Neulojille kysymys sukan kutomisesta!
Oon neulomassa sukkaa ja semmonen ongelma tuli, että sen kantalapun toinen reuna on tosi löysä. Toinen on sitten ihan "normaali". Mitäköhän oon tehnyt väärin? Koko ajan oon mielestäni samalla lailla neulonu ja sitten toisesta reunasta tuli sellanen outo.
Kommentit (6)
Nostitko aina reunan ensimmäisen silmukan neulomatta?
Todennäköisesti kiskot silmukoita pikkuisen eri tavalla kun neulot oikeaa ja nurjaa. Toisesta puolesta tulee sitä myötä löysempi ja reunassa ero korostuu. Käytännössä kyse ei välttämättä ole kuin jostain puolen millin erosta per silmukka, mutta pienessä mittakaavassa sekin on näkyvä. Yritä kiskoa siinä löysemmässä reunassa silmukat tiukoiksi kiristämällä lankaa joka silmukan jälkeen esim. neljällä viimeisellä silmukalla.
Vierailija kirjoitti:
Nostitko aina reunan ensimmäisen silmukan neulomatta?
Joo, nostin aina ekan silmukan. Kiitti vastauksista, pitää neuloa viimeset silmukat tiukemmin toisessa sukassa.
Nosta nurjalla joka toinen silmukka neulomatta niin tulee vahvennettu ja muutenkin tiukempi neulos.
mie kudon nurin oikein toiselta puolelta ja oikealta oikein kantapää osuuden. ja sitten seuraava et jää seitsemän silmukkaa.
Vaihda nurjanpuolen puikko pienemmäksi, luultavasti neulot löysemmin nurjalla.