Vierailija

Raskaus on _erittäin_ epätodennäköinen ellei jopa mahdoton (viimeksi yhdyntä kuukautisten aikana ja kondomi käytössä).
En ole laihtunut (hoikka kyllä olen, mutta ollut samankokoinen vuosia) enkä liiemmin stressannutkaan - ainakaan jos vertaa pari kuukautta takaperin.

En käytä hormonaalista ehkäisyä eikä ole ollut mitään lääkekuureja. Olen alle 30v.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Ota nyt selvää naisten hormonitoiminnasta täysin, välillä ne vaan on myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ota nyt selvää naisten hormonitoiminnasta täysin, välillä ne vaan on myöhässä.

Totta kai ne voi olla välillä myöhässä, mutta kyllä se itsestä tuntuu hassulta jos normaalisti vuosikaudet kierto ollut 28-30 päivää ja nyt mennään päivässä 37.

Kilpirauhasissa ei ole vikaa, ne on tutkittu (muista syistä) eikä muutenkaan ole ollut mitään oireilua mistään. Mulla tosin on normaalistikin melko niukat menkat (tai no 3v takaisen synnytyksen jälkeen muuttuivat niukoiksi).

Ja toki kuukautisten aikaan voi tulla raskaaksi, pidän sitä vaan hyvin, hyvin epätodennäköisenä koska ehkäisy oli kunnossa (ja ehjä) ja tosiaan ne kuukautiset päällä.

Ap

Vierailija

Minullakin on tapahtunut tuota usein, jostain syystä noin vuoden välein, eikä verikokeilla tai muilla ole löytynyt kummempia syitä. Viimeksi kun kuukautiset olivat pari viikkoa myöhässä yhdistin sen stressiin, vaikka voihan se olla muutakin, mutta kuukautiset alkoivat suunnilleen heti, kun stressinaihe poistui, mikä hieman huvittikin sillä hetkellä. Jos tuota on tapahtunut joskus ennenkin, en olisi kovin huolissani. Jos taas kuukautiset ovat olleet hyvin säännölliset viimeiset 10-15 vuotta ja nyt ovat paljonkin myöhässä (pari viikkoa), voisi olla hyvä yrittää selvittää syytä asialle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.