Miten saada parempi itsetunto?
Olen kaveripiireissä kuunneltujen keskustelujen, täällä luettujen avautumisten ja muun elämän jäljiltä sitä mieltä että kolmekymppisenä tavallisen näköisenä hieman ylipainoisena korkeasti koulutettuna naisena en todellakaan ansaitse minkäänlaista parisuhdetta. Miksi kukaan kiinnostuisi minusta kun niin paljon parempaa on tarjolla. Olen lapsuudessa kokenut niin paljon henkistä väkivaltaa kotona, että luulen tämänkin vaikuttavan siihen.
Oletteko muut naiset ottaneet ihan kenet tahansa miehen joka ei lyö, mutta esim kuunnelleet haukkuja tyhmyydestä tai lihavuudesta koska parempaa ette voi saada. Mitä pidemmälle tämä menee, en edes halua hakeutua miesten seuraan koska ajattelen automaattisesti että niin kauan kun he voivat hyötyä minusta jotenkin (yleensä taloudellisesti) he pysyvät ympärillä ja katoavat kun tuhka tuuleen kun jotain parempaa löytyy.
Miten päästä tästä eteenpäin? Onko aikuisen ihmisen tyydyttävä tuohon vai onko mitenkään realistista odottaa että joku rakastuisi minuun vaikka en missitasoa olekaan ?
Kommentit (5)
En malta odottaa sitä päivää kun olen sen 5kg laihempi ja alan kelvata ihmisille. Herkässä se tuntuu olevan Ap
Toi 5kg lähtee ihan helposti! Nyt ulos ja lenkille kauniiseen säähän, siitä ne kilotkin vähenee
Ensin sinun on sisäistettävä ajatus, että parisuhde on vain kirsikka kakun päällä. Jos se kakku on valmiiksi pannukakku, niin ei se kirsikka sitä pelasta.
Sinun on löydettävä arvo itsestäsi. Jos peilaat elämässä onnistumistasi vain yhden asian kautta, eli sen kuinka monelle olet "kelvannut" parisuhdemielessä, niin pistät onnellisuutesi kirjaimellisesti vain yhden kortin varaan.
Itsevarmuus viehättää molempia sukupuolia. Sinun on oltava sinut itsesi kanssa eikä odottaa, että joku unelmien prinssi rakastaa sinut ehjäksi.
Jos elämä ja onni olisi kiinni vain 5 kilosta, niin luulisi aika monen jo olevan dietillä. Korkeasta koulutuksesta ei ole naiselle sen enempää haittaa kuin hyötyäkään parisuhdemarkkinoilla. Paitsi silloin kun nainen luulee pystyvänsä sillä paikkaamaan jotain muuta puutetta, kuten vaikkapa ylipainoa.
Onko laihduttaminen ihan mahdoton ajatus, jos ylipaino on syy itsetunnon puutteeseesi. Ja joo, ei pidä ottaa ketä vaan. Mieluummin yksin parantelet sitä itsetuntoasi, koska sitä ei voi toinen parantaa, eikä se saa olla toisesta riippuvainen.