Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahoitinko mieleni turhasta?

Ritu
07.05.2017 |

Teemme mieheni kanssa molemmat vuorotyötä, ja näemme tämän takia suht. harvoin, yleensä kerran viikossa meillä on yhteinen vapaailta, muuten näemme vain ohimennen (n. 0,5-1h päivä) jos sitäkään, vaikka yhdessä asummekin. Eikä olla ihan lapsia enää edes, vaan reippaasti yli 30.

Mulla on nyt meneillään yövuoroviikko, eli pitkiä yövuoroja viisi putkeen, seuraava yhteinen vapaa on tiistaina. Miehelläni oli eilen vapaa, ja oli jo etukäteen maininnut että vie mut autolla töihin että voin nukkua pitempään, ja käydään yhdessä kaupassa ostamassa mulle eväät ja juodaan kahvit rauhassa. Harvinaista herkkua, pari tuntia yhdessäoloa ja ihan rauhassa :) no kun heräsin puoli kasin aikoihin, sanoikin mies että kaverinsa tulee pikaiseen käymään lainaamaan yhtä juttua, tai että itseasiassa sen olisi pitänyt tulla jo. Ok, eihän siinä mitään. Kaveri tuli kasin aikoihin, ja ehdottikin, että hei mennään terassille. Mies oli että joo mennään vaan kaikki, heittää mut sitten sen jälkeen että ehdin töihin. Eli, mä meen väsyneenä ja yövuoropöhnässä terassille vajaaksi tunniksi istumaan ja tuijottelemaan kelloa ja kattomaan kun äijät juo bisseä ja juttelee "miesten juttuja" ja en edes ehdi sinne kauppaan saati saa sitä kallisarvoista aikaa mieheni kanssa kahdestaan? Kuinka moni teistä tahtoo viettää ennen työvuoroa perjantaina viime hetket terassilla? Vai olenko mä ainoa joka tarvitsee sitä akkujen latausta siinä vuorojen välissä ja se tapahtuu muualla kuin baarissa ennen työvuoron alkua?

Sanoin miehelleni että jos mä voin valita, en vietä aikaani ennen yövuoroa istumalla terassilla, voin mennä bussilla töihin jos on noin tärkeää sinne päästä. Ja mies lähti sinne terassille, sanoi että olisin hyvin voinut tulla mukaan. Lähetti sitten yöllä pahoitteluviestin, ja lupasi että seuraavana päivänä töidensä (iltavuoro) jälkeen vie mut töihin ja otetaan menetetty aika edes vähän takas. No eipä vienyt. Keskusteltiin siitä että minkä takia mulle olisi ollut tärkeää viettää edes se pari tuntia rauhassa yhdessä, mutta tätä mies ei ymmärrä. "Yhdessähän me oltais siellä terassillakin oltu ja olisin sut töihin vienyt sen jälkeen." No, kostoksi ei sitten vienyt eilenkään.

Ja ei, en ole kyytien perässä, pääsen toki bussillakin (bussilla tunti, autolla 15 min.) Mutta se menetetty pienikin yhteinen hetki...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijäs siis juo bissee terassilla ja kuljettaa sut sit autolla töihin?

Vierailija
2/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetetty pieni yhteinen hetki. Kyllä kuulostaa vähän liioittelulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kuulemma voi yhden tai kahden tuopin jälkeen vielä ajaa hyvin.

Ap

Vierailija
4/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetetty pieni yhteinen hetki. Kyllä kuulostaa vähän liioittelulta

Tätä mä itsekin mietin. Mutta kun nähdään niin kovin harvoin, niin tuntuu niin kovin väärältä ja välinpitämättömältä...

Ap

Vierailija
5/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä, mutta tollasesta mä ainakin loukkaantuisin, juoppokyydillä töihin. Ihan oikein teit, ettet lähtenyt mukaan.

Vierailija
6/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään normityöpäivää molemmat, että yhteistä aikaa voisi viettää päivittäin valinnan mukaan 0-8 h. Kerran kuussa vietetään ehkä tunti yhdessä eikä sitäkään erikseen tarkoituksella. Kukin tyylillään, mutta aika herkkä itkupilli nössykkä tuollaisista mielensa pahoittaa.

