Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitruspuiden kasvatus

sitruuna
03.05.2017 |

Heippa kaikille! :)
Minulla on valtava intohimo erinlaisiin sitruspuihin ja niiden kasvattamiseen (sitruuna, lime, appelsiini) Kotonani on kymmeniä taimia ja useita 30-50cm kasvavia puunalkuja. Olen antanut niitä ystävilleni ja tuttavilleni lahjaksi paljon. Jopa muutama ihminen on niitä minulta ostanut. Pitäisiköhän polkaista bisnes pystyyn? :D Onko palstalla muita näihin hurahtaneita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Miten olet saanut kasvun noin pitkälle? Mistä siemenet ja millainen on kasvuympäristö?

Vierailija
2/6 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat ne talvetettua ilman että lehdet putoilevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä oma huone, kun niitä noin paljon on?

Vierailija
4/6 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma citruspuuni kesti talven pimeyden kasvilampun ansiosta, tekipä vielä yhden hedelmänkin.

Nyt taas pari kukkaa ja uusia lehtiä kasvattaa.

Vierailija
5/6 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruksia kasvatellut chilien ohella jo vuosia. Myös kahvi ja mango löytyy kasvamasta. Kaikista tärkein asia on se, että valoa on myös talvella. Tarvii siis erillisen huoneen, missä voi pitää todella kirkasta kasvilamppua päällä talviaikaan ja paikoin myös kesäisin.

Vierailija
6/6 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Minäkin olen hurahtanut sitruspuihin – en tosin (ainakaan vielä) yhtä pahasti kuin ap 😁 Minulla on kaksi kääpiösitrusta (ilmeisesti yhtä kuin kumkvatti), yksi sitruuna ja yksi limekvatti. Toinen kääpiösitruksista on ollut minulla jo pari vuotta, muut ostin tänä keväänä.

Pidän niitä kesällä parvekkeella, joka on todella paahteinen ja jossa eivät oikein selviäkään muut kasvit kuin tuollaiset nahkealehtiset välimerenkasvit. Sitruspuut kukkivat parhaillaan aivan valtavasti, ja mikä parasta, kukat puhkeavat aavistuksen eri aikoihin, joten parvekkeella tuoksuu ihanalle useamman viikon 💛 Siis tuo tuoksu on aivan huumaava, en tiedä mitään parempaa tuoksua!

Nuo tekevät myös paljon hedelmää. Kääpiösitruksen hedelmät ovat todella happamia mutta ihan hyviä säilykkeenä, kun niitä keittelee sokerivedessä. Sitruunapuussa on ihan normaalin kokoisia sitruunoja, joita olen jo poiminut ja käyttänyt ruoanlaitossa.

Toinen kääpiösitruksista on selvinnyt minulla jo parin talven yli. Olen pitänyt sitä mahdollisimman valoisalla paikalla, mutta lisävaloa en ole sille antanut. Onhan se pudottanut talvella paljon lehtiä, mutta selvinnyt silti onneksi hengissä. Toivottavasti nämä muutkin sitrukset selviävät sitten aikanaan ensi talvesta, kunhan nyt keräävät vielä ainakin 3 kuukautta energiaa auringosta 🌞

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän