Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jääkaapin lasihyllyt laittaa astianpesukoneeseen?

Vierailija
09.05.2017 |

Ne lasithan on muovilla reunustettu ja sen muovin ja lasin alla on kamalasti törkyä! Melkein joka tasossa. Käsinpesulla eivät ole ikinä lähteneet puhtaaksi enkä ole uskaltanut laittaa astiskeen, koska missään ei sanota, että niin voi tehdä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisikohan ne muovit irrottaa lasista pesun ajaksi niin sais pestyä kunnolla?

Vierailija
2/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi menevät rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en laittaisi pesukoneeseen, jotenkin tuntuu että särkyvät siellä

Vierailija
4/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina laittanut. Pesen parin kuukauden välein koneessa. Ei mahdu kaikki kerralla. Pesen myös oven lokerikot koneessa.

Pikapesu

Vierailija
5/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskaltaisi laittaa. Itse olen ottanut ne muovireunukset irti ja siivonut sitten lasin ja reunuksen.

Vierailija
6/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen välillä pessyt astianpesukoneessa. Eivät ole hajonneet.

Vierailija
7/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoaako teillä muut astiat miten helposti astianpesukoneessa? Itse en muista, että koskaan olisi hajonnut mitään. Käsin tiskatessa sitten kyllä. Jos ne lasihyllyjen muoviosat on vaan pienet reunat ja mahtuu koneeseen, niin miksi ei? Mutta varmaan joku pikaohjelma parempi. Ja anna jäähtyä ennen jääkaappiin takaisin laittoa.

Vierailija
8/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI.

Vierailija
9/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suunnittelun kukkanen tuo ärsyttävä muovireunus noissa lasihyllyissä onkaan. Todellakin sinne rakoon kerääntyy väkisinkin kaikki töhnä, vaikka kuinka yrittäisi pitää jääkaapin siistinä.

Olen sitä mieltä, että vanhat ritilähyllyt olivat paljon paremmat, helpommin putsattavat ja hygieenisemmät. Inhoan lasihyllyjä, mutta minkäs teet.

Vierailija
10/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa niitä muoviosia irti. Eivät edes näytä siltä, että ne voisi irrottaa. Aeg:n jääkaappi kyseessä.

Mulla on myös sellainen käsitys, että hajoavat astiksessa ja kun googlella ei löydä ainuttakaan neuvoa astianpesukoneessa pesemisestä, niin en ole uskaltanut kokeilla.

Ehkä nyt laitan kuitenkin yhden tason astikseen kerran muutkin niin tehneet. Helpottaisi huomattavasti jääkaapin puhtaanapitoa, jos ne kestää astiksessa pesun.

Ap

Vierailija
11/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suunnittelun kukkanen tuo ärsyttävä muovireunus noissa lasihyllyissä onkaan. Todellakin sinne rakoon kerääntyy väkisinkin kaikki töhnä, vaikka kuinka yrittäisi pitää jääkaapin siistinä.

Olen sitä mieltä, että vanhat ritilähyllyt olivat paljon paremmat, helpommin putsattavat ja hygieenisemmät. Inhoan lasihyllyjä, mutta minkäs teet.

ihan muistui mieleen ne kasarin retrohyllyt. 

Vierailija
12/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nepä ne, kaipaukseni kohde. Vaihtaisin mieluusti lasihyllyt ritilöiksi, jos sellaisia olisi saatavilla.

Vierailija
13/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että se reunus on turvallisuuden vuoksi. Eiväthän nuo mitään pieniksi muruiksi menevää turvalasia taida olla ja reuna on se hajoamiselle herkin paikka.

Vierailija
14/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että se reunus on turvallisuuden vuoksi. Eiväthän nuo mitään pieniksi muruiksi menevää turvalasia taida olla ja reuna on se hajoamiselle herkin paikka.

Kyllä ne jotain erikoislasia on. Kokeilepa laittaa tavallisen ikkunalasin päälle täysin 10 litran kattila ja kokeile.

Vierailija
15/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne muovilistat on ihan irrotettavissa ja pestävissä. Kaikki olen laittanut astianpesukoneeseen, listat sekä hyllyt, ja puhdasta on tullut.

Vierailija
16/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nepä ne, kaipaukseni kohde. Vaihtaisin mieluusti lasihyllyt ritilöiksi, jos sellaisia olisi saatavilla.

H

Jotain tippui ja oli ritilän ympärillä. Aina sottaista.

Lasihylly koneeseen ja puhdas aina.

En ole kyllä huomannut muovireunuksien keräävän likaa. Mutta pesen säännöllisesti koneessa. Ja pesen tyhjänä kaapin seinät

Vierailija
17/18 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin sinne rakoon kerääntyy väkisinkin kaikki töhnä, vaikka kuinka yrittäisi pitää jääkaapin siistinä.

Mikä töhnä? Minä pidän ruuat rasioissa.

Vierailija
18/18 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata varoa laittamasta jääkaapin muoviosia pesukoneeseen.

Pestyä ne kyllä saa ja eivät mene heti koneessa rikki. Ongelma on kuitenkin muoviosien haurastuminen. Kuuma pesu astianpesuokoneessa kuivuttaa ja haurastaa jääkaapin muoviosia. Tai sanotaanko että voi haurastuttaa. Minulla ainakin 2-3 vuoden sisään haurastuivat kuka kuinkin kaikki. Napsahtelisivat vuorollaan rikki.

Lasiosat kuten tasot (jos ei ole muovivuorausta) tietty hyvia pesukoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi