Mistä johtuu, että hölkkääminen on pelkkää tuskaa nykyään?
Ennen jaksoin juoksennella kilometrejä, nyt kaksi tolpanväliä, ripeä käveleminenkin on raskasta. Liikuntamäärät pysyneet samana, paino on paremmin pudonnut kuin noussut, ikää 52.
Kommentit (7)
Liikuntamäärä pysynyt samana, mutta oletko seurannut sykettäsi? Jos ei pidä liikkumisesta, niin helposti alkaa huijata itseään sen suhteen, että vetääkö lenkin kuntoa kohottavalla tasolla vai ottaako kuitenkin pikkuisen rennommin.
Allergiat, katupöly, pikkuflunssa suljettu pois? Anemia, kilpirauhasarvot? Unen määrä ja laatu? Stressi ja lepopäivät?
Onkohan sulla sydämen suonet tukossa. Onko suvussasi sydän-ja verisuoni tautia? Voi tulla vaikka olisi hyvässä fyysisessä kunnossa. Mulla taas kipeytyy jalkapohjat. Ehkä johtuu vääränlaisista lenkkareista.
N46
Miten tuo jaksamattomuus nimenomaan näkyy? Hengästyttääkö? Ottaako pumpusta? Sattuuko joku kohta jaloista tai muualta?
Mulla sama juttu kävelyn kanssa! Olen jo vuosia harrastanut reippaita hikikävelylenkkejä, ja yllättäen lenkit ovat käyneet kauhean raskaiksi. Ei varsinaisesti näy kohonneena sykkeenä tai jalkojen kantamattomuutena, kävely vaan yksinkertaisesti tuntuu hirveän raskaalta. Kuin elimistöni olisi jotenkin tukossa.
Mistä voi johtua?
Jos oma kunto romahtaa äkillisesti, se kertoo jostakin. Lääkäriin mars! Monesti juuri liikkujat huomaavat jonkin sairauden hyvissä ajoin, kun kunto on huonompi kuin harjoittelumääristä voisi päätellä.
Up