Vierailija

Mikäli täällä on saman kokeneita, lääkäreitä tai sairaanhoitajia linjoilla, olisin kiitollinen neuvoista!

Minulla on pitkään jatkunut polven niveltulehdus. Nyt täytyy ilmeisesti aloittaa lääkitys. Lääkäriaika varattu reumatologille/sisät.lääkärille.

Imetän, haluaisin imettää vielä muutaman kuukauden (lapsi nyt 6kk). Mikä lääke sopisi? (Ja tiedän, tähän moni sanoo että kyllä ne lääkärit tietää, mutta olisi kiva olla kartalla vaihtoehdoista, jotta osaan keskustella vastaanotolla asiasta...)

Minulla on sulfa-allergia. Muut lääkkeet OK.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tavallisimmista lääkkeistä sulfasalatsiini sopii imetysaikana mutta ei sulfa-allergiselle. Metotreksaattia ei suositella. Eli peruslääkkeistä varmaan sit hydroksiklorokiini ja kortisoni suositeltavat. Mut jos on vain yhden nivelen tulehdus, voi paikalliskortisonipiikitkin olla riittävän hyvä vaihtoehto imetyksen ajaksi. 

Jos tulehdus on raju, suosittelen imetyksen lopettamista ja kunnon lääkitystä, koska kerran tuhoutunut nivel ei koskaan parane ennalleen.

t. reumaatikko äiti

Vierailija

Kiitos, samoja pähkäilin... kortisoni syötynä vissiin turvottaa ja pöhöttää aika lailla...?:/
Onkohan nuo klorokiinit yksinään kuinka tehokkaita?

Vierailija

Minulla nivelpsorin niveltulehdukseen Meloksikaami oli hyvä kipulääke. En tiedä sopiiko tapauksessasi.

Suosittelen lämpimästi hoitamaan ravinnolla.
Ruokaremontin tehtyäni en tarvitse lääkkeitä.
Olin tosi kipeä joistakin nivelistä.
Nilkan niveltulehdusta seurasi syvälaskimotukos ja vuoden päästä nivelpsoriin liittyvä sarkoidoosi. Tuon jälkimmäisen turvotus hellitti viimein kolmen viikon valkosipulikuurilla.
Niveltulehdukset on syytä saada sammumaan.

Tsemppiä :)

Vierailija

Kiitos,

Vielä muilta kokemuksia kyselen?

Surettaa ihan hirvittävästi imetyksen lopetus, lapsi rauhoittuu niin hyvin rinnalle ja se lohduttaa häntä kun tulee hampaita. :/

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.