Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tehdä dna testi?

Vierailija
03.05.2017 |

Äitini on adoptoitu ja isäni myös. Itse olen syntynyt suomessa, äitini isästä ei ole tietoa samoin kuten ei isäni isästäkään. Haluaisin silti selvittää mistä olen "kotoisin".

Missä voisin teettää dna testin? Jossa saisin tietää mistä olen kotoisin ja minkä maalaisia suvussani on? Ja onko kuinka kallista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nyt vähän väärä kuva DNA-testistä

Vierailija
2/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin villiinnyin tästä ideasta ihan oliko trivagon mainoksesta. Kevyesti jotain googlailin niin ilmeisesti Amerikkaan pitäisi lähettää ja testeissä paljon eroja ja eivät ole helppolukuisia maallikoille kun jossain uutisessa ammattilainenkin sanoi että oli hankala tulkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/05/04/dna-testi-piirtaa-sukujuuret-ka…

Ja siinä linkki mitä puhuin että googlailin jo.

Vierailija
5/8 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt useampi vuosi sitten 23andme-firman DNA-testin. Netistä tilattuna sain putkilon, johon piti kerätä sylkeä ja lähettää mukana tulleella pikapostikirjeellä USAan. Testi itsessään ei ollut kallis, postikulut olivat kalliimmat (tehtiin kaverin kanssa yhtä aikaa, niin saatiin samoilla postikuluilla hoidettua lähetykset). Noin kuukauden kuluttua sain sähköpostiin linkin, jonka kautta pääsin näkemään DNA-profiilini. Mukana oli riskejä sairastua eri tauteihin ja tietysti tuo "ancestory", eli missä päin maailmaa on eniten sukulaisiani. Edelleen saan päivityksiä profiiliini ja palvelun kautta löytyy uusia "DNA-sukulaisia" ympäri maailmaa. Oli tosi mielenkiintoinen juttu, suosittelen!

Vierailija
6/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Minä sain tietää että suvussani on venäläistä ja mustalaista 😊

Vierailija
7/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet lähimpään DNA:han ja otat mieleisen yhteyden.

Vierailija
8/8 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.dna.fi/testi

Jotenkin arvasin, että joku laittaa tällasen :-D