Vierailija

Kuinka pitkään olet ollut työttömänä? Kuinka montaa avointa paikkaa olet hakenut? Haetko vain avoimia paikkoja vai soitatko myös yrityksiiin, joissa ei ole juuri nyt avoimia paikkoja?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1 kk.

Kuinka montaa paikkaa olet hakenut? Haetko avoimia vai ns. Piilotyöpaikkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Työttömänä joku nelisen kuukautta. Sitten sain koulutustani vastaamattoman "paskaduunin". Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa pääsen omalle alalle. Koitan hoitaa nykyisen duunin hyvin, että saan suosittelut.

Vierailija

Nolla päivää. Työpaikka oli jo ennen valmistumista. Hain avoimia paikkoja sekä laitoin hakemuksia firmoihin, joista tiesin, että alani osaajia tarvitaan. Sen jälkeen olen pariin kartaan vaihtanut työpaikkaa ja aina ilman, että olisin ollut välissä työtön.

Vierailija

En ole ollut päivääkään työttömänä, olin jo osa-aikaisesti töissä opiskeluaikaan. Ja yleensä paikkaa vaihtaessani on ollut monta mahdollisuutta mistä valita. t. luonnontieteilijä.

Vierailija

Nolla päivää. Kesätöiden lisäksi en ole edes joutunut hakemaan avoimia työpaikkoja, vaan työnantajat ovat itse ottaneet yhteyttä. Syynä onnistunut erityisalan valinta ja hyvät näytöt töissä.

T. Juristi

Vierailija

Noin 5 vuotta. Lopetin laskemisen tuhanteen. Olen tehnyt avoimia hakemuksia sekä hakuammunnalla että kohdennetummin markkinoimalla juuri tietynlaista osaamista että kyselemällä oppisopimuspaikkoja.

Töitä löytyi lopulta vanhasta harjoittelupaikasta, töiden saannilla ei ollut mitään tekemistä työnhaun kanssa, eivätkä vanhat tutut työkaverit yhtään epäilleet osaamistani kun paikkaan tulin.

Vierailija

Muistetaanhan tässä nyt se, että amislaiset (AMK) eivät ole korkeakoulutettuja. Eli vastauksia vain oikeilta korkeakoulutetuilta.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muistetaanhan tässä nyt se, että amislaiset (AMK) eivät ole korkeakoulutettuja. Eli vastauksia vain oikeilta korkeakoulutetuilta.

ap

Hyvä yritys. En lähde rajaamaan tässä. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nolla päivää. Kesätöiden lisäksi en ole edes joutunut hakemaan avoimia työpaikkoja, vaan työnantajat ovat itse ottaneet yhteyttä. Syynä onnistunut erityisalan valinta ja hyvät näytöt töissä.

T. Juristi

Sama täällä paitsi olen kyllä itse hakenutkin töitä. Olen myös aina saanut kaikki hakemanikin paikat. Omasta osaamisesta on kiinni, jos ei työpaikkaa korkeasti koulutettu saa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Millä perusteella ammattikorkeakoulu (AMK) ei ole korkeakoulu? Onko se vaa leikisti sen niminenkin?

Vierailija

En päivääkään ollut työttömänä. Työllistyin heti valmistuessani ja olen siitä lähtien ollut töissä. Ensin sijaisena, sitten tuntiopettajana, nyt viranhaltijana, alusta alkaen samassa koulussa. Ehkä asiaa auttoi se, että olin valmis muuttamaan työn perässä. Ihan mukava liki 100 000 asukkaan kaupunki tämä on ja tunnin matkan päässä kotikaupungistani.
t. yläkoulun opettaja

En ole katkera mutta kuitenkin

Vierailija kirjoitti:
Opettajien työtilanne tuntuu olevan aika paska.

Joo, olen aineenopettaja ja valmistuin 2002. Oman alani työtä olen tehnyt tasan 4 kk. Sitten vain hakemista ja freelancerin heittohommia. Tässä jamassa 15 vuotta!!!

Kyllä vähän ottaa päähän, kun hakeutuessani opiskelemaan v. 1995 kaikkialla mediassa ja opetusministeriössä jankutettiin, kuinka opettajapula iskee 2000-luvulla.

Sitä odotellessa.

Elämäni ainut työttömyysjakso oli kesällä 1997 ja kesti kaksi kuukautta. Sen jälkeen olen ollut yhdestä muutamaan vuoteen kestävissä projektitöissä ja muuttanut niiden perässä kauaskin. Työt olen saanut hakemalla rahoitusta yksin tai työnantajan kanssa, tai tullut pyydetyksi valmiiksi rahoitettuun projektiin. Vain yhden työpaikan olen saanut pelkän hakemuksen perusteella, ilman aikaisempaa kontaktia työnantajaan, kun hakemuksia on ollut muutama kymmen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.