Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi kevyintä ja 'kivointa' siivoustyötä?

Vierailija
05.05.2017 |

Hotellisiivous ainakin todella raskasta ja kiireistä. Ilmeisesti rakennusten loppusiivous myös aika haastavaa ja fyysistä?

Entä esim porrassiivous, toimistosiivous, terveydenhuollon tilojen siivous, varastosiivous, kauppojen ja kauppakeskusten siivous ja niin edelleen, kellään kokemuksia?
Tie

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin kerran kesätyössä neuvoloita ja terveyskeskusta, ja ne olivat yllättävän helppoja. Kaikki koko ajan siistiä ja puhdasta, kun päivittäin siivotaan. Ei tarvitse kuin pyyhkiä lattioita ja pöytien reunoja, kun pöydällä oleviin tavaroihin ei edes saa koskea. Sekä tyhjentää roskikset ja siivota vessat.

Tietysti siinä on riski joutua siivoamaan myös kertaluontoisia pommeja (verta, eritteitä, oksennuksia...), mutta itselle kesän aikana tuli vastaan vain yhden kerran jonkun juopon ripuloima terveyskeskuksen vessa (yyh). Neuvoloittenkin vessat olivat yllättävän siistejä, mutta pitää tietysti ottaa huomioon, että ehkä kesäaikana niissä on hiljaisempaa.

Vierailija
22/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistojen ylläpitosiivous on helpoin. Ainoa ärsyttävä puoli siinä on yksitoikkoisuus, ja että siivous on tosiaan pintapuolista rätin heiluttelua, etkä välttämättä saa mitään onnistumisen tunteita (paitsi jos aikaa on erittäin rajoitusti, ja saat jotenkin imuroitua jonkun käytävän koska pääsit nopeasti jostain tietystä alueesta eteenpäin). Ihan mukavaa se silti on, eikä ainakaan suurimmaksi osaksi ikinä vituta lähetä töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porrassiivous voi olla hanurista myös joidenkin asukaskyylien takia. Heille mikään ei kelpaa ja vaikka nuolisit raput puhtaiksi, niin se ei ole riittävän hyvin. Rakennussiivous on ihan syvältä myös ja kauppojen, urheiluhallien tms. siivousajat voivat olla tosi ikävät. Toimistosiivous on varmaan kevyintä, mutta myös äärettömän tylsää. Mikään ei ole tylsempää kuin vetää niitä saamarin käytäviä ja huoneita kerta toisensa jälkeen. Haasteita siinä ei myöskään ole, joten kyllästys iskee alta aikayksikön. Ehkä siis ei aina kannata mennä sieltä missä aita on matalin, vaan yrittää hieman enemmän.

En ole AP. Siivoustyö on unelmani. Olen itsekin miettinyt, missä työskentely olisi parasta. Työn rakkaudella ei ole niinkään merkitystä vaan haluan homman olevan rentoa ja yksinkertaista, toistuvia rutiineja. Työaika kyllä saa olla milloin tahansa. Kunhan ei liian pitkiä työpäiviä ja saa touhuta hitaasti yksin. Portaiden siivous saattaa olla liian sosiaalista. Paras vaihtoehto kaupan tai toimiston siivous, kun paikka on suljettu. Mutta nuo ovatkin niitä suosituimpia työkohteita.

Porrassiivous ei ole mitenkään sosiaalista. Asukkaita näkee aika vähän, koska yhdessä rapussa ei vietetä aikaa kovinkaan paljon ja päivällä suurin osa asukkaita on töissä. Ja jos rapussa törmää asukkaisiin niin 90% vain tervehtii ja jatkaa matkaa, 2% ei edes tervehdi tai katso päinkään, loput 8% on yksinäisiä eläkeläisiä ketkä saattaa jäädä hetkeksi juttelemaan, mutta kaikki ymmärtävät että siivoojalla on omat aikataulut eikä kaikkien kanssa ehdi jäädä turisemaan.

Vierailija
24/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosiivous on sinänsä "kevyttä" mutta itseäni ottaa päähän sellaset kohteet joissa on työntekijät paikalla. Toki kaikissa ei ole. Ärsyttää vaan kun yrittää siivota ja muut pyörii tiellä ja minä pyörin heidän tiellä

Vierailija
25/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistosiivous on sinänsä "kevyttä" mutta itseäni ottaa päähän sellaset kohteet joissa on työntekijät paikalla. Toki kaikissa ei ole. Ärsyttää vaan kun yrittää siivota ja muut pyörii tiellä ja minä pyörin heidän tiellä

Monessa paikassahan siivoojat tekevät pääosin aamuvuoroa, ja niihin aikoihin tähän törmää. Ongelma siitä tulee vasta sitten, kun ei kysytä tai ei tohdita kysyä mahdollisuutta toimistohuoneen siivoukseen; jonkin verran sitä sosiaalisuutta joutuu siivoojankin työssä kestämään ;)

Vierailija
26/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISIS-järjestölle siivoamaan; olis ainakin työpäivät tapahtumarikkaita!

Vierailija
27/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimistosiivous oli kyllä kevyttä mutta tuntui turhalta ja tyhmältä, näkymätöntä pölyä kun pyyhkii melkein 50stä toimistosta niin alkaa kyllä järki mennä. ja roskapussi piti vaihtaa vaikkei siellä ois ollu oikein mitään :D hotellisiivouksessa oli se hyvä puoli että aika meni nopeesti kun oli tekemistä, toimistoja siivotessa sai melkee olla peukut pyllyssä.

Vierailija
28/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassahan siivoojat tekevät pääosin aamuvuoroa, ja niihin aikoihin tähän törmää. Ongelma siitä tulee vasta sitten, kun ei kysytä tai ei tohdita kysyä mahdollisuutta toimistohuoneen siivoukseen; jonkin verran sitä sosiaalisuutta joutuu siivoojankin työssä kestämään ;)

En tiedä onko sinulla kokemusta siivoojana vai toimistotyöläisenä, mutta ei se ongelma ole se ettei siivooja osaisi kysyä, vaan aika moni toimistolainen käyttäytyy kuin olisi kuningas ja siivoojat hänen orjatyövoimaansa.

Vierailija
29/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoteja olen siivonnut.

Se ei ollut kovin raskasta.

Vierailija
30/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko sinulla kokemusta siivoojana vai toimistotyöläisenä, mutta ei se ongelma ole se ettei siivooja osaisi kysyä, vaan aika moni toimistolainen käyttäytyy kuin olisi kuningas ja siivoojat hänen orjatyövoimaansa.

Olen tehnyt ja teen edelleenkin - ongelmitta. Taitaa olla paikkasidonnaista tämän kysymyksen tiimoilta? Tai sitten yksilökohtainen, jolloin kuspäitä löytyy tasaisemmin joka työyhteisöstä.

Vierailija
31/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siivonnut kauppaa, palvelutaloa, rappuja, hotelleja, tehdasta, huoltoasemaa ja nykyään siivoan koteja.

Kotisiivous on minulle mukavinta (saa tehdä rauhassa ja hyvin ), mutta varmaan toiseksi raskainta hotellisiivouksen jälkeen. Kaupat ym oli inhottavia, kun siivotaan aukioloaikana. Toimistoissa ei päässyt kunnolla tekemään, kun työntekijät on paikalla. Rappusiivous on tosi yksitoikkoista. Ja työajan mitoitus voi olla aivan tappotahtinen joissain paikoissa.

Vierailija
32/32 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään hoivakodista, on rauhallista. Mulla työpäivä on klo 7 - 15.15 mutta noi työt oikeasti tekee neljässä tunnissa. Olen opetellut tekemään hitaammin ettei tarvitse loppupäivästä istua montaa tuntia. Vanhukset on suurin osa sen verran huonokuntoisia että makaavat sängyissä vaipoissa joten eivät sotke vessojakaan. Eivätkä ne puhukaan juuri mitään, itse olen vähän epäsosiaalinen ja ujo, joten ei ahdista kun ei tarvitse paljon puhua, riittää kun sanoo huomenta tai päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi