Onko toi kissanviiksikeskustelu totta?
Että sadat saa raivarin, kun pikkutyttö on leikannut kissalta viiksiä? Vai onko koko ketju vitsi? Mä en ymmärrä.
Kommentit (11)
Kaikki mitä luet internetistä, on totta!
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei vissiin ole kissaa? Kissoille vaan ei saa tehdä noin. Ei ei ei.
Kyseessä on lapsi.
Mun sisko on 30 v sitte leikannu kissalta viikset. Siihen aikaan siitä ei kukaan mitään älyttömiä raivareita saanut ja toivonut lapsen kuolemaa, kidutusta jne. Ymmärrettiin, että ajattelematon pieni lapsi voi tehdä tällaisia virheitä kun vanhemmat jättää sakset huolimattomasti näkyville.
Kissa eli hyvän elämän 18 v asti.
Ei sitä hyvänä asiana pidetty tokikaan, mutta näin sairaita avohoitopotilaita ihmiset ei silloin ollut.
Aikuiset itse laiminlyö lapsiaan, haukkuu täällä nimettöminä muita, juo liikaa, käyttäytyvät huonosti tai välinpitämättömästi, polttavat tupakkaa ja suurin synti maailmassa on kissanviiksien leikkaus? Miten ihmeessä?
Ap.
Siitä tuli mieleen eräs tapaus.
Perheen koira hyökkäsi ala-asteikäisen pojan kimppuun, ei vakavia vammoja, mutta verta ja koira vietiin piikille. Rotu oli tyypillinen perheeseen sopiva ja epäiltiin kasvainta/muuta käytökseen vaikuttavaa. Eläinlääkäri löysikin sitten ruumiinavauksen yhteydessä koiran korvista useita niittejä. Poika oli siis nitojalla raksinut koiraa.
Lapset on välillä ajattelemattomia, toiset tahalteen julmia. Ymmärrän väen suuttumuksen, lemmikit on kuitenkin niin luottavaisia omistajia kohtaan ja puolustuskyvyttömiä, kunnes menee yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on lapsi.
Tämä on tätä päivää. Joku aika sitten facessa kiersi video, jossa uhmakohtauksen kourissa oleva n. 3v tönäisi tai muuten ärsytti kissaa, joka hyökkäsi kunnolla kynsien. 90% kommentoijista hurrasi kuinka hienoa, että huonokäytöksinen lapsi sai opetuksen. Naama verillä - siitäs sait! Ihan oikein!
Olin hämilläni ja vähän järkyttynytkin reaktioista. Tietenkään kissaa ei saisi kiusata, mutta uhmaikäinen ei ole mitenkään hyvin kontrollista itsestään. Minusta tilanne oli kaikenkaikkiaan kauhea, ei siinä kukaan mitään oppinut.
Mutta nykysomessa ilmeisesti empatian taso on sitä, että kolmevuotiaan virheet ovat paheksuttavia ja tuomittavia.
Sinällään erikoinen sattuma tässä on myös se, että 6-v vanhempi isosiskoni leikkasi meidän kissalta viikset. Olen kuullut vain tarinana enkä muista minkä ikäinen hän oli. Uskon, että alle kouluikäinen. Kissa palautui hyvin ja metsästeli hiiriä vuosikaudet tapahtuman jälkeen.
Toivottavasti ei ole totta, noin vaan ei tehdä kissalle.
En huomannut, että jonkun toisenkin sisko. Asutko ulkomailla? :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole totta, noin vaan ei tehdä kissalle.
Kumpi on pahempaa?
Lapsi, jonka arvostelukyky on vasta kehittymässä leikkaa kissalta viiksiä?
Aikuinen, jolla arvostelukyvyn olettaisi olevan aikuisen luokkaa, kommentoi, että pitäisi antaa sellainen selkäsauna ettei istu viikkoon?
(Ja bonukseni useampi sata peukuttaa tätä selkäsaunaviestiä).
Ja kommentin 7 tarina oli tosi. Tietenkään noin ei saisi tehdä. Ei kukaan sitä ole ollut puolustelemassa.