Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä syistä kuukautiset voi olla reippaasti myöhässä/jäädä pois?

Vierailija
03.05.2017 |

Raskaus on _erittäin_ epätodennäköinen ellei jopa mahdoton (viimeksi yhdyntä kuukautisten aikana ja kondomi käytössä).
En ole laihtunut (hoikka kyllä olen, mutta ollut samankokoinen vuosia) enkä liiemmin stressannutkaan - ainakaan jos vertaa pari kuukautta takaperin.

En käytä hormonaalista ehkäisyä eikä ole ollut mitään lääkekuureja. Olen alle 30v.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt selvää naisten hormonitoiminnasta täysin, välillä ne vaan on myöhässä.

Vierailija
2/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten aikana on aivan mahdollista tulla raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi  ja ihan valon määrän lisääntyminenkin vaikuttaa kroppaan.

Vierailija
4/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
5/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCO eli monirakkulaiset munasarjat teki tota mulla.

Vierailija
6/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt selvää naisten hormonitoiminnasta täysin, välillä ne vaan on myöhässä.

Totta kai ne voi olla välillä myöhässä, mutta kyllä se itsestä tuntuu hassulta jos normaalisti vuosikaudet kierto ollut 28-30 päivää ja nyt mennään päivässä 37.

Kilpirauhasissa ei ole vikaa, ne on tutkittu (muista syistä) eikä muutenkaan ole ollut mitään oireilua mistään. Mulla tosin on normaalistikin melko niukat menkat (tai no 3v takaisen synnytyksen jälkeen muuttuivat niukoiksi).

Ja toki kuukautisten aikaan voi tulla raskaaksi, pidän sitä vaan hyvin, hyvin epätodennäköisenä koska ehkäisy oli kunnossa (ja ehjä) ja tosiaan ne kuukautiset päällä.

Ap

Vierailija
7/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulit raskaaksi jo aiemmin ja ne oli valekuukautiset?

Vierailija
8/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tapahtunut tuota usein, jostain syystä noin vuoden välein, eikä verikokeilla tai muilla ole löytynyt kummempia syitä. Viimeksi kun kuukautiset olivat pari viikkoa myöhässä yhdistin sen stressiin, vaikka voihan se olla muutakin, mutta kuukautiset alkoivat suunnilleen heti, kun stressinaihe poistui, mikä hieman huvittikin sillä hetkellä. Jos tuota on tapahtunut joskus ennenkin, en olisi kovin huolissani. Jos taas kuukautiset ovat olleet hyvin säännölliset viimeiset 10-15 vuotta ja nyt ovat paljonkin myöhässä (pari viikkoa), voisi olla hyvä yrittää selvittää syytä asialle.