinä vaiheessa töihin, jos en olisi voinut luottaa, että isä klaaraa homman. Hän se vaipanvaihdonkin opetteli ennen minua sairaalassa, minä makasin lääketokkurassa. Ja jokaisen hoitovapaan on pitänyt, joka lääkepurkin laput lukenut ja neuvolat hoitanut. 4 lasta.
terv. 15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Täyttä asiaa.
Lasua vaan niin oppii olemaan.Minä en tiedä millaisen isyyskokeen itse suoritat enne perheen perustamista, mutta on vähän vaikea arvata ihmisestä millainen vanhempi tulee olemaan ennenkuin niitä lapsia on.
APTulihan se sieltä: olemme vielä hyvin nuoria... Teinit tekee lapsia, ja sitten itketään, kun ei niitä voikaan työntää välistä komeroon, kun kyllästyttää leikkiä niiden kanssa.
En nyt tiedä lasketaanko 24 ja 22 vuotiaat teineiksi...?
Olen huutanut asiasta, keskustellut rakentavasti tai antanut ihan "rautalanka" ohjeet. Ottaa kyllä opikseen kun jotain on sattunut, mutta se hirvittääkin että se vaatii ensin sen vahingon että tajuaa jonkin asian.
En nyt ole avioeroa alkamassa hommaammaan kun muuten meidän elämämme pyörii hienosti. Rakastaa kyllä lapsiaan, mutta meillä on ilmeisesti eri käsitykset lasten kasvatuksessa. Hänestä poikien pitää saada olla poikia, eikä kaikelta voi varjella.
Sano isälle suoraan, että ihminen on fyysisesti erittäin heikko ja jos joku vahinko sattuu, voi lapsi vammautua ikuislapseksi. Haluaisiko hän sitä?
Esikkoa ei ole vaikea hoitaa! Sinä pääsit kukkasen hoidolla mutta sinun miehesi pitää hoitaa oikeaa lasta!
Ei ole.