Mikä aterinsarja arkikäyttöön? Edullisuus plussaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carelia, ja ihan itse olen ostanut ja maksanut.
Googlasin ja nämä oli kivat. Onko hyvät käytössä? Tuo pullea veitsi vähän arveluttaa. :D
Ovat todella hyvät.
Ruokalusikoita en ole ostanut ollenkaan, kun mielestäni ruokalusikaksi on vähän pienempi jälkiruokalusikka juuri sopivan kokoinen.
Hackman Elegia; ollut käytössä n. parikymmentä vuotta ja olen tyytyväinen. Lisäksi on Carelia- sarjan veitset ja haarukat alkupalakokoa, lusikat ja jälkiruokalusikat.
Jouluksi on punaiset hackminnat, veitset, haarukat ja lusikat. Nämä olen ostanut halvalla Huutonetistä.
Alkuperäiset Elegiat ovat kaikki hyväkuntoisia, mutta kun ostin täydennyksenä n. kuusi vuotta sitten setin jossa oli kaikki aterimet neljälle, kaikkien veitsien terät irtosivat varsista alle vuodessa. Sain Iittala shopista uudet tilalle, mutta olihan niiden vaihtamisessa yksitellen vaivaa.
Lapset ovat valinneet Artik-sarjat, joihin olen sitten ostanut lahjaksi täydennyksiä.
Meillä on sellaiset vähän Hackminnan näköiset aterimet, joissa on ripustusreiät kahvoissa ja ne ovat yleensä telineessä. Punaiset kahvat on niissä ja meillä ilman telinettä.
Hackmann, Piano - aivan ihanat. Kannattaa katsella esim. huutonetistä, joskus on myynnissä.
Savoniat. Äiti osti ne jo 80-luvulla. Careliaa oli joskus tyrkyllä tilalle, mutta en vaihtanut vaan laitoin Careliat eteenpäin. Nyt olin sen verran kyllästynyt malliin, että Savoniat päätyivät kakkosasunnolle ja kotiin tuli Heirolin Steeleryä. Tuskin kestävät yhtä pitkään hyvänä kuin nuo kolmekymppiset.
Vierailija kirjoitti:
Suosittele omaasi.
Artik
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hackminnat, jotka ovat jo muoviosiltaan kuluneet. Onneksi tuli ostettua kauan sitten alesta uusi samanlainen setti. Saa nähdä, hennooko sitä ottaa käyttöön. Yllättäen mukavimmat ovat tuon saman sarjan jälkiruoka-aterimet, joita meillä on vain 2+2+2. Pari muutakin kotimaista aterinsarjaa on jemmassa.
Samaa mieltä Hackminnani ovat kulahtaneet, ja uusia ei saa. Olen kokeillut niiden rinnalla kaunista Elegiaa ja ei vain istu käteen ja suuhun niin hyvin.
Pitäisiköhän anoa uudelleen tuotantoon.
Ääni täältäkin Hackminnoille! Ihanan kodikkaat ja käteen sopivat. Lapsille sopii hyvin ne jälkiruokakoot, syön itsekin puuron sillä jälkiruokalusikalla. Uusia ei vaan saa, joskus on ollut huuto.netissä myytävänä, en tiedä onko tori.fissä tai muualla.
Toinen edullinen sarja on Hackmannin Festival (olikohan se nimi noin?). Usein ollut jotain kuponki-keräys-lahjatavaraa, ehkä siksi vähän ylenkatsottu, mutta ihan kelpo aterimet: sopivan kokoiset ja käteen sopivat kaikenikäisille. On välillä tarjouksissa esim. Prismassa ja tosi edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hackmanin Fennica 60-luvulta (hieman Carelian näköinen). Kirpparilöytö.
Meillä oli näitä kotona, kun olin lapsi. Pyöreäpäinen lusikka tuntui ikävältä suussa!
Hackmanin Tuulia. Ollut varmaan sen kymmenen vuotta.
Hackmanin Savoniat on parhaat. Kaikki halpikset ruostuu käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Carelia, ja ihan itse olen ostanut ja maksanut.
Paljonko maksoivat?
Vierailija kirjoitti:
Hackmanin Savoniat on parhaat. Kaikki halpikset ruostuu käytössä.
Hackman Tuulia-sarjan veitsien terät ruostuu ja murenee. Saanut vaihdattaa tehtaalla monta kertaa. On pesty ainoastaan käsin ja aina heti käytön jälkeen, eli ei ole huollon puutteestakaan kiinni.
.
Iittalan Mango-sarjan veitsien terät myöskin ottaa ruostetäpliä itseensä. Täplät lähtee Pata-Patalla.
.
Että sellaista se ei niin halpa "laatu" on... Sorsakosken Skandiat on olleet käytössä parhaat. Savoniat (en voi sietää) lahjoitin siskolle Tuulioiden tullessa taloon. Hyvin ovat kestäneet hänen perheensä käytössä.
Hackmanin Savoniat on mullakin käytössä ja suosittelen. Nyt muuten ovat tarjouksessa Tokmannilla, jos jotain kiinnostaa.
Scandiat kerätty kirppareilta. Uustuotanto näyttää olevan isompaa kooltaan.
Ajattelin juuri ostaa omille teineilleni kapioiksi laatikolliset Tokmannin Savonia-tarjousta. Jo 30 vuotta käytössä tässä huushollissa, aina saa lisäosia tarvittaessa. Vanhat ruokaveitset ovat parempia kuin nämä nykyiset, mutta uudetkin menettelee. Teinit ovat saaneet nyt jo jemmaan ostettuna pari laatikollista Kartio-laseja, tätä Suomi100v-väriä, ja kotoamuuton hetkellä kyselen sitten kelpaisiko Teema-lautaset omaan kotiinkin. Lautasia en halua alkaa säilömään vielä, sillä laatikot on aika löyhästi pakattuja.
Savoniaa äänestän. Tuntuu kädessä ja suussa luontevalta.
Honkkarista ostetut halvat ( oisko ollu n. 20e).
Pihviveitsillä. Käytössä ollu 10 vuotta, eikä yksikään ole hajonnut. Veitset leikkaa hyvin koppuraiset pitsat, pihvit ja makkarat. En käytä tavallisia veitsiä, ellei nämä kaikki ole pesussa.
Samaa mieltä Hackminnani ovat kulahtaneet, ja uusia ei saa. Olen kokeillut niiden rinnalla kaunista Elegiaa ja ei vain istu käteen ja suuhun niin hyvin.
Pitäisiköhän anoa uudelleen tuotantoon.