Vierailija
7/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no erityisen pahalle tämä ehkä tuntuu, sillä mies käy kyllä tämän saman kaverin kanssa joka viikko tuopilla muutenkin. Ja itse en edes alkoholia oikein juo.

Ap

Vierailija
8/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sinun olisi pitänyt sanoa siinä hetkessä että ajatko minut ensin sovitusti töihin ja menkää te miehet sen jälkeen yhdessä yhdelle +.

Ymmärrän että miehestäsikin oli kiva nähdä kaveria ja jutella. En tiedä oliko kaveri jota näkee kerran vuodessa vai säännöllisesti, mutta tosi kurja olla terassilla yhdessä jos yksi murjottaa.

Munkin huomion kiinnitti toi juoppokuski. Ei kiva tapa.

Vierailija
9/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille sanotaan asiat suoraan. Ei ne kaikki tajua että "joo, mene vain terassille, mä voin mennä töihin bussilla" tarkoittaakin päinvastaista. Varsinkin kun kaveri pyörii siinä jaloissa, ei siinä ruveta säätämään. Olisit ottanut ohjat käsiisi, tässä ensi kerraksi; 

"Oli kiva tavata Ville, Teppo lähtee nyt viemään mua töihin ja tulee sun seuraksi sitten siitä terassille, moi", ja kaveri ovesta ulos. 

Vierailija
10/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille suoraan sanoin kun kaverinsa ei kuullut, että en todellakaan odottanut tälläistä käännettä, ja että minua ei todellakaan innosta mennä terassille notkumaan just ennen työvuoron alkua, vaan odotin kovasti pientä yhteistä hetkeä.

En ehdottanut tuota terassia töihini menon jälkeen, sillä en halunnut kuulostaa nalkuttavalta ja määräilevältä ämmältä kaverin korvissa... toisaalta eipä sitä miehenikään ehdottanut.

Ap

Vierailija
11/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennyt itse autolla töihin eihän juopottelija autoa tarvitse.

Aika kusetus aloitus tämäkin tai sitten nainen on nössöjen nössö.

Vierailija
12/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä ei ajeta.

Vierailija
13/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit mennyt itse autolla töihin eihän juopottelija autoa tarvitse.

Aika kusetus aloitus tämäkin tai sitten nainen on nössöjen nössö.

Nössö saatan olla, mutta pointti olikin tässä, että oliko mulla oikeus ns. "Vetää se herne nokkaan." Ajokorttia mulla ei ole koskaan ollutkaan.

Ap

Vierailija
14/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voihan sitä ajaa vaikka 10:nen jälkeen.

Vierailija
15/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, tiedän että mieheni olisi "hävennyt silmät päästään" jos olisin terassin häneltä estänyt kaverinsa edessä, nytkin kuulemma jo häpesi kun en lähtenyt mukaan. Koska ainahan olisin "voinut tulla mukaan litkimään limpparia."

Ap

Vierailija
16/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ei sulla ei ole syytä loukkaantua, koska olette molemmat aikuisia ja osaatte molemmat toimia ilman lapsenvahtia (tai siis sinunkin pitäisi osata).

2) Hoida omat asiasi äläkä ripustaudu jonkun juopon autokyyteihin.

3) Hanki elämä ja jätä tuollainen luuseri mies.

Vierailija
17/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheesta loukkaannuit, mutta miehet nyt vaan on niin tyhmiä etteivät näe tuossa mitään väärää. Koitapa vielä vääntää asia sille rautalangasta. Ja jos tuolleen kostelee jatkossakin niin vaihtoon. Lapsellinen mies.

Vierailija
18/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis alkoholiongelmainen mies! Onneksi olkoon. Kaikki mitä edellä kerroit kiireestä juomaan, rattijuoppous, alkoholin vaikutusten vähättely sekä limpparin litkimisestä puhuminen huutavat isolla alkoholisti. Se että mies ei ole kiinnostunut sinusta on tässä se pienin ongelma.

Vierailija
19/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät miehesi ajavan alkoholin vaikutuksen alaisena, etkä tee siitä poliisille ilmoitusta, vaan päin vastoin menet jopa itse ehdottelemaan töihin kuskaamista, niin syyllistyt rikoksessa avunantoon.

Vierailija
20/24 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä mies ja avuton nainen.