Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyöntekijöiden kohtalo

Vierailija
04.05.2017 |

Kaikki lentää pihalle heti kun näyttää siltä että ei tule asiakkailta töitä. Ei ole varaa pitää ylimääräisiä, suomalaisen työntekijän kulut ovat järjettömiä.

Sitten kun niitä töitä tulee, niin saadaan uusia ihmisiä. Joudun perehdyttämään hommiin uusia ihmisiä viikon tai kolme, sen jälkeen kenkää ja sama homma kohta uusiksi.

Samoja ihmisiä ei voi kutsua takaisin töihin koska laki kieltää tietyn määrän sopimuksia tietyn ajan sisään, jonka jälkeen on pakko ottaa vakituiseksi joko vuokra tai oman firman kautta. Sitten ei voi heti sanoa irti.

Mulla käy uudet ihmiset päähän kun en ole supersosiaalinen ihminen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hyvä että olette asiallisia ja hoidatte hommat. Sekään ei aina auta.

Itseäni auttoi koulutus joka menee reippaasti noiden hommien yli, plus se että naispuolinen esimies luultavasti sai bonerin.

Vierailija
2/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan ehtiny pahoitella kenellekkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laki kieltää ottamasta samat tyypit takaisin vuokrafirman kautta?

Vierailija
4/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ihmisille ei saa tehdä lyhyitä sopimuksia kuin muutaman tietyn ajan sisään. Googlella varmaan löytää jos kiinnostaa.

Eikä niitä vuokrahemmoja edes enää saa kiinni, paitsi jos vuokrafirman edustajalla on niile yhteys.

Vierailija
5/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ihmisille ei saa tehdä lyhyitä sopimuksia kuin muutaman tietyn ajan sisään. Googlella varmaan löytää jos kiinnostaa.

Eikä niitä vuokrahemmoja edes enää saa kiinni, paitsi jos vuokrafirman edustajalla on niile yhteys.

Kuule, lyhyitä työsuhteita saa olla peräkkäin vaikka 300 kpl, mikään laki ei sitä estä! Eikä niiden jälkeen ole pakko antaa vakipaikkaa. Googlella löytyy, jos kiinnostaa.

Vierailija
6/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä heppuja ei saa kiinni? Varmasti ärsyttävää perehdyttää aina uusia tyyppejä

Vierailija
7/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertainen työ jos voi kolmessa viikossa perehdyttää. Meillä perehdytys on 5 kuukautta, eikä osaavia työntekijöitä todellakaan lasketa ulos talosta. Eri asia sitten ne, joilla ei motivaatio tai taidot riitä.

Vierailija
8/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt kolme vuotta töitä vuokrafirman kautta. Lyhimmillään yksi päivä jossain ja pisin pätkä oli 3 viikkoa. Töitä on niin paljon kun jaksaa tehdä.

Onkohan se joku ihme sääntö teidän firman oma ? Kuulostaa kummalliselta. Mä teen ravintolakokin töitä, pk- seudulla.

Vierailija
9/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen työ jos voi kolmessa viikossa perehdyttää. Meillä perehdytys on 5 kuukautta, eikä osaavia työntekijöitä todellakaan lasketa ulos talosta. Eri asia sitten ne, joilla ei motivaatio tai taidot riitä.

Oletus on sen jälkeen oppia itse hukkaamatta muiden aikaa.

Vierailija
10/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä heppuja ei saa kiinni? Varmasti ärsyttävää perehdyttää aina uusia tyyppejä

Oiskohan etsineet seuraavan työn kun ilman rahaakaan ei voi elää.

Vierailija
11/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon tehnyt enemmän töitä vuokrafirmojen kautta kun muuten, sopii mulle paremmin. Lyhin työ ollut 1pv mut jossain paikoissa oon ollut vuosia, ja kyllä ainakin tän vuokrahemmon saa kiinni ihan mihin vuorokaudenaikaan tahansa, mut niitä sellaisiakin on, jotka tajuaa parin päivän/viikon jälkeen, ettei huvita. Ja vaikka vuokratyöntekijä olenkin, niin jonkinverran tulee itsekkin tehtyä tuota uusien perehdytystä. Vuokratyöntekijää ei ole pakko palkata asiakasyritykseen vaikka olis sata vuotta käynyt siellä. Jos samat vuokratyöntekijät ei pyynnöstä huolimatta tule, vaan aina tulee uusia, niin oisko peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
12/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöntekijöiden yhteystiedot on vuokrafirmalla, koska se on niiden työnantaja, eikä niitä tietoja luovuteta asiakasfirmaan. Eli soitto vuokrafirmaan, ja sieltä kysyt nimellä. Niin saat vuokratyöläisen kiinni.

Vierailija
13/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirman ja asiakasfirman homma toimii silloin hyvin, kun samat ihmiset käy samassa paikassa. Tuo sun lause: en oo kovin sosiaalinen ihminen joten ottaa päähän uusien perehdyttäminen, kertoo aika paljon siitä miksi porukka vaihtuu.

Vierailija
14/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vedätetään. Me käytetään vuokratyöntekijää ja kolmatta vuotta tulee aina sama tyyppi.

Samoin pari nuorta, joille sopii hyvin tuollainen vuokratyöntekijänä oleminen, sanovat olevansa usein samoissa paikoissa töissä. Ja toinen noista on usein töissä paikassa, jossa itsekin asioin, joten näin todella näyttää olevan.

Vierailija
15/15 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja paikkoja minäkin kierrän, nykyään ehkä enää kerran kuukaudessa tulee uusi paikka. Työvuorot tulee mulle vuokrafirman kautta, se on mun työnantaja, ei se asiakasfirma.

Sori mä en oikein nyt tajua ap vuodatusta.

Jokunen paikka on ollut aika p***eestä, ja sinne en ole ottanut enempää vuoroja. Kolmen vuoden jälkeen mulla on vara valita, koska olen aina hoitanut työni hyvin.

Se aikaisemmin kommentoinut ravintolakokki .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä