Vierailija

Olen reilu nelikymppinen ja aikuisiällä parikymmentä on mennyt sairauksiin, auto- yms. onnettomuuksiin ja itsemurhiin.
Osaanko arvostaa oma eläämäni näiden takia enemmän? Enpä usko. Päivä kerrallaan.

• ylös 1
  • alas 5

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen 25 ja tietääkseni yksi. Haluaisin tietää mihin, oli kuulemma löytynyt kuolleena asunnosta(an) ja poliisi tutki asiaa. Yhden koulukaverin Facebookkia yritin juuri vähän aika sitten etsiä, ei löytynyt. Liekö poistanut vai onko jotain sattunut.

Vierailija

Koulukavereista on kuollut yksi, hän menehtyi syöpään kaksi vuotta sitten. Myöhemmin kun opiskelin aikuisiällä, en tutustunut juuri kehenkään joten en tiedä heistä sen kummemmin.

Joitain ihmisiä, jotka tiedän mutta en tunne, on menehtyneet tässä vuosien varrella. Mutta täytyy todeta että tähän mennessä olen ollut onnekas tämän asian suhteen.

N34

Vierailija

Olen 25 ja nuoruuden (ikävuosien 15-21) kavereista on 10-15 kuollut. Samassa kaveripiirissä kaikki käyttivät huumeita, joten huumeet nuo on vieneet (useimmat sairauskohtauksen muodussa ja pari on tapettukin). Itse raitistuin ja pääsin noista piireistä kokonaan pois.

Vierailija

Olen vasta pääsemässä lukiosta, mutta mitä nyt tiedän niin 1 on jossain hakoteillä, pakoilee päihdevieroitusta tai mitä lie, ei tietoa onko hengissä. Se tosin kiusasi minua yläasteella, joten ei kiinnostakaan. Aika moni samanikäinen tai paria vuotta nuorempi on sitä vastoin paksuna "elämänsä rakkaudelle". Entinen naapurintyttö löysi unelmiensa uusnatsimiehen, hankkiutui paksuksi 16-vuotiaana ja karkailee vähän väliä kotoa fb-seinästä päätellen. Äiti ei välitä. Päihteidenkäytöstä päätellen tuollekin tulee kohta lähtö. Olen ehkä paha ihminen, mutta toivon, että saisi keskenmenon sen sijaan että uutta ihmistä tuotaisiin noiden elämään tällaisessa tilanteessa.

Vierailija

Yhden tiedän varmasti. Mutta kamalaa on se että sekä minun että ystäväni nuorten aikuisten lasten kavereista on kuollut tosi moni. Ei sairauksia vaan muuta.

Vierailija

Oon 28-vuotias, eikä mun kavereista varsinaisesti ketään ole kuollut. Pari tuttua, joiden kanssa vähemmän ollut tekemisissä. Yksi 16-vuotiaana kevarikolarissa, sitten pari tyyppiä toinen ehkä 18-vuotiaana ja toinen n. 25-vuotiaana vähän hämärissä merkeissä, viinaa/huumehommia... Sit yksi teki kanssa reilu parikymppisenä itsarin.

Vierailija

Kaksi pelkästään 3-6 luokan luokkakavereista. Molemmat tapaturmaisesti. Muista ei ole tietoa.

N27

Vierailija

Yhden tiedän, kuoli jo 18-vuotiaana kolarissa. En pidä yhteyttä juuri kehenkään kouluaikaisiin tuttuihin, joten ei ole tietoa kuulumisistaan.

Vierailija

Kaksi.

Kummankin kuolema järkytti, olivat kuitenkin myös leikkikavereitani lapsuudesta. Toinen jäi auton alle ja toinen hirtti itsensä.
Tuo hirttäjä järkytti siten, että meitä oli 3 samanvuotista kotikylällä. Hän oli varakkaasta yrittäjäperheestä, 3 lasta, lukion  kävi, olisi vähävaraisempien näkökulmasta katsoeen "saanut kaiken" (vaihtarivuoden, yliopiston omistusyksiöllä Hki jne.). Me kaksi muuta olimme surkeimmista oloista. Kummallakin oli alkoholistivanhempi, toinen puoliorpo. Lapsia toisessa perheessä 4, toisessa 6. Jos joku olisi nuoruudessamme lyönyt vetoa, kuka meistä pärjää ja kuka tippuu, niin kukaan ei olisi äänestänyt tätä itsensä hirttäjää, 40 v. Me kaksi "surkeampaa" olemme pärjänneet loistavasti - toiselle erittäin hyväpalkkainen työ, toinen tohtori. Hirttäytyneellä oli perhe, lapsia, ja puolisonsa mukaan olivat onnellisia. En tiedä mikä oli, mikä tuli. En tuntenut enää aikuisena. Pysähdytti kuitenkin.  Ehkä ns. pakko jatkaa vanhempien yritystä on ahdistava - ei saakaan tehdä omia valintojaan?

Vierailija

Ala-asteella ja yläkoulussa samalla luokalla olleista yhden tytön tiedän kuolleen onnettomuudessa pari vuotta sitten. Muita tapauksia en tiedä.

N22

Vierailija

En tiedä kuin varmuudella kaksi. Yksi auto-onnettomuudessa (joko itsemurha tai rattiin nukahtaminen) ja toinen pommi-iskun takia työtehtävissään ulkomailla.

Vierailija

Yhden tiedän kuolleen 2 eri luokalta joita yläasteella kävin. En juuri ole yhteyksissä, tuo tuli ilmi luokkakokouksessa.

Olen 45.

Vierailija

Vaikka kuinka monta, oon jo yli 50. Exiäkin on jo pari mennyt. Syöpään, itsemurhaan, kolareissa, jne.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.