Vierailija

Itse hain neljä vuotta töitä ja työllistyin pari vuotta sitten. Tuona aikana hakijamäärät liikkuivat 150-1200 välillä, useimmiten 200-300 henkeä haki yhtä työtä.

Onko tilanne helpottunut yhtään? Minä hain kaikkia töitä, joita tradenomin papereilla pystyin hakemaan.

• ylös 2
  • alas 0

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Olen käynyt kolmessa haadtattelussa kuukauden aikana. Hakemuksia kaikkiin tullut 100-200. Kyseessä kansainväliset teollisuusyritykset ja viennin toimihenkilötehtävät. Tradenomin yms koulutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suurin määrä joka on omista hakupaikoista tullut vastaan oli 980 henkilöä sitä paikkaa kohden. Kyseessä oli kokopäiväinen assistentin työ. En tiedä kuka valittiin, ilmoitettiin vain että tuon hakumäärän takia hakemusten käsittely venyy.

Vierailija

En ole työtön vaan rekrytoin ihmisiä. Nyt on auki haku kesätöihin. Paikkoja on 6 ja olemme saaneet 3 hakemusta 4 kuukauden aikana. Kaikki hakijat epäpäteviä. Alkaa mennä usko.

Vierailija

Assistentin työhön n. 400 hakijaa, koordinaattorin n. 200, aineenopettajaksi n. 120.

Työttömänä 6 vuotta, välissä 6 kk:n työpätkä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole työtön vaan rekrytoin ihmisiä. Nyt on auki haku kesätöihin. Paikkoja on 6 ja olemme saaneet 3 hakemusta 4 kuukauden aikana. Kaikki hakijat epäpäteviä. Alkaa mennä usko.

Mikä ala ja missä?

Vierailija

Suurin hakijamäärä oli, kun hain Marttojen viestintäkoordinaattoriksi. Hakijoita 420.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Linkki hakemukseen?

Vierailija

Moniin, mihin pääsin työttömänä ollessani haastatteluun, oli hakijoita 50 ja 100 väliltä. Asiakaspalveluhommia. Nykyiseen työhön ei ollut muita hakijoita, vaikka oli sekä sisäisessä että ulkoisessa haussa. Kiva minulle, sain paikan.

Vierailija

200-300 hakijoita on suunnilleen ollut joka paikkaan mitä olen itse hakenut. Markkinointia luin pääaineenani yliopistossa ja saman alan töitä olen koittanut hakea.

Vierailija

Mulla suurin määrä taisi olla kun hain sihteerin työtä, hakijoita n. 1500. Olen.saanut työpätkiä vain sellaisista paikoista, joihin rekrytoidaan useampia ihmisiä, esim 10 henkilöä. Noi joihin hakijoita satoja ja vain yksi avoin paikka.. Joo en ole saanut yhtään sellaista. Itsekin olen tradenomi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin vissiin. Kerro mikä ala ja missä firma sijaitsee? Mitä pätevyyttä muuten kesätöihin tarvitaan? Eikös kesätöiden pitäis olla sellaisia, että melkeinpä jokainen pystytään niihin perehdyttämään?

Vierailija

Vaikea olla se uniikein, muista erottuva lumihiutale jos hakemuksia on 800-1500 kuten näissä joissakin on ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla suurin määrä taisi olla kun hain sihteerin työtä, hakijoita n. 1500. Olen.saanut työpätkiä vain sellaisista paikoista, joihin rekrytoidaan useampia ihmisiä, esim 10 henkilöä. Noi joihin hakijoita satoja ja vain yksi avoin paikka.. Joo en ole saanut yhtään sellaista. Itsekin olen tradenomi.

Missä tämä tapahtui? Meinaan, että on varmaan alueellisia eroja, pk-seudulla luultavasti enemmän hakijoita kuin jossain Rovaniemellä. 

Vierailija

Meillä oli paikka auki, varsin väljät vaatimukset, mutta tietty kokemus ja koulutus vaadittiin kuitenkin. Hakijoita 90, joista millään tavalla kelpoisia alle 10.

Vierailija

Rekryäjät: kuinka paljon ärsyttää hakemukset ihmisiltä, joilla ei ole pätevyyttä/kelpoisuutta? Työkkärissä opastetaan, että kannattaa hakea vaikkei täyttäisi ilmoituksessa mainittuja kriteereitä, ja välillä jopa osoittavat "työtarjouksia" tämmöisiin paikkoihin. Mitä mieltä? 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.