Olen ylpeä itsestäni, minä, hervoton läski laiskamato olen viimein saanut itseni liikkeelle :)
Päivittäinen kaloriraja 1200 kaloria. Nyt on pakko jättää herkut kauppaan, koska tiedän että niiden kanssa tuo ylittyy välittömästi. Valitsen nyt myös terveellisempiä vaihtoehtoja, olen vaihtanut kerman kasviöljyyn ja sokerimehut vesilasilliseen.
En ole kuitenkaan jättänyt ihan kaikkea pois. Silloin tällöin saa juoda vaikka limukkaa ja syödä vähän suklaata, mutta kompensoin ne lähtemällä ylimääräiselle lenkille.
Olen oikeastaan yllättynyt miten vähän kaloreita yksi lenkki kuluttaa. Elin aiemmin uskossa, että yksi lenkki päivässä riittää, mutta nyt huomaan että tarvitsen paaaljon enemmän liikuntaa.
Eilen ylitin itseni. Kävelin kilometrin lenkin 12km/h nopeudella. Tämä ei varmaan kuulosta paljolta monelle, mutta verraten normaaliin kävelynopeuteeni (3-4km/h) se on iso muutos.
Painoin kuukausi sitten 90kg, tänä aamuna vaaka näytti 82,7kg
Kommentit (19)
Millä sovelluksella mittaat kävelyvauhtiasi? Ja millä lasket kaloreita?
Täällä toinen läski kiinnostui.
Kuukaudessa 7kg pois?? Huhhuh, ei kuulosta ollenkaan terveeltä. Veikkaan että paino tulee pian korkojen kera takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kävelyvauhtia ja lenkin pituutta mittaan Androidin SHealth -ohjelmalla. Kaloreita lasken MyFitnessPal -ohjelmalla. :) Jälkimmäisessä on kiva ominaisuus, jolla voi skannata kalorit suoraan viivakoodista, niin ei tarvitse alkaa kirjailemaan kaikkea itse ylös.
Vierailija kirjoitti:
Kuukaudessa 7kg pois?? Huhhuh, ei kuulosta ollenkaan terveeltä. Veikkaan että paino tulee pian korkojen kera takaisin.
Kun ihmisellä on noin reippaasti ylipainoa, elämäntapamuutoksella se oikeasti tippuu alussa aivan hillitöntä vauhtia. Tasaantuu aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelyvauhtia ja lenkin pituutta mittaan Androidin SHealth -ohjelmalla. Kaloreita lasken MyFitnessPal -ohjelmalla. :) Jälkimmäisessä on kiva ominaisuus, jolla voi skannata kalorit suoraan viivakoodista, niin ei tarvitse alkaa kirjailemaan kaikkea itse ylös.
MyFitnessPal on huijausta, mutta jos sulla toimii niin hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmisellä on noin reippaasti ylipainoa, elämäntapamuutoksella se oikeasti tippuu alussa aivan hillitöntä vauhtia. Tasaantuu aikanaan.
Kun aloitin karppaamisen, painoni tippui alussa 17kg 3kk:n aikana. Sittemmin tahti on vähän hidastunut, mutta alas se siltin menee.
Tosi mahtavaa ap, jatka samaan malliin!
Minulla sama urakka mutta ei ihan noin upeita tuloksia
Vierailija kirjoitti:
12km/h on ihmisen normaali kävelyvauhti.
No ei todellakaan ole. Minä sauvakävelen apinan raivolla ja keskinopeus on 6.9 km/h.
Valehtelet. Kukaan ei kävele 12 km tuntivauhtia. 7 km/h on jo erittäin reipas tahti. Moni juoksua harrastavakin juoksee 10 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, 5-6km/h on normaali kävelyvauhti.
12 km/h on jo ihan kiitettävä juoksuvauhti, ei enää edes hölköttelyä. Olet varmaan hauska näky kävellessäsi siihen tahtiin 😅
12 km/h olisi maratonille ihan hyvä amatöörivauhti juosten. Oletkohan laskenut kävelyvauhdin väärin? Mutta tsemppiä sulle, hyvin menee!
Vierailija kirjoitti:
Kononen käveli 14 km/ vauhtia.
Aivan. Kononen. PerusPirkko ei..
Mahtavaa! Tästä se lähtee, ei muuta kuin tsemppiä vaan jatkoonkin! :) muista että kaikki ei ole pilalla jos joku päivä vähän lipsahtaa ahmimisen/herkuttelun puolelle. Älä siis luovuta! Kaikkea hyvää sulle :)