Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin katkaista välit "turhiin" ihmisiin. Mitä mieltä?

Vierailija
06.05.2017 |

Pitkän pohdinnan jälkeen päätin etten enää pidä yhteyttä/yritä pitää yhteyttä ihmisiin (sukulaiset mukaanlukien) jotka eivät 'anna' minulle mitään ja vaan syövät energiaani.
Olen vuosia yrittänyt pitää yhteyttä viestein soitoin jne, mutta se on aina vaan ollut yksipuolista. Soitetaan ja laitetaan viestiä kun halutaan jotain. Nyt loppui. Ei kiinnosta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen sinut minulle turhaksi. Sori.

Vierailija
2/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman ja en kadu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös! Tein saman.

Vierailija
4/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välien katkaisu on minusta aktiivinen toimenpide, yhteydenpidon hiivuttaminen/lopettaminen kokonaan passiivinen tapa. Välien katkaisuun liittyy suoraan sanomista (jota suomalaiset tietysti rakastaa) ja riitaa ja siltojen näyttävää polttamista.  Kummin aiot nyt tehdä? 

Vierailija
5/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Itse tein saman. Energiasyöpöt voivat olla omissa oloissaan.

Vierailija
6/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän ovat jo tehneet saman sinulle.

Vierailija
7/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman joksenkin silloin kun aloin opiskella. Joskus käy mielessä mitähän sille sakille kuuluu (en käytä mitään somejuttuja) mutta hyvin hyvin harvoin.

Elämä on paljon helmpompaa kun ei ole velvollisuuksia muualle kuin perheen suuntaan, joskin tänäänkin ollut luxusta kun rouva ja muksut ovat reissussa. 5h päiväunet "koska vaan väsytti" eikä mitään muuta syytä tarvittu...kun olisikin edelleen poikamies niin ei tarvitsisi välittää työajan ulkopuolella kenestäkään/mistään.

Vierailija
8/14 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein niin että en varsinaisesti katkaissut välejä, vaan en enää ottanut yhteyttä. Mulla muutama sukulaissuhde niin raskas että päätin olla olematta aktiivinen ja vain hiljenin tiettyjä ihmisiä kohtaan. Pidän kuitenkin tätä sellaisena vähemmän dramaattisena kuin varsinaista välien katkaisua vaikka käytännössä tämä sitä on. Joskin olen myös päättänyt että jos heistä jommasta kummasta tuntuu että haluavat tavata niin siihen suostun mutta itse en moista ehdota enää koskaan.

Vierailija
9/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, se on niin puhdistavaa. En koskaan ole ollut erityisen sosiaalinen ja kokenut lähes tuskastuttavaksi kavereiden yhteydenotot, kun ne tulevat aina huonoimmalla hetkellä. Koin huonoa omatuntoa tuosta, mutta kun muutin toiselle paikkakunnalle, helpottui olo heti. En edes käsitä missä välissä ehtisin tavata ketään, kun on työ ja perhe, en kaipaa ketään ja tuntuu mukavalta ettei kukaan tiedä asioistani.

Vierailija
10/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, se on niin puhdistavaa. En koskaan ole ollut erityisen sosiaalinen ja kokenut lähes tuskastuttavaksi kavereiden yhteydenotot, kun ne tulevat aina huonoimmalla hetkellä. Koin huonoa omatuntoa tuosta, mutta kun muutin toiselle paikkakunnalle, helpottui olo heti. En edes käsitä missä välissä ehtisin tavata ketään, kun on työ ja perhe, en kaipaa ketään ja tuntuu mukavalta ettei kukaan tiedä asioistani.

Tuollaisten syiden takia en kehtaa ottaa yhteyttä kenenkään puhelimitse, enkä halua pyytää ulos seuraksi, kun pelkään häiritseväni.

Vierailija
11/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin kannattaa tehdä. Itse olen ollut onnellisempi ja vähemmän stressaantunut kun en ole pitänyt mitään yhteyttä äidin puolen sukuun yli kuuteen vuoteen. Energiasyöppöjä koko sakki.

Vierailija
12/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaisia välien katkaisijoita, elämän läpi kulkee niin paljon ihmisiä että eihän kaikkiin voi pitää yhteyttä. Mutta silti voi parin vuoden päästä olla iloinen kun tapaa heidät. Minulla on ystäviä joiden kanssa ollaan tosi harvoin yhteyksissä, koska ollaan vaan niin laiskoja.

Sitten on niitä tarvitsevia ihmisiä, jos minulla ei ole mahdollisuutta olla lapsen vahtina, lainata rahaa, ottaa yöksi kotiin, puhua tunti tolkulla toisen surkeudesta, sanon sen suoraan. Ei sen vuoksi ole tarvinnut välejä katkaista.

Vierailija
13/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisten syiden takia en kehtaa ottaa yhteyttä kenenkään puhelimitse, enkä halua pyytää ulos seuraksi, kun pelkään häiritseväni.

Ole ihmeessä yhteyksissä, ehkä he eivät ole kuin minä. Itse en jaksanut vastata puhelimeen ja "unohdin" sitten ottaa yhteyttä, että kyllä tuollaiset merkit vihjaavat jo jotain. Ne kaverit joihin muutettuani katkaisin kokonaan välit eivät olleet erityisen mukavia ihmisiä. Yksi puhui jatkuvasti lapsistaan, ei ollut omieni kuulumisista juurikaan kiinnostunut ja koitti nakittaa mua usein lastenvahdiksi jne. Mutta ystäviä minulla on muutama, juurikin sellaisia, että kaikilla meillä on omat juttumme, vuosia saattaa mennä ilman yhteyksiä ja aina on ilo palata tekemisiin ja juttu jatkuu luontevasti ja on hyvä olla.

Vierailija
14/14 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua. Siivosit turhat häiritsevät ihmiset elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi