Uskotko olevasi viinan kohtuukäyttäjä?
"5 hiljaista varoitusmerkkiä siitä, että alkoholista on tullutkin ongelma2.
http://www.iltalehti.fi/terveys/201705080184453_tr.shtml
1. Järjestät sosiaalisen elämän ja ystävien tapaamisen useimmiten niin, että niihin liittyy alkoholi
3. Huolestut alkoholin loppumisesta
4. Ärsyynnyt hitaista juojista ja vain yhdellä käyvistä
5. Pullojenkerääjän unelma
Kotiisi alkaa kertyä pullonpalautusmateriaalia kiitettävään tahtiin. Et kuitenkaan kehtaa kuljettaa kauppaan jätesäkillisiä tölkkejä ja pulloja, vaikka lastit olisivat valmiina odottamassa.
Kommentit (16)
Multa ei ole koskaan loppunut viina. Sitä tulee ostettua enemmän kuin mitä saa juotua ja pullot viruvat kaapissa kuukausia, joskus vuodenkin. Välillä kuvittelen ryhdistäytyväni ja suunnittelen kovasti, että alan naukkailla vähän useammin. Mutta en kuitenkaan saa aikaiseksi. Tai jos väkipakolla meinaan juoda vaikkei tee edes mieli, niin ei vaan mene kurkusta alas ja pitää luopua yrityksestä.
Olen alkoholin suurkuluttaja, mutta juon viinaa vain snapsina juhannuksena ja jouluna.
1. Ystävien tapaamiseen liittyy usein alkoholi, se on kyllä totta.
2.
3. Kaljaa on aina niin paljon, ettei se vielä koskaan ole loppunut kesken.
4. Olkoot muut juomatta, jos ei maistu, kunhan antavat minun vastaavasti juoda.
5. En jätä tölkkejä luontoon vaan vien ne itse palautukseen.
Kylläpäs tulikin raitis fiilis!
Vierailija kirjoitti:
Multa ei ole koskaan loppunut viina. Sitä tulee ostettua enemmän kuin mitä saa juotua ja pullot viruvat kaapissa kuukausia, joskus vuodenkin. Välillä kuvittelen ryhdistäytyväni ja suunnittelen kovasti, että alan naukkailla vähän useammin. Mutta en kuitenkaan saa aikaiseksi. Tai jos väkipakolla meinaan juoda vaikkei tee edes mieli, niin ei vaan mene kurkusta alas ja pitää luopua yrityksestä.
Sinulla on selvä alkoholiongelma. Kyllä se korkki vielä pysyy pidempään auki jos oikein jaksaa yrittää. Voimia!
En usko, käytän huolella maximitasot räjäyttäen. Ryyppään kunnes kuolen ja mitä aikaisemmin sen parempi. Toisaalta täytyy sanoa et ryyppäämällä saavutettu kuolema voi olla pitkäaikainen ja tuskallinen.
No ryypätään enemmän että unohtuu ja ei tunnu missään.
T:holisti
Minä en pidä alkoholin kohtuukäytöstä. Kohtuukäyttö ja alkoholismi ovat minulle molemmat pahoja asioita.
t. absolutisti
Vierailija kirjoitti:
Missä se kohta 2 viipyy?
Olisikohan se tarkoitettu meille raivoraittiille?
1. Minä järjestän sosiaalisen elämäni ja ystävien tapaamisen aina niin, etten joudu tekemisiin alkoholia käyttävien kanssa
3. Huolestun, jos näen jossakin alkoholia
4. Ärsyynnyn alkoholia juovista ihmisistä
5. Limsapullojen panttipulloja meiltä saattaa löytyä
Naisten riskiraja on muistaakseni 16 annosta viikossa. En pääse edes 16 annokseen vuodessa. Ei periaatesyitä, alkoholi vaan maistuu enimmäkseen pahalta ja on siksi yhdentekevää.
Moni nainen on piilojuoppo kirjoitti:
"5 hiljaista varoitusmerkkiä siitä, että alkoholista on tullutkin ongelma2.
http://www.iltalehti.fi/terveys/201705080184453_tr.shtml
1. Järjestät sosiaalisen elämän ja ystävien tapaamisen useimmiten niin, että niihin liittyy alkoholi
3. Huolestut alkoholin loppumisesta
4. Ärsyynnyt hitaista juojista ja vain yhdellä käyvistä
5. Pullojenkerääjän unelma
Kotiisi alkaa kertyä pullonpalautusmateriaalia kiitettävään tahtiin. Et kuitenkaan kehtaa kuljettaa kauppaan jätesäkillisiä tölkkejä ja pulloja, vaikka lastit olisivat valmiina odottamassa.
1. Ystäviä ja sukulaisia tavatessa on harvoin alkoholia mukana kuvioissa, joskus juhlatilaisuuksissa ehkä.
2. -
3. Ei ole tarvetta huolestua, kun en edes käytä paljon alkoholia enkä juo humalahakuisesti.
4. En ärsyynny. Itsensä holtittomaan humalaan juovista aikuisista kyllä ärsyynnyn, kun ei osata edes itsestä enää huolehtia.
5. Tässä huushollissa kerääntyy suuremmaksi osaksi vaan limu- ja mehupulloja. Ja ne viedään sitten kerralla kauppaan eikä kuljetella yksittäisiä pulloja joka kauppareissulla.
Ei tule juotua väkevia, siis viinaa. Lähinnä juon toisinaan kuohuviiniä sitäkin maksimissaan 2 lasia yhdellä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Missä se kohta 2 viipyy?
2. Juot aina ennen juhlia tai tapaamisia
Jos omat, yksinäisetkin etkot alkavat olla säännöllinen tapa, se alkaa olla huolestuttava merkki. Toisille etkot esimerkiksi ennen baari-iltaa perustellaan taloudellisilla syillä - on halvempaa hankkia nousuhumala pussikaljalla, kuin ravintolan annoksilla. Jos kuitenkin huomaa tarvitsevansa aina muutaman lasillisen ennen tapaamisia, jotakin on pielessä.
nainen voi kietää nuo kaikki kohdat olemalla erakko ja ostamalla 3 litran pahvipakkauksia.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Olen absolutisti.
Samoin,absolut.
1.Varalta on hyvä olla.
2.Mihin kakkonen jäi?
3.Monet ihmiset haluavat asioita lähettyville, että ei tarvitse lähteä johonkin, kun tekee mieli.
4.On outoa, että joku tuollaiseen ärsyyntyy.
5.Mitä vikaa pullokokoelmassa on? Hyvähän niistä on tehdä juomia.