Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Skam: onko Chris mielestänne väärällä tavalla ylipainoinen?

Vierailija
04.05.2017 |

Viittaan tähän Vaakakapinan tekemään videoon. Mä nimittäin mietin ihan samaa ohjelmaa katsoessani vaikken ite lihava olekaan.

https://www.facebook.com/vaakakapina/videos/1940209422671976/

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiritsee se hauska ja vähän tyhmä läski, jolla on rumat vaatteet-mielikuva. Olisi hänestä voinut tehdä lihavan hahmon, joka kumminkin pukeutuu nätisti ja huolehtii ulkonäöstään.

Vierailija
2/16 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä, että Chris on jätetty ylipainoisille tarkoitettuun lokeroon.

Ihan vaan esimerkkinä monen muun asian lisäksi: kuka yrittää iskeä poikaa nuolemalla lusikkaa? Lihava!! Koska TOKI hän syö koko ajan, TOKI hänen seksuaalisuutensa on niin rehevää ja ällöttävää sekä naurettavaa.

No tämä nyt tuli mieleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut miettinyt asiaa tuosta näkökulmasta, mutta täytyy myöntää, että voin allekirjoittaa tuon videon sisällön. Itse kyllä pidän Chrisin huumorintajusta, mutta olisihan hauskan luonteen voida tuoda esiin viemättä sitä kuitenkaan noin överiksi. Muutenkin olisin kyllä itsekin toivonut vielä Chrisille (ja Vildelle) omaa kautta, mutta sitä ei nyt luonnollisesti enää tule.

Vierailija
4/16 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet väärällä tavalla ihminen.

Vierailija
5/16 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa kun katsoin muuten niin ihanaa sarjaa!

Vierailija
6/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chris on lapsinäyttelijänä lyönyt läpi ja päässyt Oslon teatterikorkeaan.

Vierailija
7/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka olemassa jokin oikea tapa olla lihava?

Vierailija
8/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
9/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sarjojen ja elokuvien ylipainoisten roolit aika masentavia. Ulkoisesti en muistuta lainkaan tyypillisiä, nuoria ja laihoja sankarittaria, ja se hahmo, johon voisin (ulkoisesti) samastua, tyrkytetään verkkokalvoilleni groteskina ja surkuhupaisana, henkilötarinaltaan hyvin löyhänä ja pinnallisena hahmona. 

Toisaalta tätä tyypillistä lihavaa roolia maalataan todellisuutta positiivisemmaksi: roolin jopa naurettavuuteen asti viritetty groteskius ja poikkeavuus muihin roolisuorituksiin verrattuna nähdään "rohkeutena olla oma itsensä" tai "rohkeutena vastustaa yhteiskunnan normeja". Valitettavasti kaltaiselleni rivikatsojalle se outoihin vaatteisiin puettu, jatkuvasti syövä ja osin myös irvokkaasti käyttäytyvä lihava ei välitä minulle viestiä rohkeudesta, vaan siitä, ettei häntä mielletä ns. samalle viivalle muiden ihmisten kanssa. 

Vierailija
10/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka monta hyvin pukeutuvaa lihavaa ihmistä te tunnette? Ja eikö ylipainoiset syö paljon ja usein?

Vierailija
11/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna olen kyllästynyt siihen, että sairaanloinen ylipaino yritetään väkisin muuttaa hyväksyttäväksi ja positiiviseksi asiaksi.

Vierailija
12/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chris on kyllä aika kaukana sairaalloisesta ylipainosta.

Vierailija
13/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vetää asiasta herneitä nenääni, koska olen aikalailla kaveriporukkani Chris. :D Olen lähes saman niminenkin.

Vierailija
14/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa tapaa olla "hyvällä tavalla" lihava. Lihavuus on suuri uhka kansanterveydellemme ja sydän- ja verisuonitaudit ovat maamme yleisin kuolinsyy.

Vierailija
15/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä "huonolla tavalla" lihavalla, joka niin suuri kansanterveydellinen uhka on, on oikeus olla ja elää rauhassa ja tulla kohdelluksi tasavertaisena. Tuo terveyskortti on maailman huonoin perustelu sille, että jotakin ihmisryhmää on ok kohdella huonosti.

Vierailija
16/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna olen kyllästynyt siihen, että sairaanloinen ylipaino yritetään väkisin muuttaa hyväksyttäväksi ja positiiviseksi asiaksi.

Sävyn pitäisikin olla, että ihmisellä kuin ihmisellä on täysi oikeus olla ja tulla kohdelluksi inhimillisesti - ei se, että jokin ominaisuus nostetaan ylitse muiden. Se, että lihavia ihmisiä on, ei tarkoita sitä, että lihavuus olisi jotenkin valtavan ylistetty ja glorifioitu asia.