Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VaihdeVuosiOireet Kokemuksia?

Vierailija
03.05.2017 |

Kuumeilua flunssaa kropan polttelua... kuukautiset jäävät kerrasta pois? Kertokaa kokoneemmat - kun mietin, mistä on kyse...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikorvaushoidolla noista ei ole mitään tietoa :D

Vierailija
2/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin terkkariin kysyäkseni kuumeilustani ja vastaanottovirkailija totesi aika tylyyn sävyyn: mitäs sulla on ikää ja oiskohan noi nyt vaihdevuodet.. Miksi sairikset on aina jotenkin niin sarkastisen kuuloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne hormonikorvaushoidot on :-O

Vierailija
4/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa takaisin tyttöikä ja vaipparievut saa jäädä kauppoihin jihaaaaa...

lapsiahan ei tullut koskaan haluttuakaan... ja kuulemma voi menopaussinkin jälkeen lapsia saada, kun voivat jäädä sinne piiloon...  vähän kuten Saarakin sai vielä 90 vuotiaana.. jos sille päälle sattuu.

vähän jotenkin surullista, kun tottunut krn kk sotkuun - rytmiin -

mutta silti jotenkin samalla vapauttavaa!!

back to jump some twist..

jos nyt tästä kyse siis

Vierailija
5/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

laastaria käsivarteen niin loppuu oireilut

Vierailija
6/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuumeilu ole vaihdevuosioire mutta kuumat aallot ovat...kaksi ihan eri asiaa.

Harvemmin ne menkat NAPS vaan jää pois.

Minulla (48v.) on menkat muuttuneet tosi runsaiksi parin viimeiden vuoden aikana ja kierto heittelee eikä ole enää tasan 28 päivää.

Iho on kuiva kuin korppu mutta alapää ei ainakaan vielä ;) Pissalla saa juosta useammin.

Samanikäisellä ystävälle tuli yöhikoilua, univaikeuksia ja masennusta/ärtymystä/itkua.

Vierailija
7/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmena vuotena "väheni" menkat, eli ollut aina 13x vuodessa. Oli eka 10x, sitten 7 x, sitten jotain 5x. Tänä vuonna olleet 1x, ja nyt mietin, että ehkä oli viimeiset?  53 olen.

Pari vuotta sitten oli joulukuu, kun oli kuumia aaltoja koko kuukausi. Yöllä etenkin. Heräsi hikisenä. Mutta sitten ei ole enää ollut.

En syö mitään lääkitystä tähän.

Vierailija
8/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi flunssa olisi vaihdevuosioire?

Vierailija
9/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin terkkariin kysyäkseni kuumeilustani ja vastaanottovirkailija totesi aika tylyyn sävyyn: mitäs sulla on ikää ja oiskohan noi nyt vaihdevuodet.. Miksi sairikset on aina jotenkin niin sarkastisen kuuloisia.

Kannattaa mennä ihan oikeelle gynekologille keskustelemaan - mä en ainakaan kauheasti luota jonkun tk-yleislääkärin saati terveydenhoitajan mielipiteisiin/arvioihin.

Vierailija
10/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olleet menkat aina aika iisit, toisin sanoen ei ihmeenpiä räiskähtelyjä tai muita pms-oireita. Mutta nyt, kun ikää on kohta 48v, niin viikkoa ennen menkkoja olen kuin tornado, vituttaa, kiukuttaa, teen tikusta riidan miehen kanssa. Vatsaa särkee, ja enpä ole ikinä ennen joutunut särkylääkkeitä ottamaan menkkakipuihin. Olisiko tämä lopun alkua..loppuisivat jo! Johan tässä on 35 vuotta tätä riemua piisannut, miinus kolmen lapsen raskaudet ja muutaman kuukauden imetykset. Vuoto on selvästi vähentynyt, tuossa muutama vuosi sitten oli, ettei mikään side tms riittänyt. Tosin leukaan pukkaa karvaa, estrogeeni varmaan hiipumassa.

Vierailija
11/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä ihmettelin minäkin, koska ollut just antibiootit ja aattelin et laittanut mun immuniteetin sekaisin. Sairis totes heti ykskantaan et kuulostaa vaihtareilta.. ja mä et oKkeei.. Riiight..

Ikää yli 50 on joo, mutta säännölliset on ollut kk - e n ole kyllä ihan laskeskellut, että onko ollut enemmän vai vähemmän... Hmmm

Kuukautiseni alkoivat laihuuteni takia tavallista myöhempään, joten oletin että ehkä jatkuvat jonnekin55 paikkeille tjs.

Vierailija
12/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no täytynee varata gynelle aika vaiks se sairis heti olikin varailemas yleislääkäriaikaa kirjeellä.. vhän hienotunteisuutta toivoisi heiltä..

Vierailija
13/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti gynelle mutta ei nuo sinun oireesi mitään tyypillisiä vaihdevuosioireita ole.

5kymppisen on hyvä käydä gynellä joka tapauksessa.

Vierailija
14/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nsinen vai mies ap ?

Vierailija
15/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä ihmettelin minäkin, koska ollut just antibiootit ja aattelin et laittanut mun immuniteetin sekaisin. Sairis totes heti ykskantaan et kuulostaa vaihtareilta.. ja mä et oKkeei.. Riiight..

Ikää yli 50 on joo, mutta säännölliset on ollut kk - e n ole kyllä ihan laskeskellut, että onko ollut enemmän vai vähemmän... Hmmm

Kuukautiseni alkoivat laihuuteni takia tavallista myöhempään, joten oletin että ehkä jatkuvat jonnekin55 paikkeille tjs.

Eiköhän kumpikin ole enemmän perimästä kiinni (jos ei teininä ollut anorektinen tms.).

Keskiarvo taitaa suomalaisella naisella olla 51 v, kun menkat lopppuu.

Vierailija
16/16 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antibioottikuuri kyllä heikentää immuniteettia. Yksi kuuri tuhoaa suoliston hyvän bakteerikannan ja sen tasapainoittuminen saattaa kestää jopa muutaman vuoden.

Kunnon maitohappobakteerit auttavat asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän