Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuuluuko" tällaisessa tilanteessa antaa lapsille synttärilahjoja? Antaisitko?

Vierailija
03.05.2017 |

Veljeni erosi riitaisasti vaimostaan parisen vuotta sitten. Heillä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joista toinen on meidän kummityttö. Ennen eroa lapsille järjestettiin aina isot ja hienot synttärit. Eron jälkeen veljeni ex-vaimo alkoi pitää lasten synttäreitä vain omalle suvulleen ja omille kavereilleen. Veljeni jaksoi parit ekat synttärit pitää omalle lähipiirilleen, äitimme ja mun muistuttamana ja avustamana. Sen jälkeen ei ole pitänyt. Nytkin oli juuri toisen tytön synttärit, mutta ei juhlia meidän puolelle sukua. Lapset on hänellä joka toinen viikonloppu vain + välillä lomilla.

Emme siis käy veljeni lasten synttäreillä, mutta näemme heitä muuten vähintään kerran kuussa. Antaisitteko tällaisessa tilanteessa lapsille synttärilahjat kuitenkin nähdessä "sulla on muuten ollut synttärit, tässäpä lahja sen kunniaksi?" vai jättäisitkö antamatta, kun ei kerran juhliakaan ole?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin antaisin lahjan! Eihän se lapsen vika ole, ettei ollut juhlia.

Vierailija
2/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai antaisin, koska lapsella ollut syntymäpäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä nyt ite.

Vierailija
4/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lahjan. Kuulostaa siltä, että lapset tarvii enkin vähän ilon elämäänsä.

Vierailija
5/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ja annankin (mun veljentytöllekin pitää vain äiti juhlat ja me ei olla tervetulleita). Sillä tytöllä on ollut synttäri oli juhlat tai ei ja ainakin itse haluan muistaa veljentyttöäni äitinsä perseilystä huolimatta.

Vierailija
6/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. Annan siis lahjat silti. 

ap 

Vierailija
7/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aikuisen velvollisuus pitää yhteyttä lapseen - mm. kummilapseensa. Itse olen yhä katkera siitä, että isän sisarukset, setäni ja tätini, hylkäsivät minut täysin kun perheemme hajosi. Pikkuveljeni ei edes pyytänyt näitä häihinsä sitten, kun sanoi, että ei ole edes koskaan nähnytkään heitä (oli niin pieni, että ei muista), kuitenkin tuli noottia, että kuin ei häihin kutsuta. En vain pääse yli, että siihen asti rakas setä ei koskaan tullut enää minua katsomaan eikä koskaan kysynyt, miten minulla menee. Vaikka äitiä olisikin vihannut.

Vierailija
8/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lahjan antaminen juhlia vaadi?

Jos haluat antaa lahjan, niin annat. Jos et halua, niin et annat. Ei oo olemassa mitään sääntöö.

Vierailija
9/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap 

Ja jos olet viitseliäs, vie mehua ja keksejä/jäätelöä/kakkua mennessäs niin pidätte pienet juhlat yhdessä.

Vierailija
10/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Ja jos olet viitseliäs, vie mehua ja keksejä/jäätelöä/kakkua mennessäs niin pidätte pienet juhlat yhdessä.

Tää onkin hyvä idea. :)

ap 

Vierailija
11/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä näistä lapsista eronnut eli samalla tavalla olet kummi ja täti kuin ennenkin.

Vierailija
12/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lapset ovat syy vanhempiensa eroon, eikä lapsen sukulaissuhteet ole mihinkään kadonneet ja sinä olet edelleen virallisesti lapsen täti.

Tietysti lapselle lähipiiri antaa synttärilahjan.

Ja mikä estää isää tai isän puoleista sukua järjestämästä omia syntymäpäiviä?

Vierailija
13/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki antaisin lahjat

Vierailija
14/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tilanne, että veljenpojalle kyllä pidetään synttärit, mutta minua ei ole kertaakaan kutsuttu :( olen antanut lahjan sitten jälkikäteen kun olen nähnyt lapsen.

Vierailija
15/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä sinulle toinen kuppi kahvia ja siivu paakelsia. Toivottavasti voileipäkakku maistui." Lahja lapselle.

Ei juhlia lapselle isän luona - eikä lahjaa lapselle.

Pidän kysymystäsi erittäin mielenkiintoisena.

Toivoin, että kirjoitit provon.

Vierailija
16/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sisaruksen lapselle antaisin. Jos olisi jokin hieman vieraampi, niin saattaisi jäädä.

Vierailija
17/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestän esikoiselle aina sellaiset synttärit, että vaan mun sukulaiset tulee. Ex on saanut hoitaa oman perheensä kestitsimisen. Mun mielestä siinä ei ole mitään epänormaalia.

Ja todellakin voit antaa lahjan, olethan kuitenkin lapsen täti. Aika nahjus veli sulla kun ei saa aikaiseksi edes pieniä syntymäpäiviä.

Vierailija
18/18 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma ajatus, että äidin pitäisi kutsua ex-mies sukunsa kanssa lasten juhliin vaikka isä ei itse viitse tehdä mitään asian hyväksy. Eiköhän se ole enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että molemmat vanhemmat kestitsevät omat sukunsa eron jälkeen. Rippijuhlia ja ylioppilasjuhlia ei tietysti juhlita kuin kertaalleen ja niihin sitten kutsutaan ex sukunsa kera.

Tottakai annat lapsille lahjan ja jätjestä vaikka pienimuotoiset juhlat veljesi puolesta. Lapset kyllä muistavat sen aikuisenakin. Kutsut vaan veljen lapsineen ja vanhempasi kahville ja kakulle, puhallattr kynttilät ja laulattr ja sitten voit antaa lahjanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi